וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אחד האחראים למחדל במוקד 100 בזמן חטיפת הנערים יקודם

20.4.2016 / 12:40

לוואלה! NEWS נודע כי ניצב-משנה שי אזולאי, ששימש קצין אגף המבצעים במחוז ש"י, ימונה ככל הנראה למפקד מרחב. זאת, על אף שנמצא אחד האחראים לטיפול הלקוי בשיחתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח למשטרה טרם נרצחו ביוני 2014

צילום מסך

(האזינו: השיחה של גיל-עד שער למוקד 100)

ניצב-משנה שי אזולאי, קצין אגף המבצעים לשעבר במחוז ש"י, אחד האחראים למחדל במוקד 100 בפרשת רצח שלושת הנערים בקיץ 2014, צפוי להתמנות לתפקיד בכיר – כך נודע לוואלה! NEWS. אף שהצוות שבדק את המחדל המליץ להדיחו מתפקידו והמפכ"ל דאז יוחנן דנינו אימץ את המסקנות, בימים אלו נשקלת האפשרות למנותו לתפקיד מפקד מרחב. האפשרות לקידומו הועלתה בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, שאותה ניהל המפכ"ל רוני אלשיך, ובה הוסכם כי אזולאי הוא שיקבל את התפקיד.

על אף ההסכמה בישיבת הסגל הבכיר, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן טרם אישר את המינויים שנדונו בה, והם טרם פורסמו רשמית. בא כוחו של אזולאי, עו"ד אוהד מגורי, אישר כי שיבוצו נשקל כעת במשטרה, אך סירב להגיב בעניין העברתו מתפקידו כקצין אגף המבצעים במחוז ש"י.

עוד בנושא:
למרות המחדל: אחראי משמרת במוקד 100 בזמן חטיפת הנערים קודם בדרגה
רוצחי שלושת הנערים תכננו להסתיר חטוף במספרה פעילה
"מרוץ נגד הזמן": שלושת סימני האזהרה של השב"כ לזיהוי חטיפה

סגן ניצב שי אזולאי מפקד תחנת כפר סבא מתחת לביתן של נטלי ורוני אלינו שנרצחו על ידי אמן, נובמבר 2010. אורי לנץ
יקודם חרף המחדל. שי אזולאי/אורי לנץ

אזולאי הועבר מתפקידו בעקבות מסקנות הצוות שבדק את מחדל שיחת הטלפון שביצע גיל-עד שער למוקד 100 בעת חטיפתו עם שני חבריו, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. במסקנות הצוות, שהגיש ניצב משה ברקת, הוגדרה השיחה "מטרידה". ממסקנות הצוות עלה עוד כי אזולאי היה אחד האחראים על המחדל, זאת מתוקף היותו האחראי על מרכז השליטה במחוז ש"י.

ברקת המליץ להדיח את אזולאי מתפקידו ולרשום לו הערה פיקודית, אך לא לפטר אותו מהמשטרה, והמפכ"ל לשעבר דנינו קיבל את המלצות הצוות. עם זאת, לאחר פרסום המסקנות, התנהל לאזולאי הליך משמעתי מול הממונים עליו בנוגע ליישום ההמלצות, והוא הגיש ערעור על ההחלטה. בסופו של דבר הוחלט להעביר אותו מתפקידו שלא בדרך של הדחה, ולא נרשמה הערה פיקודית. אזולאי ניהל באמצעות עו"ד מגורי קרב קשה מול המשטרה על מנת להחזירו לתפקידים בכירים בארגון.

ממשטרת ישראל נמסר כי דיוני השיבוצים נמצאים בעיצומם וכי טרם פורסמו מינויים לתפקידים.

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
האפשרות לקידומו הועלתה בישיבה שניהל. המפכ"ל רוני אלשיך/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully