וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתמודד עם הגזירה": המכון שמטפל בעשרות ילדים בצפון ייסגר

22.6.2016 / 1:05

הורים לילדים המטופלים במכון להתפתחות הילד שבחיפה הפגינו נגד החלטת משרד הבריאות לסגור את המקום, המסייע לילדים הסובלים מלקויות מורכבות. "ילדינו לא יזכו לטיפול שלו הם ראויים"

עריכה: טל רזניק

אחרי יותר מ-40 שנות פעילות ואלפי ילדים שזכו לטיפול משמעותי, בקרוב ייסגר המכון להתפתחות הילד על שם חנה חושי הפועל בבית החולים "בני ציון" שבחיפה, בהוראת משרד הבריאות. עשרות הורים של אותם הילדים המטופלים במכון הפגינו אתמול (שלישי) נגד ההחלטה, שלדבריהם תפגע קשות בילדיהם ותותיר אותם ללא פתרון ראוי.

"לא נוכל להתמודד עם הגזירה הזאת", אמר מור אברמובסקי מקריית ביאליק, שנמנה על קבוצת ההורים שמנסה לגרום למשרד הבריאות לחזור בו מהחלטתו. "הבן שלנו בן שנתיים וכמו מאות ילדים נוספים המגיעים מדי שנה למכון, הוא זוכה לטיפול שאי אפשר לתאר במילים. יש במקום מטפלים רבים שמעניקים טיפול לילדים במגוון תחומים. לסגור את המכון זה דבר בלתי נתפס".

אברמובסקי ציין כי סגירת המוסד תהווה מכה קשה למאות ילדים הנעזרים בשירותיו. "ייגרם להם עיכוב משמעותי בהתפתחות והם לא יזכו לטיפול הנחוץ שלו הם ראויים", אמר. והוסיף: "אומרים שהמקום לא כלכלי. האם זה אמור להיות מוסד כלכלי, כך הדברים נבחנים?". לדבריו, "קופות החולים ומשרד הבריאות מעוניינים בסגירת המקום, אך לא יכולים להציע לנו טיפולים באותה רמה ובאותו היקף, כמו הטיפולים שניתנים פה".

עוד בוואלה! NEWS:
מפגשים ליליים במסווה "הערכת מצב": כך מתנהלת חטיבת המשטרה הרגישה ביותר
"מסמך הח"כים": שמו של השר ארדן הוזכר בחשד למעורבות בפלילים
"לא מתאים לישראלים": דווקא בכביש המתקדם בארץ כמות התאונות רק עולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת ההורים ליד בית החולים בני ציון שבחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכון להתפתחות הילד על שם חנה חושי נוסד בשנת 1975, תוך שיתוף פעולה עם משרד הבריאות, המרכז הרפואי בני ציון, משרד החינוך ומשפחת חושי. אל המכון מופנים ילדים מגיל לידה ועד גיל שבע הסובלים מקשיי התפתחות ולקויות מורכבות, ושם ניתן להם מענה אבחוני וטיפולי. הוא מעניק שירות לאוכלוסיות מכל המגזרים באזור הצפון, ועל פי גישת הטיפול המענה ניתן גם לילד וגם למשפחתו. בין היתר נעשים במקום אבחונים לילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, מתבצעות הערכה וטיפול בהפרעות אכילה לתינוקות ולילדים בגיל הרך ועוד.

נוסף פועלות במכון שלוש יחידות בעלות התמחות ייחודית: "מעון עופרים", המהווה מעון שיקומי לילדים עם לקויות ראיה ועיוורון בגילאי 3-0 והוא היחיד מסוגו בכל אזור הצפון; "יחידת עופרים", המטפלת בילדים עם לקויות ראיה ועיוורון בגילאי 7-0 ויחידת שיקום נוירולוגי לילדים ונוער שבה מטופלים נפגעי תאונות דרכים, נכויות ומחלות קשות. יחידות אלו אמנם לא אמורות להיסגר, אך הורי הילדים חוששים שהעובדה שאנשי צוות המכון להתפתחות הילד הם שותפים מלאים בהענקת השירותים הניתנים בהן, תפגע בפעילויותיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לתאר את הציניות שבסגירת המקום", ההפגנה בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוג הורים שבנם נולד בשבוע ה-25 להריון, ובשל כך נפגעה ראייתו באופן קשה והוא טופל במכון עד גיל שבע, שלח מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, ובו כתב כי "אין לתאר את הציניות שבסגירת המקום. זוהי פגיעה בוטה באוכלוסייה חלשה, הזקוקה לטיפול מסור ומקצועי על מנת להתחזק ולקבל את האפשרות להשתלב טוב יותר בחברה". הם ציינו את רמת המקצועיות הגבוהה בטיפול בילדים לקויי ראיה וכתבו כי "הטיפול בקופות החולים אינו ממוקד בקבוצה מיוחדת זו של ילדים ואינו תואם את צרכיהם".

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר: "בהתאם להנחיית משרד הבריאות ועל פי המלצתה של הממונה על הנושא במשרד הבריאות, המכון להתפתחות הילד בבית החולים נסגר והפעילות עוברת לטיפול קופות החולים. יש לציין כי מדובר כיום בכ-40-30 מטופלים והם יועברו כאמור בהתאם להנחיית משרד הבריאות לטיפול במכונים ובמרפאות להתפתחות הילד בקופות החולים, כך שהם לא ייפגעו מכך. באשר לגן עופרים שבו מטופלים ילדים הסובלים מליקויי ראייה עד עיוורון, אין כל שינוי והגן והשירותים המקצועיים הקשורים לפעילותו יימשכו ללא כל שינוי".

תגובת משרד הבריאות טרם התקבלה

(עדכון ראשון: 22:20)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים בני ציון שבחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully