וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ מתחייב: שדה התעופה החדש באילת ייפתח עד פסח הבא

15.3.2016 / 18:45

השר ישראל כץ הודיע כי הושלמו כמעט כל שלבי ההקמה של הנמל, שממוקם צפונית לאילת ויקרא "רמון". הנמל יותאם לנחיתת טיסות זרות וישמש משני לנתב"ג בעתות חירום. במקום הוקמה גדר היקפית וחומת בטון נגד מתקפות אפשריות. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שדה התעופה החדש של ישראל "רמון" שממוקם בכניסה הצפונית לאילת צפוי להיפתח עוד לפני חג הפסח שבשנה הבאה – כך הבטיח היום (שלישי) שר התחבורה ישראל כץ. לדבריו, בתום שלוש שנות בנייה אפשר לקבוע כי הקמת הנמל נמצאת בישורת האחרונה ושהמטוסים הראשונים צפויים לנחות ולהמריא במסלולים החדשים עד 2017.

מסלולי ההמראה והנחיתה באורך של 3.6 קילומטרים כבר נסללו, מגדל הפיקוח בגובה 50 מטרים הוקם ושלדי הבטון של הטרמינל ואולמות הנוסעים הושלמו. 29 רחבות חנייה נבנו. השלב הבא בהקמת נמל התעופה הוא ציפוי קירות הזכוכיות, שיובאו מאיטליה, ובניית מעטפת האלומיניום לחלק מהמבנים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל הודה: הופתענו מההודעה של פוטין על הנסיגה מסוריה
אב ייכלא כי שכנע את בנו לסרב גט: "הוא מבוגר, אני יכול לצוות עליו?"
האישה שטוענת שהוטרדה על ידי שלום: "נשים לא מתלוננות מסיבות ידועות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקווים שישמש גם תיירים שמגיעים למצרים או לירדן. הדמיה של נמל התעופה החדש "רמון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי מבצע "צוק איתן" החליט שר התחבורה כץ להאריך את המסלולים ובכך להפוך את שדה התעופה "רמון" למשני לנמל התעופה בן גוריון בעתות חירום. המסלול, שרוחבו 60 מטרים, מאפשר נחיתה גם של מטוסי נוסעים מסוג ג'מבו, ובכך תהיה ביכולתו לקלוט טיסות ישירות גם מארצות הברית, אירופה והמזרח הרחוק.

במקום נבנתה גדר היקפית באורך 14 קילומטרים וכן חומה באורך של בין ארבעה לחמישה קילומטרים באזור הגבול עם ירדן. זאת, כדי למנוע ירי לעבר הנמל הנבנה ולעבר המטוסים שצפויים להגיע למקום. החשש הוא מפגיעה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במטוסים או בשדה, בעיקר אחרי הפלת המטוס הרוסי בחצי האי בסיני באוקטובר האחרון. לנוכח חששות נוסעים זרים מפעולות הארגון, במשרד התחבורה מקווים שנמל התעופה החדש ישמש גם את התיירים שמגיעים למצרים ולירדן ובכך יהווה מקור לשיתוף פעולה עם תנועות אוויריות בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

במשרד התחבורה הודיעו אמנם כי הנמל ממוקם מחוץ לעיר אילת, אבל זמן הנסיעה לא צפוי להימשך יותר מ-20 דקות בכלי רכב או באוטובוס. כמו כן, מחיר הנסיעה באוטובוס לנמל יעמוד על 4.20 שקלים לכיוון לנוסע. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גרנות, סיפר כי עלות הקמת השדה היא 1.7 מיליארד שקלים. במשרד התחבורה מעריכים כי בשנה הראשונה להפעלתו יעברו בו 1.8 מיליון נוסעים, רובם מאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully