וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגשים ליליים במסווה "הערכת מצב": כך מתנהלת חטיבת המשטרה הרגישה ביותר

22.6.2016 / 1:03

טיוטת כתב האישום נגד מפקד חטיבת המודיעין תנ"צ גיא ניר שנחשפת לראשונה בוואלה! NEWS מצביעה לכאורה על מעשים חמורים. במרכזם תנ"צ ניר ו-מ', המתלוננת המרכזית נגד ניצב ריטמן שלא פעם צעקה על קצינות: "סתומה, גם אם אני מרביצה לך את לא עונה לי"

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

מפגשים ליליים בין ראש חטיבת המודיעין במשטרה לקצינה ששירתה תחתיו, זיוף דוחות נוכחות ואף ניסיון לשבש בדיקות של קצין בודק – אלה רק חלק מהאישומים המיוחסים לתת-ניצב גיא ניר ולקצינה מ', שעומדת במרכז פרשת ההטרדות המיניות של מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן, בטיוטת כתב האישום שהגיעה לידי וואלה! NEWS. תנ"צ ניר הוצא לחופשה כפויה לאחר שנבדקה התנהלותו, ואחרי הליך הקצין הבודק – הוגשה התלונה נגד ריטמן על ידי מ'.

טיוטת כתב האישום, שגובשה במחלקת התביעות של המשטרה, מפרטת בין היתר שישה מפגשים לאורך כל הלילה בתל אביב, שני מפגשים ביישוב שורש שליד ירושלים ועוד מפגשים הסתגרות בלשכתו של ניר בחטיבת המודיעין. לפי הטיוטה, בזמן שהשניים היו נפגשים הם נהגו לרשום בדוח הנוכחות תואנות שונות לגבי המקומות שבהם הם נמצאות. כך למשל,

טיוטת כתב האישום מפרטת, בין היתר, שישה מפגשים לאורך כל הלילה בתל אביב, שני מפגשים יחידניים בישוב שורש, ועוד מפגשי הסתגרות בלשכתו של ניר בחטיבת המודיעין. אלו הם רק חלק מן האישומים שמיוחסים בטיוטה הן לקצינה והן לגיא ניר עצמו. לפי הטיוטה, בעת שהשניים קבעו להיפגש, נהגו לרשום בדוח נוכחות מקומות אחרים בהם הם היו בעת המפגשים. כך, למשל, ב-24 בספטמבר 2015 היו השניים, לפי כתב האישום, בביתה של מ' כמה שעות, בעוד ביומן נכתב כי הוא ב"הערכת מצב בתל אביב".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"היה מחנה ריטמן, והיה מחנה גיא": עדותו של ראש להב 433 נחשפת
פרישת הקצינים הבכירים במשטרה: רובם כשלו במבחן האמינות של אלשיך
"אמר שסקסיזם הוא שיח סביר": נחשף מכתב המתלוננת נגד ריטמן לאלשיך

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
"נהג להסתגר עם הנאשמת שעות ארוכות בחדרו". תנ"צ ניר/הארץ, ניר קידר

בהזמנות אחרת, היו השניים ביישוב שורש, וביומן דווח כי הם ביום מנוחה. "הנאשם נהג להסתגר עם הנאשמת בלשכתו בחטיבת המודיעין למשך שעות ארוכות, כאשר דלת הלשכה סגורה והשניים צמודים זה לזה", נכתב באחד מסעיפי האישום לגבי השנים 2015-2013. "בכך שהנאשם שהה בביתה של הנאשמת שש פעמים נפרדות, במשך כל הלילה, ובכך שהנאשם היה עם הנאשמת שתי פעמים נפרדות ביישוב שורש במשך מספר שעות, ובכך שהנאשם הסתגר עם הנאשמת בחדרו בלשכה מאחורי דלת סגורה, וכל אלו בהיות הנאשמת פקודה ישירה של הנאשם הנמוכה ממנו במספר דרגות, התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ושיש בו לפגוע בתדמית המשטרה" נכתב.

אישום נוסף מתייחס לעדותו של ניר במהלך קצין בודק. לפי הטיוטה, בעת מתן העדות, הוזהר על ידי הקצין הבודק מפקד מחוז הדרום ניצב דוד ביתן, כי אסור לו לספר על אודות החקירה לשום גורם עד סיום עבודתו והפצת המסקנות. עם זאת, כאשר אחד הקצינים בחטיבת המודיעין זומן למתן עדות, קיבל עם סיומה שיחת טלפון מניר, ששאל אותו: "מה העניינים? הבנתי שזומנת לוועדה". לשאלתו של הקצין מדוע התקשר, השיב: "רציתי לוודא". בהקשר זה, מתכננת המשטרה להעמיד את ניר לדין באישום של התנהגות שאינה הולמת שוטר. ניר ערער על הסעיף, ולאחר שתוכרע הסוגיה יוגש כתב האישום.

אישום נוסף המתייחס למתלוננת מ', מגולל כיצד פעם ניסתה לכאורה, להתחמק משאלון ניגוד עניינים, לצורך ביצוע בדיקה ביטחונית שנערכת במשטרה ובייחוד בהתחשב בחטיבה הרגישה שבה היא משרתת. הבדיקה נערכה לה "לאור חומר רגיש ומסווג שאמור להיחשף בפניה באופן שוטף", אך לפי הטיוטה, למרות זאת, היא לא השיבה על השאלון.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
מענה לפניית תנ"צ גיא ניר בנוגע לבקשתו לשוב לפעילות משטרתית. משטרת ישראל, גיא ניר, סריקה
דחיית בקשתו של תנ"צ ניר לשוב לפעילות בעקבות "המעשים החמורים"/סריקה, משטרת ישראל, גיא ניר

ב-28 בינואר, עודכן ניר כי מ' לא מילאה את השאלון על ידי ראש יחידת ביטחון מידע, סימה ימין, באמצעות מסרונים. ב-4 בפברואר נשלח השאלון בנוסף, ורק ארבעה חודשים לאחר מכן, היא השיבה עליו בעיצומה של בדיקת קצין בודק. בהמשך, אמרה על ימין – שדרגתה בכירה משל מ' – כי היא "לא האישה הכי חכמה בעולם".

האישום השישי והאחרון מתייחס להערות הפוגעניות של מ' כלפי קצינות בחטיבת המודיעין ואף קצינות בכירות יותר בחטיבות אחרות. כך, למשל, לפי הטיוטה, מ' חשבה כי ראש לשכתו דאז של ניר לא עונה לה לטלפון. כאשר השיגה אותה צעקה עליה, וכאשר זו העירה לה, אמרה: "גם אם אני מרביצה לך את לא עונה לי".

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"ל-מ' קראו הרח"טית האמיתית". ריטמן/יואב דודקביץ'

במקרה אחר, צעקה לכאורה על קצינה בחטיבת המודיעין כי היא "סתומה, לא מקצועית, שלא מבינה כלום". בהזדמנות נוספת היא, טרקה את הטלפון במהלך שיחה עם ראש לשכתו של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי, ובהמשך, כשהייתה בלשכתו של ניר, אמרה עליה: "הזונה השמנה מהמושב, המושבניקית מזכריה".

"הנאשמת נהגה באופן לא ראוי, בבוטות, בצעקות בזלזול ותוך ניבולי פה כלפי קצינים ונגדים בחטיבת המודיעין וכלפי אנשים אחרים" נכתב בטיוטה. הטיוטה, כמו גם כתב האישום העתידי, מתבססים ברובם על עדותו של ריטמן בפני קצין בודק, בנוגע להתנהלות הבעייתית בחטיבה. "שמעתי על מחנה רוני ומחנה גיא, ל-מ' קראו הרח"טית (ראש חטיבת המודיעין) האמיתית", סיפר בעדות שנחשפה מוקדם יותר בוואלה! NEWS.

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully