וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסוי לא מוצלח: קוריאה הצפונית נכשלה בשיגור טיל בליסטי

בקוריאה הדרומית דווח כי פיונגיאנג ניסתה לשגר טיל בעל טווח בינוני, שאמור להגיע ליפן ולארה"ב, אך כשלה. זאת הפעם הרביעית בחודשיים האחרונים שבה מנסה הצפון לשגר את הטיל

צילום: הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית, עריכה: שניר דבוש

(קוריאה הצפונית ערכה ניסוי כושל בשיגור טיל בליסטי מצוללת, בחודש שעבר)

קוריאה הצפונית ערכה הלילה (שלישי) ניסוי בשיגור טיל בליסטי מחופה המזרחי, אך נכשלה – כך מסרו גורמים בצבא קוריאה הדרומית. בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" דווח כי הטיל ששיגורו לא צלח היה מדגם "מוסדן". מדובר בטיל בעל טווח בינוני שאמור להגיע עד יפן וארצות הברית. לפי גורמים בשתי מדינות אלה, מדובר בפעם הרביעית שניסיון לשגר טיל בליסטי נכשל במדינה המבודדת מאז חודש אפריל.

צבא קוריאה הדרומית טרם אישר כי אכן מדובר בטיל מסוג "מוסדן". בהודעה מטעמו נכתב כי הצפון ניסה לשגר טיל בלתי מזוהה בשעות הבוקר המוקדמות מאזור העיר וונסון, אך ככל הנראה כשל. עוד צוין כי הצבא חוקר את האירוע ולא נמסרו פרטים נוספים.

למרות הכישלונות, החששות בקרב מדינות האזור מפני התחמשותה של פיונגיאנג גדלים. ברשת היפנית NHK דווח כי צבא יפן נכנס אמש לכוננות לקראת שיגור אפשרי של טיל בליסטי מצד קוריאה הצפונית. לפי הדיווח, הצבא הורה לסוללות טילים ולמשחתות ימיות להתכונן ליירוט טילים המכוונים למדינה.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, חותם על מסמך המורה על ביצוע הניסוי בפצצת מימן, יונאר 2016. רויטרס
קים ג'ונג און חותם על ההוראה לערוך ניסוי בפצצת מימן/רויטרס

החששות נובעים מניסויים מוצלחים שקיימה קוריאה הצפונית מוקדם יותר השנה. הבולטים בהם היו ניסוי גרעיני בפצצת מימן שנערך בינואר, ושיגור טיל בליסטי ארוך-טווח בפברואר. ההודעה על הניסוי בפצצת המימן, שעוצמתה חזקה בהרבה מזו של פצצת אטום, הגיעה מפיונגיאנג. עוד נמסר זמן קצר לאחר הניסוי, כי המדינה תמשיך בחיזוק תכנית הגרעין שלה כדי להתגונן "מהמדיניות העוינת" של ארצות הברית כלפיה. עם זאת, לכך נוספה הבטחה לנהוג כמדינת גרעין אחראית, ולא להשתמש בנשק מסוג זה אלא אם ריבונותה תופר. במקביל פורסמה במדינה תמונה שבה נראה המנהיג קים ג'ונג און חותם על ההוראה לביצוע הניסוי.

טיל שמשוגר מצוללת צפון קוריאנית שנטען כי הוא טיל בליסטי, 23 אפריל 2016. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, אתר רשמי
ניסוי בשיגור טיל מצוללת בחודש אפריל, שככל הנראה כשל/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

חודש לאחר מכן שיגרה קוריאה הצפונית טיל ארוך טווח מבסיס דונגצ'אנג-רי הנמצא בצפון-מערב המדינה - בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בעקבות שני אירועים אלה הטילה במרץ מועצת הביטחון סנקציות חדשות על המסחר עם קוריאה הצפונית, על בסיס הצעת החלטה שהגישה ארצות הברית בגיבוי סין, בעלת בריתה של פיונגיאנג.

כשבועיים לאחר מכן הטיל נשיא ארצות הברית ברק אובמה עיצומים חדשים על קוריאה הצפונית במסגרת צו נשיאותי. בהודעה מטעם דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט נכתב כי אלה "סנקציות חדשות ומשמעותיות", שיסייעו למדינתו ליישם את הסנקציות שעליהן הוחלט במועצת הביטחון של האו"ם. יום לאחר מכן שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים בליסטיים לעבר הים המזרחי, שבין חצי האי הקוריאני ליפן. באפריל התקיימו שלוש ניסויים נוספים, אך לפי הדיווחים כולם כשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully