וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי רצח הנערים: המשטרה חנכה מוקד חדש לפניות הציבור

2.6.2015 / 0:25

בעקבות המחדל שבו לא טופלה כראוי שיחתו של גיל-עד שער, שדיווח על החטיפה, הוחלט להקים את מוקד 110. הוא יאפשר את הפחתת העומס על מוקד 100, שמשמש למקרי חירום. אביו של גיל-עד: "סגירת מעגל"

מערכת וואלה!

(האזינו לשיחה של גיל-עד שער עם מוקד 100)

שנה אחרי רצח שלושת הנערים והמחדל במוקד 100, המשטרה חנכה אתמול (שני) את מוקד 110. זאת כדי לתת מענה לשיחות מנהלתיות ולשירות לציבור, ובכך להפחית בצורה משמעותית את העומס על מוקד 100, שמשמש למקרי חירום. לטקס חנוכת המוקד בחולון הגיעו בני משפחותיהם של גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שניים מהנערים שנחטפו בצומת אלון שבות. שער דיווח למוקד על מקרה חטיפה בזמן שהיו בכלי הרכב, אך במשטרה לא התייחסו ברצינות לשיחה והחיפושים אחרי השלושה החלו כעבור שעות רבות.

המוקד הוקם לאחר עבודת מטה שריכז סמפכ"ל המשטרה לשעבר ניצב (בדימוס) ניסים מור, שקבעה כי על מוקד 100 יש עומס גדול, שחלקו הגדול נוצר בעקבות פניות של אזרחים שאינן קשורות למקרי חירום - מתוך 8.5 מיליון וחצי שיחות המתקבלות מדי שנה במוקד 100, 40% מהן אינן עוסקות במקרי חירום.

עוד בוואלה חדשות:
רצח כפול בלוד: דקר למוות את גרושתו ובן זוגה בדירתם
גזענות בחצרים? לפועלים הערבים אסור לאכול עם תושבי הקיבוץ
שוטר יואשם במעשה מגונה בנהגת שהוכרחה להתפשט בפניו

טקס חניכת מוקד 110 של המשטרה, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
המפכ"ל דנינו מתקין מזוזה במוקד, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
גיל-עד שער ידע לעשות את הדבר הנכון ביותר ופנה למוקד 100, אך לצערנו, המרצחים הארורים לא השאירו לנערים כל סיכוי"

אופיר שער, אביו של גיל-עד, אמר כי מדובר בסגירת מעגל. "מבחינתנו, עם כל הכאב שיש לנו, יש לנו עדיין הערכה למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון", אמר. "אנחנו אומרים את זה מההיכרות שלנו אתכם לאורך כל השנה. אני בדעה שמאחורי כל מחשב במוקד עומד בנאדם שאמור לתת מענה ופתרון למקרים שיחסכו בעתיד חיי אדם. אחריותו של כל אדם שנמצא מאחורי הצד השני היא לדעת שקריאות כמו של גיל-עד, שהמעשה שעשה הוא גבורה עילאית, יכולות להציל חיים".

המפכ"ל יוחנן דנינו אמר בטקס כי "במשטרה השירותים ניתנים לאזרח, כמו גם זמינותם, מתוך הבנה כי שירות מקצועי ואדיב לאזרח מוביל להשגת מטרת העל, שהיא חיזוק תחושת הביטחון האישי והגברת האמון במשטרה". לדבריו, "ביצענו עבודות מטה, שכלול הארכת מצב ארגונית, והמסקנה שאליה הגענו היא שיש להפריד את פניות המידע ופניות החירום. ממצאי ועדת הבדיקה שלבחינת המענה לשיחה הטלפון שהתקבלה בליל החטיפה חיזקו את הצורך לבצע הפרדה זו".

רפ"ק דותן מנצור, מפקד מוקד 110, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
מפקד המוקד, רב-פקד דותן מנצור, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

עוד הוסיף המפכ"ל כי "גיל-עד שער היה נער גיבור ואמיץ, שברגעי הפחד והאימה פעל בקור רוח ובתושייה יוצאת דופן. הוא ידע לעשות את הדבר הנכון ביותר ופנה למוקד 100 של משטרת ישראל, אך לצערנו, כפי ששמענו בשיחה המצמררת, המרצחים הארורים לא השאירו לנערים כל סיכוי". הוא הדגיש כי המטרה שעומדת מאחורי הקמת המוקד הארצי היא הפחתת עומסי השיחות ומתן שירות טוב יותר לציבור.

המפכ"ל סיפר כי המשטרה ביקשה לקדם תכנית לשינוי חקיקה, שתאפשר למוקד 100 לראות את האדם שהתקשר על מפה, אולם היא טרם אושרה. ולכן, הסביר המפכ"ל, הוחלט לפתח את אפליקציית "מאתר". האפליקציה מתבססת על שליחת מסרון לאזרח שצלצל למוקד, שמשיב בלחיצה חוזרת למוקד וכך הוא מאשר למשטרה לבדוק היכן הוא נמצא. לטענתו, האפליקציה סייעה להצלת אנשים רבים בתקופה הקצרה שבה היא פועלת.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully