וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתייאשת: צפון קוריאה ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים נוספים

22.6.2016 / 10:08

פיונגיאנג שיגרה שני טילים מדגם "מוסדאן" לטווח בינוני, בפעם השישית מאז אפריל. אחד מהם כשל והשני עבר מרחק של 400 ק"מ, הרבה פחות מהרף המוגדר לטילים מסוג זה. ארה"ב, דרום קוריאה ויפן גינו בחריפות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) שני טילים בליסטיים לטווח בינוני – כך מסרו גורמי צבא מארצות הברית ומקוריאה הדרומית. שני השיגורים הללו – שאחד מהם כשל והשני מהם הצליח חלקית בלבד – הצטרפו לארבעה נוספים שערכה פיונגיאנג מאז אפריל.

חמישה מתוך ששת השיגורים כשלו, כשרבים מהטילים התפוצצו או התרסקו. לפי צבא קוריאה הדרומית, הטיל השישי עבר מרחק של 400 ק"מ – שיפור ביחס לניסויים הקודמים, אך רף נמוך בהרבה מטווח 3,500 הקילומטרים שאותו אמורים לגמוא טילי "מוסדאן" החדשים, שאינו מספיק כדי לסווגם כטילים לטווח בינוני.

לקריאה נוספת בנושא
דוח: קוריאה הצפונית הגדילה משמעותית את מספר פצצות הגרעין שלה
סבא"א: קוריאה הצפונית הפעילה מחדש את כור הפלוטוניום לגרעין
עוד ניסוי לא מוצלח: קוריאה הצפונית נכשלה בשיגור טיל בליסטי

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת. רויטרס
ערכה שישה ניסויים מאז אפריל/רויטרס

למרות הכישלונות החוזרים ונשנים, נחישותה של קוריאה הצפונית לערוך ניסויים נוספים מדאיגה את וושינגטון ואת בעלות בריתה, טוקיו וסיאול, מאחר שהטילים מכסים את רובה שטחה של אסיה ושל האוקיינוס השקט, כולל בסיסים אמריקניים. מוקדם יותר השנה ערכה פיונגיאנג ניסוי גרעיני רביעי ושיגרה רקטה לחלל, שלפי ההערכות נועד לכסות ניסוי בטכנולוגיה אסורה.

שורת הניסויים האחרונה מוכיחה כי קוריאה הצפונית מנסה לשדרג את יכולות הטילים שלה על אף הלחץ הבינלאומי, שכלל הטלת סנקציות נוקשות מצד האו"ם. "הפרובוקציות הללו רק יגבירו את נחישותה של הקהילה הבינלאומית לפעול נגד הפעילות האסורה, כולל באמצעות יישום הסנקציות הקיימות של מועצת הביטחון", מסר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. שר האיחוד של קוריאה הדרומית קרא לשיגורים הללו "פרובוקציה ברורה" של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בטוקיו, ראש הממשלה שינזו אבה תקף הוא בחריפות את פיונגיאנג ואמר כי זה "לחלוטין בלתי נסלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully