וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: קוריאה הצפונית הפעילה מחדש את כור הפלוטוניום לגרעין

לאחר שפיונגיאנג הבטיחה להשיב את הכור ביונגביון לפעילותו, מזכ"ל הסוכנות מסר כי זוהו ראיות לפעילותו המחודשת. שר ההגנה של קוריאה הדרומית: "קים ג'ונג און הוא צעיר, פזיז ואימפולסיבי"

צילום: רויטרס, AP; עריכה: יאיר דניאל

בווידאו, קים ג'ונג און בקונגרס מפלגת השלטון: "לא נשתמש בנשק גרעיני"

קוריאה הצפונית חידשה את פעילותו של כור להפקת פלוטוניום – כך נמסר אמש (שני) מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שטענה כי המדינה המבודדת מרחיבה את מאמציה לפיתוח נשק גרעיני. עוד בשנת 2013, התחייבה פיונגיאנג להשיב את כל מתקניה הגרעיניים לפעולה, כולל כור הפלוטוניום ביונגביון, ובחודש ספטמבר האחרון נמסר כי הכור שב לפעולה, וכי המדענים פועלים לשיפור "האיכות והכמות" של תפוקתו.

מזכ"ל סבא"א, יוקיה אמאנו, אמר אתמול במסיבת עיתונאים במהלך ישיבת הוועד המנהל של הארגון כי אנשי הסוכנות, שמנטרים אחר הנעשה בקוריאה הצפונית באמצעות תצלומי לוויין בלבד, זיהו ראיות ברורות לחידוש פעילותו של הכור, והרחבת המתקנים הקשורים לצנטריפוגות ולעיבוד מחדש של דלק גרעיני.

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה תומכת בטראמפ: "ישחרר את ארה"ב מפחד ממתקפה גרעינית"
עוד ניסוי לא מוצלח: קוריאה הצפונית נכשלה בשיגור טיל בליסטי
הכל נשאר במשפחה? דודתו של מנהיג קוריאה הצפונית חיה בזהות בדויה בארה"ב

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת. רויטרס
"במהלך ארבע שנותיו של קים בשלטון, היו 25". ניסוי בטיל בליסטי בקוריאה הצפונית/רויטרס

לסוכנות קיים מידע מועט בלבד בנוגע לכמויות המוערכות של אורניום ושל פלוטוניום שנמצאים ברשות פיונגיאנג, או בנוגע ליכולתה הטכנולוגית להעשיר את החומרים לשימוש בנשק גרעיני. עם זאת, על פי ההערכה, הפלוטוניום שהופק בעבר במפעל ששב לפעולה ביונגביון שימש לייצור נשק.

בתוך כך, שר ההגנה של קוריאה הדרומית האן מינקו תיאר אתמול את מנהיג הצפון קים ג'ונג און בריאיון לרשת CNN כ"צעיר, פזיז ואימפולסיבי". לדבריו, "קים ג'ונג היה רק בן 27 כשהוא עלה לשלטון, והיה לו מעט מאוד זמן להתכונן. אין לו ניסיון". כמו כן, האן התייחס לניסויים הגרעיניים שביצעה פיונגיאנג, וטען: "אם מסתכלים על אביו, קים ג'ונג איל, במהלך 18 שנותיו בשלטון היו 18 ניסויי שיגור. במהלך ארבע שנותיו של קים בשלטון, היו 25".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully