וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב המשנה שהודה בהטרדה מינית ויתר על מינויו לנציג המשטרה בארה"ב

22.6.2016 / 10:09

המפכ"ל אלשיך, שהחליט לפני חודש וחצי על מינויו השנוי במחלוקת של אילן מור, נעתר לבקשתו, הביע את הערכתו בפניו וביקש ממנו להישאר בשירות המשטרה. מור הודה במסגרת עסקת טיעון כי הטריד שוטרות ששירתו תחתיו

ספק 500

בווידאו: אלשיך נושא דברים בטקס קריאת רחוב על שם אפרים ברכה

ניצב-משנה אילן מור ביקש מהמפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, לא להתמנות לנציג משטרת ישראל בארצות הברית מסיבות משפחתיות רפואיות. אלשיך נעתר היום (רביעי) לביטול המינוי לאחר שהביע את הערכתו הרבה לקצין, וביקש ממנו להמשיך בשירותו במשטרה.

מינויו לתפקיד עורר זעם ציבורי שכן מור, ששימש כראש מחלקת התנועה במשטרה, הודה בעבר בהטרדות מיניות של שוטרות ששירתו תחתיו. הוא הורשע ב-2013 במסגרת עסקת טיעון במהלך דין משמעתי בהתנהגות שאינה הולמת קצין. העונש שהוטל על מור כלל נזיפה חמורה וקנס בסך 4,000 שקלים.

בהחלטת בית הדין המשמעתי נכתב על מור כי "התנהגות כאמור, הנושאת אופי של הטרדה וגרימת מבוכה של מפקד כלפי פקודה, במיוחד בשים לב לפער הגילים, הדרגות והמעמד שבין השניים, אינה ראויה ומקומה לא יכירנה במסגרת המשטרתית".

לקריאה נוספת:
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"
"היה מחנה ריטמן, והיה מחנה גיא": עדותו של ראש להב 433 נחשפת
מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהגות לא ראויה". אילן מור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת חודש מאי ערך המפכ"ל אלשיך סבב מינויים שנוי במחלוקת בשורות המשטרה. כחלק מהסבב הוחזר למשטרה ניצב-משנה אפרים ארליך, המכונה "קרמשניט", שחשף את אחת מפרשות השחיתות הגדולות בארגון והועבר לשירות במערך הכבאות. מהלך זה אמנם זכה לשבחים, אך אישור קידומו של תת-ניצב שי אזולאי לתפקיד מפקד מרחב דן העלה תרעומת. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, אזולאי נמצא האחראי למחדל במוקד 100 של המשטרה, שבמסגרתו כשל המוקד לטפל בשיחת הטלפון של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ביהודה ושומרון ביוני 2014.

גם ניצב-משנה קובי דוידיאן, שהודח ממרחב מוריה בעקבות רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, קיבל תפקיד חדש. "אלשיך מצפצף על כולם", אמר אז גורם במשטרה, בתגובה לשורת המינויים. לדברי הגורם, "לא אכפת לו מהמחלקה לחקירות שוטרים, לא מביקורת ולא מהעובדה שמדובר בקצינים ששמם נקשר בעניינים בעייתיים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully