וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מתכננת לשגר "טיל לווייני" - שכנותיה מאיימות להגיב

3.2.2016 / 12:06

הודעתה של פיונגיאנג על ביצוע השיגור בשבועות הקרובים הובילה לתגובות חריפות מצד קוריאה הדרומית ויפן, שסבורות כי מדובר בניסוי בטיל ארוך-טווח במסווה של שיגור לווייני. סיאול הזהירה מ"מחיר כבד" ויפן הורתה לצבאה להתכונן ליירט את הטיל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קוריאה הצפונית הודיעה אתמול (שלישי) כי תשגר טיל לווייני בימים הקרובים - והקימה עליה תגובות נסערות. יפן הורתה לצבאה להיכנס היום לכוננות כדי ליירט את הטיל אם ישוגר, בעוד קוריאה הדרומית הזהירה את שכנתה כי היא תשלם "מחיר כבד" אם תקדם את תכניותיה לשגר את הלוויין שאליו מתייחסת סיאול בתור ניסוי טילים.

אתמול הודיעה קוריאה הצפונית על תכניתה לשגר את הטיל הלווייני, שאותו היא מכנה "לוויין תצפית על כדור הארץ", בין התאריכים 8 בפברואר ל-25. הבית הכחול, משכן הנשיאות הדרום-קוריאנית, מסר כי קוריאה הצפונית צריכה לבטל מיידית את השיגור המתוכנן, שנחשב להפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

"הודעתה של קוריאה הצפונית לשגר טיל ארוך-טווח, שבאה בשעה של דיון במועצת הביטחון על הסנקציות שיוטלו עליה בעקבות הניסוי הגרעיני הרביעי שערכה, מהווה אתגר ישיר לקהילה הבינלאומית", נמסר מהבית הכחול. "אנחנו מזהירים בתקיפות כי קוריאה הצפונית תשלם מחיר כבד אם תמשיך בתכניותיה לשיגור הטיל ארוך-הטווח", נאמר בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה מתכננת לשגר טיל לווייני: שכנותיה מדרום סוערות
התפרצות נגיף הזיקה: אובחנה הדבקה ראשונה בתוך גבולות ארה"ב

קוריאה הצפונית: ביצענו ניסוי גרעיני בפצצת מימן. רויטרס
פיונגיאנג טוענת כי מדובר בלוויין תצפית על כדור הארץ. קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה/רויטרס

במקביל, אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי הוא יעבוד לצד ארצות הברית ומדינות אחרות כדי "לדרוש בתקיפות" שקוריאה הצפונית תיסוג משיגור הטיל המתוכנן. שר ההגנה היפני, גנרל נקטני, הורה ליחידות ההגנה מפני טילים בליסטיים, בהן משחתות השטות בים יפן וכן לסוללות טילי פטריוט שמוצבות על אדמת המדינה להתכונן וליירט את הטיל הצפון-קוריאני שמאיים על יפן. במעופו צפוי הטיל לעבור מעל האי הדרומי של יפן, אוקינאווה שבאוקיינוס השקט, בגובה של כמה מאות קילומטרים.

הדיווחים על השיגור הצפוי הובילו לקריאות תקיפות יותר מצד ארצות הברית להטיל סנקציות קשות יותר על קוריאה הצפונית, בתגובה לניסוי הגרעין האחרון שלה. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי אמר כי האו"ם חייב "לשלוח לצפון קוריאנים מסר תקיף ומהיר".

פיונגיאנג מסרה כי זו זכותה הריבונית לקדם את תכנית החלל שלה באמצעות שיגור טילים, אף שארצות הברית וממשלות אחרות חושש כי מדובר בשיגורי טילים במסווה. דוברת ארגון הימי הבינלאומי אמרה כי קוריאה הצפונית עדכנה את סוכנות האו"ם כי היא מתכננת לשגר את הלוויין "קוואנגמיונגסונג". איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי, ארגון או"ם נוסף, מסר לרויטרס כי קוריאה הצפונית הודיעה לו ביום שלישי על תכניותיה לשגר לוויין שיכול לשרוד במשך ארבע שנים במסלול שאינו זהה לכיוון ובמהירות לסיבוב כדור הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש ממשלת יפן שינזו אבה בפרלמנט היפני במהלך הצעות החוק שלו לביטול המדיניות הפציפיסטית של יפן, 16 ביולי 2015. רויטרס
דורש שקוריאה תיסוג מתכניותיה. ראש ממשלת יפן שינזו אבה/רויטרס

קוריאה הצפונית מסרה כי השיגור ייערך באחד הבקרים בטווח התאריכים שנמסר ועדכנה את נקודות הציון שבהן צפויים חלקי הטיל לנחות. מיקומים אלה צפויים להיות באזור הים הצהוב במערב חצי האי הקוריאני ובאוקיינוס השקט, ממזרח לפיליפינים.

משרד התחבורה הדרום-קוריאני הזהיר היום את חברות התעופה במדינה להימנע מלטוס באזורים שעשויים להיות מושפעים משיגור הטיל הצפון-קוריאני המתוכנן בשבועות הקרובים. המשרד מסר כי ההוראה תקפה לתקופה שבין 8 בפברואר ל-25, שבמהלכה צפויה קוריאה הצפונית עשויה לשגר את הטיל הלווייני שלה.

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו בשבוע שעבר כי הם סבורים שקוריאה הצפונית מתכוננת לבצע ניסוי בטיל ארוך-טווח. זאת לאחר שנקלטה בלוויינים אמריקנים פעילות באזור הניסוי. הפעם האחרונה שקוריאה הצפונית שיגרה טיל ארוך טווח היה בדצמבר 2012, אז שלחה לחלל לוויין תקשורת.
בחודש שעבר הודיעה קוריאה צפונית כי ביצעה ניסוי מוצלח בפצצת מימן. אך הודעה זו התקבלה בספקנות מצד ארצות הברית, קוריאה הדרומית ומומחים גרעיניים. הם אמרו כי הפיצוץ היה קטן מדי כדי שייחשב לפצצת מימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully