וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: קוריאה הצפונית הגדילה משמעותית את מספר פצצות הגרעין שלה

15.6.2016 / 12:01

מכון מחקר בוושינגטון טוען כי פיונגיאנג הרחיבה את הארסנל שלה בשש ראשי נפץ בשנה וחצי האחרונה חרף הסנקציות הבינלאומיות. עוד נטען כי היא חידשה את הפעילות במתקן הפלוטוניום שלה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ייתכן שקוריאה הצפונית הרחיבה משמעותית את ייצור הנשק הגרעיני שלה וייתכן שהיא הגדילה את המאגר שלה בשש פצצות או יותר בשנה וחצי האחרונה – כך אמר אתמול (שלישי) מכון מחקר אמריקני. המכון למדע ולביטחון בינלאומי שנמצא בוושינגטון העריך בשנה שעברה כי לפיונגיאנג היו עשרה עד 16 ראשי נפץ גרעיניים בסוף 2014.

בהערכה מחודשת שהוכנסה לדוח שהועבר לסוכנות הידיעות רויטרס, אמרו חברי המכון דייוויד אולברייט וסרנה קלהר-ורג'נטיני כי ייתכן שקוריאה הצפונית הוסיפה מאז ארבע או שש פצצות, לסך של 13 עד 21 ראשי נפץ גרעיניים או אף יותר כיום. הדוח אומר כי ההערכה לא כוללת את האפשרות שאורניום מעושר ברמה גבוהה מופק במתקן נוסף שככל הנראה קיים במדינה המבודדת.

"על אף שהמחקר אינו מושלם, הוא מראה כי קוריאה הצפונית מסוגלת להגדיל בצורה משמעותית את יכולותיה הגרעיניות", קבע הדוח, שבו נטען עוד כי רוב הנשק החדש הופק מאורניום.

לקריאה נוספת בנושא
סבא"א: קוריאה הצפונית הפעילה מחדש את כור הפלוטוניום לגרעין
צפון קוריאה תומכת בטראמפ: "ישחרר את ארה"ב מפחד ממתקפה גרעינית"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכנס של מפלגת השלטון, 7 במאי 2016. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחודש שעבר/רויטרס

הדוח התפרסם כשבוע לאחר שבכיר במחלקת המדינה בוושינגטון אמר לרויטרס כי קוריאה הצפונית חידשה את פעילות מתקן הפלוטוניום שלה, סימן לכך שהיא ממשיכה בתכנית הגרעין שלה חרף הסנקציות הבינלאומיות הנוספות שהוטלו עליה בינואר בשל ניסוי גרעיני שערכה. פלוטוניום, בדומה לאורניום, עשוי לשמש לייצור פצצות גרעיניות.

הדוח אישר אף הוא כי הפעילות בכור ביונגביון חודשה. הוא טען כי על אף שתמונות לווין מ-8 ביוני לא הראו סימנים ישירים לכך, ישנם סימנים "לא ישירים הקשורים להפרדת פלוטוניום" במקום. בין היתר, טנקים שהוצבו בכניסה למקום בעבר כבר לא נצפו שם ואותרו סימנים לכך שמפעל לייצור חשמל המבוסס על פחם פעל ב-8 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully