וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים להמריא- קמפיין להקמת שדה תעופה בינ"ל בנבטים

יניב גלעדי

2.2.2016 / 8:22

ראשי רשויות ובכירים מהמגזר העסקי בדרום מוחים נגד החלטת משרד הביטחון על הקמת שדה תעופה בינ"ל משלים ברמת דוד שבעמק יזרעאל. מומחי תעופה סבורים כי נתב"ג לא יעמוד בעומס התנועה הצפוי לו בשנים הקרובות ואנשי הדרום מבקשים לבנות את שדה התעופה בנבטים

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

ההחלטה העקרונית על הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף נתקבלה לאחר שהתברר כי נתב"ג לא יעמוד בשנים הבאות בהיקף תנועת הנוסעים הצפוי. נבטים בדרום ורמת דוד בצפון הן שתי החלופות המרכזיות שנבחנו על ידי גורמי המקצוע ומשרדי הממשלה ולפני חודשיים התפרסמה החלטת שר הביטחון בעניין שקבעה כי השדה יוקם ברמת דוד. ראשי רשויות ובכירים במגזר העסקי בדרום טוענים כי מדובר בהחלטה שגויה, לטענתם השדה בנבטים נחוץ כעוגן תעסוקתי ותיירותי.
סכומי עתק ומשאבים רבים הועתקו לנגב ולדרום בשנים האחרונות. פרויקט מעבר צה"ל דרומה, פארק ההיי טק בב"ש, תחנות רכבת חדשות וכביש 6 שהורחב – כל אלה מבקשים המשך מינוף ממשלתי על ידי הקמת שדה בנבטים. דורון בוחבוט, מנכ"ל שירותי המסחר והתעשייה בנגב טוען כי הקמת השדה יכולה לפתח באופן משמעותי את ענף התיירות בנגב. "תיירות מביאה כוח קנייה, אנשים שצורכים ומשאירים כסף באותו תא שטח או אזור מסחרי. אי אפשר להישען על כוח הקנייה שקיים בנגב וגם לא על הצמיחה הדמוגרפית - כי צריך גם לייצר מקומות תעסוקה חדשים", כך לדבריו.
התנגדותם של משרד הביטחון וחיל האוויר לאופציית נבטים אינה חדשה. השילוב בין שדה צבאי לצד אזרחי הוא בלתי אפשרי – כך נוסחה התנגדותם פעמים רבות בדיונים של וועדת הכלכלה. יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב , טוען די מדובר בטענות חסרות שחר. "למעשה, שדה תעופה אזרחי וצבאי משולב קיים בעולם , קיים בארצות הברית למשל. הדבר הזה יכול לעבוד כי כל מפקדי חיל האוויר - ברגע שיצאו מחיל האוויר הם יעברו לתפקידים אזרחיים תומכים בחלופת נבטים. אנחנו יודעים שמפעלים באים והולכים – אבל בנגב הם לפעמים רק הולכים. שדה תעופה יישאר כאן לנצח - זה משהו שיהווה עוגן תעסוקתי שאין לו תחליף . קפיצת מדרגה כלכלית חברתית לנגב", כך לדברי יוהן.
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "החלופה להקמת שדה תעופה אזרחי משלים בנבטים נבחנה בעבר על ידי הדרגים הבכירים ביותר במערכת הביטחון, המכהנים ונושאים באחריות, ונפסלה אל מול אילוצים וטעמים ביטחוניים כבדי משקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully