וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסמך הח"כים": שמו של השר ארדן הוזכר בחשד למעורבות בפלילים

לפי דיווח בחדשות 2, השר לביטחון הפנים הוזכר במסמך שהוכן בהנחיית ראש אגף החקירות מני יצחקי, שבו יש מידע על כל חברי הכנסת והשרים. החשדות נוגעים לתקופות שבהן כיהן כשר התקשורת וכשר להגנת הסביבה

צילום: רוני כנפו וג'וש בריינר, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום וכלין, עריכת תוכן: ניר חן

שמו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מוזכר ב"מסמך הח"כים" כמי שהיה מעורב בביצוע עבירות פליליות - כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 2. לפי הדיווח, המידע על השר נוגע לתקופות שבהן כיהן כשר התקשורת וכשר להגנת הסביבה.

המסמך, שחובר בהנחייתו של ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי, כולל מידע על כל חברי הכנסת והשרים והוא נמצא בידי המשטרה בשנים האחרונות. הפרסום על קיומו של המסמך דווח לראשונה בחדשות 10.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"
מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"
"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן – טקס החלפת מפקד מחוז ש"י. נועם מושקוביץ
השר ארדן/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר אתמול פנה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בדרישה להסביר את הדיווחים על אודות מסמך שביקש לכאורה מפקד אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי ליצור, ובמסגרתו נבדק עברם הפלילי של עשרות ח"כים ושרים בהווה ובעבר. "עד כה לא ניתן לטעמי, בכל הכבוד, הסבר מניח את הדעת ליצירתו של מסמך כזה", כתב אדלשטיין. מהמשטרה נמסר כי "המפכ"ל ייפגש עם יו"ר הכנסת בכל מועד שיתבקש ויציג לו את כלל העובדות הרלוונטיות להבנת הסוגיה".

אדלשטיין פתח את פנייתו וכתב כי "בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת". בהמשך, התייחס לבעייתיות שבדיווחים. "מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות, גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה", כתב.

(עדכון ראשון: 21:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ,
נתבקש להיפגש עם אדלשטיין כדי לספק הבהרות. אלשיך/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • גלעד ארדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully