וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין שהטריד מינית והאחראי על מחדל 100 יקודמו: "אלשיך מצפצף על כולם"

9.5.2016 / 0:21

ביקורת במשטרה על החלטת המפכ"ל למנות את ניצב אילן מור לנציג המשטרה בארה"ב. בנוסף, זעמו בארגון על הקידומים שהוענקו לאחראי על מחדל המוקד המשטרית בחטיפת הנערים והקצין שהודח אחרי הרצח במצעד הגאווה

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
"מדובר בקצינים ששמם נקשר בעניינים בעייתיים מאוד". אלשיך בדיון בכנסת/נועם מושקוביץ

"אלשיך מצפצף על כולם" – כך אמר אתמול (ראשון) גורם במשטרה, בתגובה לשורת המינויים השנויה במחלוקת שעליה הכריז מוקדם יותר המפכ"ל רוני אלשיך. לדברי הגורם, "לא אכפת לו מהמחלקה לחקירות שוטרים, לא מביקורת ולא מהעובדה שמדובר בקצינים ששמם נקשר בעניינים בעייתיים מאוד".

"חבל מאוד שכך הוא נוהג, למרות שיש קצינים אחרים במשטרה שלא פחות ראויים", הוסיף הגורם, בעקבות מינויים של קצינים ששמם נקשר במחדלים מבצעיים או בהטרדות מיניות. הגורם הבהיר כי "במקום לפטר קצינים ששמם נקשר בהטרדות מיניות, הוא מקדם אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: חושף השחיתויות ש"הוגלה" יחזור לשורות המשטרה
ביקורת במשטרה: למה שלושה צוותים מטפלים בחקירת הרוצח הסדרתי?
המשטרה ממליצה להעניק צל"ש למתנדב שתועד יורה במחבל המנוטרל ביפו

סגן ניצב שי אזולאי מפקד תחנת כפר סבא מתחת לביתן של נטלי ורוני אלינו שנרצחו על ידי אמן, נובמבר 2010. אורי לנץ
ימונה למפקד מרחב דן. אזולאי/אורי לנץ

בין היתר, אושר קידומו של תת-ניצב שי אזולאי לתפקיד מפקד מרחב דן. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, אזולאי נמצא האחראי למחדל במוקד 100 של המשטרה, במסגרתו כשל המוקד לטפל בשיחת הטלפון של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגדה המערבית ביוני 2014. גם ניצב-משנה קובי דוידיאן, שהודח ממרחב מוריה בעקבות רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, קיבל תפקיד חדש.

יתרה מכך, ניצב-משנה אילן מור מונה לתפקיד נציג המשטרה בארצות הברית. זאת, על אף שהודה בהטרדות מיניות במסגרת עסקת טיעון והורשע בדין משמעתי בהתנהגות שאינה הולמת קצין. אין זו הפעם הראשונה שאלשיך נותן גיבוי לקצינים ששמם נקשר בחקירות מח"ש. כך, למשל, החליט אלשיך שלא להדיח את ראש מחלקת התנועה במטה הארצי של המשטרה, למרות שהוגש נגדו כתב אישום פלילי בגין הטרדה מינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניצב משנה אפרים ארליך. באדיבות המצולמים
חוזר למשטרה. ארליך/באדיבות המצולמים

מוקדם יותר אתמול פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי השר גלעד ארדן אישר את חזרתו למשטרה של ניצב-משנה אפרים ארליך, שעבר לפני כשלוש שנים לשרת ברשות הארצית לכבאות והצלה. ארליך, המכונה "קרמשניט" ישובץ תחילה באגף התנועה ויוכל להתמודד בסבב התפקידים הקרוב שיתקיים בסוף שנת 2016. השר ארדן ראה חשיבות רבה בהחזרתו של ארליך למשטרה, זאת לאור המדיניות שמקדם השר לביטחון הפנים במשטרה ובשל היותו של ארליך חושף שחיתויות.

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם הודעה לעיתונות שבה הודיע כי הוא תומך בהחזרתו למשטרה של ניצב-משנה אפרים ארליך. "טוב עשה השר לביטחון הפנים שבחלוף הזמן החזיר את נצ"מ ארליך לשירות מלא במשטרת ישראל", מסר. ארליך חשף את אחת מפרשות השחיתות המביכות ביותר בתולדות המשטרה, פרשת האחים פריניאן, שבבסיסה ניצב רצח העבריין פנחס בוחבוט, וחשדות שחיתות נגד כמה קצינים בכירים במשטרה.

בעקבות חשיפת הפרשה הוקמה באותה שנה ועדת זיילר, בראשות השופט בדימוס ורדי זיילר, שבסוף עבודתה התפטר מתפקידו מפכ"ל המשטרה דאז משה קראדי. הוועדה חקרה במשך שנה וחצי חשדות לקשרים בין שני עבריינים מוכרים, האחים עודד ושרון פריניאן, לבין צמרת המשטרה. מי שמסר את המידע לוועדה היה ארליך עצמו.

מאז, נתקע מסלול הקידום המשטרתי של ארליך. בתחילה הועבר ארליך לתפקיד זוטר במחוז ש"י במשטרה, ולאחר מינויו של המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, הועלה לדרגת ניצב-משנה, לא לפני שהוחלט על "השאלתו" לנציבות הכיבוי.

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully