וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף אזהרות שכנותיה: קוריאה הצפונית שיגרה טיל ארוך טווח

פיונגיאנג שיגרה את הטיל המכונה על ידה "לוויין תצפית על כדור הארץ" מוקדם מכפי שתכננה בתחילה ותוך הפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שתתכנס בעקבות כך לדיון חירום. קוריאה הדרומית: "פרובוקציה בלתי נסלחת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

למרות אזהרות חוזרות ונשנות מצד שכנותיה, שיגרה הלילה (ראשון) קוריאה הצפונית טיל ארוך טווח מבסיס דונגצ'אנג-רי הנמצא בצפון-מערב המדינה - בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. פיונגיאנג מכנה את הטיל "לוויין תצפית על כדור הארץ" וטוענת בתוקף כי הוא חלק מתכנית החלל שלה, אך מדינות אחרות בסביבתה של המדינה המבודדת, ובהן שכנתה מדרום, מאמינות כי מדובר בניסוי בליסטי לפיתוח תכנית לטילים ארוכי טווח.

בתחנת הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית דווח הבוקר כי ניסוי שיגור הטיל ארוך הטווח, שנעשה בהוראת השליט קים ג'ונג און על מנת לשלוח את הלוויין "קוואנגמיונגסונג" לחלל, הוגדר "הצלחה מוחלטת". הלוויין, על פי הדיווח, מקיף את כדור הארץ מדי 94 דקות, ופיונגיאנג תוכל להמשיך ולשגר לוויינים בעתיד.

עוד ידיעות מהעולם:
שוב תקיפות מיניות בקלן: 22 תלונות על הטרדה במהלך "קרנבל הנשים"
"לאן עוד נלך?": עשרות אלפי סורים מתדפקים על גבול טורקיה הסגור
הפנטגון פרסם עדויות לעינוי אסירים בידי אמריקנים בעיראק ואפגניסטן

צילומי לוויין של אתר שיגור טילים בבירת קוריאה הצפונית פיונגיאנג  פברואר 2016. רויטרס
אתר שיגור הטילים של קוריאה הדרומית/רויטרס

כמה שעות לאחר השיגור גינה מזכ"ל האו"ם באן קי-מון את הפעולה של פיונגיאנג וקרא "לעצור את המעשים הפרובוקטיביים". לדבריו, "זה מדאיג מאוד שקוריאה הצפונית ביצעה שיגור של טיל בליסטי בניגוד להחלטה הרלוונטית של מועצת הביטחון, זאת על אף בקשת האו"ם והקהילה הבינלאומית להימנע מכך".

ממשרד ההגנה של ארצות הברית נמסר כי וושינגטון עקבה אחר השיגור. "אנו יכולים לאשר שאיתרנו את השיגור מקוריאה הצפונית, וכי האינדיקציות הראשוניות מצביעות כי הוא לא מהווה איום על ארצות הברית", אמר בכיר במשרד ההגנה.

מיד לאחר השיגור, הצהירה ארצות הברית כי תנקוט בכל צעד שתצטרך על מנת להגן על עצמה ועל בעלות בריתה מפני תוקפנות מצד קוריאה הצפונית. כמו כן, נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה אמרה כי שיגור הטיל של קוריאה הצפונית הוא "פרובוקציה בלתי נסלחת", וקראה לאו"ם לנקוט בסנקציות משמעותיות נגד פיונגיאנג. גון-הייה אמרה כי קוריאה הצפונית מנסה לקדם את יכולות שיגור הטילים שלה רק על מנת לשמור על משטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, בוועידה בבירה פיונגיאנג, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
ישיבת חירום של מועצת הביטחון. מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/רויטרס

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הסינית, פיונגיאנג הצהירה תחילה כי השיגור יתבצע בין 25-8 בפברואר, אך לבסוף הקדימה אותו ל-7 עד 14 בפברואר. על פי הערכות, טווח הטיל ששוגר עומד על יותר מעשרת אלפים קילומטרים, והוא יכול להגיע אפילו לאדמת ארצות הברית. כמו כן, ניסוי השיגור נועד, ככל הנראה, לשמש חלק מתכניתה של קוריאה הצפונית לפתח נשק גרעיני.

ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית קראו לפגישת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, שבו ידונו המדינות על פעולותיה של קוריאה הצפונית. דיפלומטים מהמדינות סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה תתקיים בשעה 16:00 במטה האו"ם בניו יורק.

בעקבות ההודעה על השיגור המתוכנן בתחילת השבוע, יפן הורתה לצבאה להיכנס לכוננות כדי ליירט את הטיל אם ישוגר, בעוד קוריאה הדרומית הזהירה את שכנתה כי היא תשלם "מחיר כבד" אם תקדם את תכניותיה לשגר את הלוויין. כמו כן, הבית הכחול, משכן הנשיאות הדרום-קוריאנית, קרא לקוריאה הצפונית צריכה לבטל מידית את השיגור המתוכנן, שנחשב להפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

(עדכון ראשון: 03:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully