וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש פעמים בשבוע: קוריאה הצפונית קיימה ניסוי כושל בטיל בליסטי

משרד ההגנה בקוריאה הדרומית דיווח כי השכנה ביצעה שני ניסויים נוספים, אחרי שיגור הטיל הכושל מהצוללת, אך גם זה לא צלח. זאת ברקע החשש כי המדינה המבודדת תבצע ניסוי גרעיני לקראת ועידת מפלגת השלטון

צילום: הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית, עריכה: שניר דבוש

(הניסוי שערכה קוריאה הצפונית לפני כשבוע)

קוריאה הצפונית שיגרה היום (חמישי) שני טילים בליסטיים לטווח בינוני, אך אלו התרסקו כמה שניות לאחר השיגור - כך נמסר ממשרד ההגנה של קוריאה הדרומית. על פי גורם במשרד, מדובר ככל הנראה בטילים בעלי טווח של יותר מ-3,000 קילומטרים. השיגור הראשון התבצע בשעות הבוקר המאוחרות, ואילו השיגור שני התרחש רק לקראת שעות הערב.

הדיווח על הניסויים הכושלים מגיע כשבוע לאחר כישלון נוסף שעליו דיווחה דרום קוריאה, ולפיו שכנתה הצפונית שיגרה טיל שנורה מצוללת ששטה במימי הים שממזרח למדינה. לפי הערכות של הצבא הדרום קוריאני, שעקב אחר מסלול הטיל, הוא הצליח להישאר באוויר רק למשך דקות ספורות ועבר מרחק של כ-30 קילומטרים - עשירית בלבד מהמרחק המינימלי עבור טיל בליסטי של 300 קילומטרים.

עוד ידיעות מהעולם:
האו"ם לארה"ב ולרוסיה: "הצילו את הפסקת האש הגוססת בסוריה"
רואה את הסוף? סנדרס יפטר מאות מעובדי הקמפיין שלו
לא גומרים את החודש: לוחמי דאעש ספגו קיצוץ של 50% בשכרם

טיל שמשוגר מצוללת צפון קוריאנית שנטען כי הוא טיל בליסטי, 23 אפריל 2016. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, אתר רשמי
השיגור שנערך ביום שבת/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

ואולם, קוריאה הצפונית הכריזה יממה לאחר הניסוי כי הוא היה "הצלחה גדולה" ומעניק למדינה "אמצעי נוסף למתקפה גרעינית עוצמתית". לפי ההודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הקומוניסטי, המנהיג קים ג'ונג און פיקח על השיגור שנערך אתמול בסמוך לחוף המזרחי.

השיגור נערך על רקע החשש כי המדינה המבודדת תערוך ניסוי גרעיני לקראת ועידת מפלגת השלטון. הוועידה היא התכנסות נדירה של מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית שתתקיים בחודש הבא. כדי להפגין את כוחו באירוע מנהל מנהיג המדינה קים ג'ונג און קמפיין של 70 ימים, שהתקשורת המקומית מכנה "מרוץ במהירות שיא לניצחון מזהיר", וקורא להגברת הייצור וטיפוח הבירה לקראת הגעתם של הנציגים לוועידה.

(עדכון ראשון: 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully