וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחי שלושת הנערים תכננו להסתיר חטוף במספרה פעילה

4.6.2015 / 12:40

ההישג המפתיע בחטיפת גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל שיבש את תכניות החוטפים וחשף שהחוליה לא הייתה מקצועית במיוחד. מפרטים חדשים עולה כיצד התכוונו להסתיר את הנערים. הכתבה המלאה תפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

(המחבל נשמע שר בשיחת החטיפה: "הבאנו שלושה")

כמעט שנה לאחר רצח שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, נחשפים פרטים חדשים על תכניתם של הרוצחים. אף שתחילה חשבו גורמים בכירים במערכת הביטחון כי מדובר בחוליה מתוחכמת ומקצועית מאוד, בחלוף הזמן התברר כי המזל שיחק לידי החוטפים, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה. מתברר כי התכנית המקורית של החוטפים הייתה לחטוף אדם אחד או שניים ולהסתיר אותו בחדר אחורי של מספרת גברים פעילה.

הם לא התכוונו לנסות להעלות שלושה נערים למכונית פרטית, כפי שאכן אירע בלילה הקשה של 12 ביוני 2014. גורם ביטחוני הפועל באזור צומת גוש עציון אמר: "מישהו חכם לא היה מתכנן לחטוף עם הרכב הזה שלושה אנשים. החוטף אומר לעצמו 'אני ועוד אדם מקדימה זה לא מתכון בטוח להשתלטות על שלושה צעירים ישראלים שיושבים מאחורה. אני אקח אחד, שניים'".

עוד בוואלה חדשות:
שנה לחטיפה: הנשיא ריבלין העניק פרס לזכר שלושת הנערים
שנה אחרי רצח הנערים: המשטרה חנכה מוקד חדש לפניות הציבור
כך אותרו ונהרגו רוצחי הנערים – שלב אחר שלב

ביתם של חוטפי הנערים שנהרגו על ידי כוחות צה"ל בניסיון לעצור אותם, חברון.. דובר צה"ל
המבנה בחברון שבו הסתתרו החוטפים/דובר צה"ל

אכן, בניגוד להערכות הראשוניות לאחר החטיפה שלפיהן חמאס שדרג את יכולותיו, נראה כי הקלות שבה נחטפו שלושת הנערים הפתיעה גם את החוטפים עצמם ושינתה את תכניותיהם. "היה כאן מידור גבוה כמו שרגילים בחמאס, אבל בהסתרת הגופות הם הראו שזה לא היה מתוכנן", הסביר הגורם. "הם לא הכינו את המקום שבו הסתירו את הגופות. הם גידרו אותם באבנים וכיסו בעפר. לכן כשהגענו למקום היה יחסית קל למצוא את זה. לא היה פה שום תחכום".

18 ימים לאחר החטיפה והרצח נחשפו גופותיהם של שלושת הנערים, אולם רק ב-23 בספטמבר הצליחו אנשי שב"כ לאתר את החוטפים, שהסתתרו מתחת למבנה של נגרייה בחברון. עד לאותו רגע, באוגדת יהודה ושומרון חששו מאוד מ"פיגוע אחרון" של החוטפים, שידעו שהזמן משחק לרעתם ושהשב"כ רק מתקרב לחשיפת מקום המסתור שלהם.

"אנחנו כבר הולכים למות או להיתפס אז בוא נלך על זה עד הסוף", כך העריכו גורמי הביטחון את הלך הרוח של החוטפים באותם ימים. קצין בכיר באוגדת יו"ש סיפר: "זה עלה כל הזמן בהערכות המצב ובתדריכים שנתתי לכוחות בשטח. תרגלנו את עצמנו בתרחישים כאלה. כל הסנסורים המודיעיניים עבדו כדי לייצר את זה, למנוע פיגוע גדול במיוחד. זה לא נתן לי מנוחה".

הכתבה המלאה תפורסם הערב במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully