וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות נגיף הזיקה: אובחנה הדבקה ראשונה בתוך גבולות ארה"ב

יממה לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז מצב חירום, אותר חולה ראשון בדאלאס שבטקסס. אף שרשויות הבריאות המקומיות טוענות שההדבקה אירעה במגע מיני, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן טען כי טרם בחן את הנושא. שני מקרים ראשונים התגלו גם באירלנד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית אישר אתמול(שלישי) כי הדבקה ראשונה בנגיף הזיקה אובחנה בתוך גבולות המדינה. החולה אותר בדאלאס שבטקסס, ורשויות הרפואה המקומיות טוענות כי ההדבקה נעשתה באמצעות מגע מיני. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן טרם בחן את סיבת ההידבקות.

כמו כן, שתי התפרצויות של נגיף הזיקה אובחנו גם באירלנד, לפי משרד הבריאות במדינה. מההודעה עולה כי שתי הנגועות בנגיף, שאינן קשורות זו לזו, נסעו בעבר למדינות שבהן התפרץ. עוד נמסר כי שתי הנגועות לא הרו בעת ההידבקות בנגיף, חשות כעת בטוב ואף החלימו לחלוטין.

במסיבת עיתונאים שכונסה אתמול במטה ארגון הבריאות העולמי בז'נבה, הכריזה מנכ"לית הארגון מרגרט צ'אן כי "יש צורך בתגובה בינלאומית מתואמת" על מנת למגר את הנגיף ולהקטין את הסיכון לבני אדם ברחבי העולם. עם זאת, היא הבהירה כי לא נמצאה סיבה להגבלת התנועה למדינות הנגועות או הסחר עמן.

עוד בנושא:
משרד הבריאות לנשים ששבו ממדינות עם זיקה: לא להרות חודש אחרי הביקור
השר ליצמן על מחקר הזיהום: "מכבד את הדוח, אבל צריך לחכות למסקנות"
בכיר במשרד הבריאות: "מומלץ לנשים בהריון לא לטוס למדינות הנגועות בזיקה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שהגבלת התנועה נראית כצעד בלתי-נמנע, והרשויות בברזיל הזהירו נשים בהיריון מלהגיע למשחקים האולימפיים הצפויים להתקיים הקיץ בריו דה ז'ניירו. "הסיכון, שהייתי מגדיר אותו כרציני, הוא לנשים בהיריון", אמר שר בכיר בממשל, ז'אק ואגנר. "לחלוטין לא מומלץ לנשים אלה להגיע למשחקים".

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי, אמר כי ארגון הבריאות העולמי מעלה את העירנות בנוגע לנגיף ומספק "משאבים נוספים למאבק בו". לדבריו, הוועד האולימפי "נמצא בקשרים קרובים" עם ארגון הבריאות, והדגיש כי "אין איסור על נסיעה למשחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תינוק שנולד עם מום במוחו נבדק בבית חולים בברזיל בשל התפשטות נגיף "הזיקה", 27 בינואר 2016. רויטרס
יש צורך ב"תגובה בינלאומית מתואמת"/רויטרס

הערב פרסם משרד הבריאות הנחיות לנוסעים למדינות שבהן מתפשט נגיף הזיקה. עיקרי ההמלצות כוללות הנחיה לנשים הרות, או כאלה שמתכננות להרות בקרוב, לשקול את דחיית נסיעתן לאזור שבו מתפשט הנגיף – בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה. לנשים שמבקרות באחת ממדינות אלה, הומלץ להימנע מכניסה להיריון במהלך ביקורן ובמשך ארבעה שבועות מרגע עזיבת האזור.

במקרים בודדים, גברים שנדבקו בזיקה הדביקו את בנות זוגם ביחסי מין. לכן, לגברים המבקרים במדינות הנגועות הומלץ להשתמש בקונדום בעת קיום יחסי מין בזמן שהותם בהן, וכן במשך ארבעה שבועות מעת עזיבת האזור שבסיכון.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully