וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד נמל תעופה בעמק יזרעאל: "פגיעה הרת אסון בטבע"

500 איש ובהם ראשי רשויות מצפון ומדרום הפגינו בצומת נהלל על החלטת הממשלה להקים נמל תעופה בינלאומי באזור במקום בנגב. "מדובר בפגיעה בשטחים פתוחים, לעומת הזדמנות חסרת תקדים לחיזוק הדרום"

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

מעל 500 איש, בהם ראשי רשויות מהדרום ומהצפון, הפגינו היום (שישי) בצומת נהלל שבעמק יזרעאל, במחאה על החלטת הממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי משלים לנמל התעופה בן גוריון במרחב רמת דוד ולא בנבטים. לטענת המוחים, בנבטים ישנו שדה תעופה זמין להפעלה מיידית, שהקמתו תסייע מאוד להתפתחות הנגב, ואילו הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל צפויה לפגוע משמעותית באיכות הסביבה באזור.

למאבק התאגדו בין היתר אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל; ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד; טל אל על סגן ראש עיריית באר שבע; מיכאל ביטון, ראש מועצה מקומית ירוחם; איציק חולבסקי, ראש מועצה אזורית מגידו; דודי אריאלי, ראש מועצה מקומית טבעון ועופר בן אליעזר, ראש מועצה מקומית רמת-ישי.

"אני קורא לממשלת ישראל ולמשרד התחבורה לחזור לחלופה של נבטים", אמר בצר. "יש פה איחוד אינטרסים של רשויות מהצפון ומהדרום, שמסכימות ששדה משלים לנתב"ג לא צריך לקום בעמק יזרעאל כפי שקבעה בעבר ועדה בין משרדית בראשות משרד התחבורה"

לקריאה נוספת:
לא מצליחים להמריא- קמפיין להקמת שדה תעופה בינ"ל בנבטים
השר כץ מתחייב: שדה התעופה החדש באילת ייפתח עד פסח הבא

הפגנה בצומת נהלל נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל 24.06.2016. מרינה פורמן לוי, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בצומת נהלל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מרינה פורמן לוי

ההחלטה העקרונית על הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף התקבלה לאחר שהתברר כי נמל התעופה בן גוריון לא יעמוד בשנים הבאות בהיקף תנועת הנוסעים הצפוי. נבטים בדרום ורמת דוד בצפון נבחנו כשתי החלופות המרכזיות על ידי גורמי המקצוע ומשרדי הממשלה, ולפני כחצי שנה התפרסמה החלטת שר הביטחון בעניין, שקבעה כי השדה יוקם ברמת דוד.

לדברי חברי מועצת הנגב, להקמת שדה התעופה בנבטים יתרונות משמעותיים על פני החלופות האחרות, שכן בנבטים קיים שדה תעופה אזרחי מאושר שניתן להפעילו באופן מיידי, עם מסלול המאפשר טיסות בטווחים טרנס-אטלנטיים. לטענתם, העלויות הכרוכות בהכשרתו לשימוש בינלאומי אזרחי יהיו זולות בהרבה מהקמת שדה בכל מקום אחר בארץ, או בלב ים. כמו כן, התומכים בהקמת השדה בנבטים גורסים כי צפוי עיכוב של שנים וסיכון ממשי במימוש שדה תעופה במקום אחר כתוצאה ממגבלות תכנון וביצוע. זאת, בעוד ששדה התעופה בנבטים איננו מוגבל מעשית להרחבתו העתידית לפי צרכי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה בצומת נהלל נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל 24.06.2016. מרינה פורמן לוי, מערכת וואלה! NEWS
"שדה התעופה הוא אסון". מפגינים צעירים בנהלל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מרינה פורמן לוי

"אחרי סדרת פגישות עם גורמים במשרדי הממשלה הרלוונטיים ועם גורמים פרטיים, הבנו כי משרד הביטחון, בנימוקים שהוא מאחר לספק, שם את כל משקלו נגד בניית שדה התעופה בנבטים, בעוד ששאר המשרדים מעדיפים את הבנייה בנגב", אמר יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב. "למשרד הביטחון יש כוח, ואני לא מערער על נחיצות הכוח הזה, אך במקרה הזה מדובר בהחלטה שהיא לא צבאית בלבד, אלא דיון לאומי חשוב וכולל על עתיד הנגב, הכלכלה, התעסוקה והנחיצות של הנגב ותושביו בעיני המדינה".

לטענת רונית זאבי, מנהלת קהילת באר שבע, אגף חינוך וקהילה בחברה להגנת הטבע, הקמת נמל התעופה ברמת דוד תביא לפגיעה חמורה באיכות הסביבה. "אין עוררין על כך שהקמת שדה תעופה בינלאומי במרחבי עמק יזרעאל תהווה פגיעה אנושה במרחב הכפרי המיוחד של העמק ותוביל להידרדרות משמעותית באיכות הסביבה והחיים של תושביו", אמרה. "זו תהיה פגיעה הרת אסון בשטחים פתוחים ובערכי טבע שאין להם תחליף. מנגד, הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים תהווה הזדמנות חסרת תקדים למינוף של באר שבע כבירת הנגב ולחיזוק שאר ערי האזור, כמו גם המועצות האזוריות והישובים הבדואים. באר שבע זקוקה לשער אווירי מפותח בתהליך גיבושה כמוקד מטרופוליני רביעי במדינת ישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully