וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אוטובוסים המונעים בגז טבעי וחשמל יפעלו ברחבי הארץ

21.6.2016 / 22:25

חברת "גולדן דרגון" השיקה את צי האוטובוסים החדשים שיחלו לפעול בקרוב. חברות תחבורה נוספות בוחנות אפשרות להצטייד באוטובוסים דומים. "אנחנו תקווה שנחולל שינוי של אנרגיה ירוקה"

אוטובוסים המונעים בגז טבעי וחשמל. ארז עוזיר, ספק 500
"אזרחי ישראל זכאים להפחתת זיהום". האוטובוס החדש/ספק 500, ארז עוזיר

חברת "גולדן דרגון" השיקה אתמול (שני) לראשונה בישראל צי אוטובוסים חדישים המונעים בגז טבעי ובחשמל. בחודשים הקרובים עתידים האוטובוסים, הנחשבים לסביבתיים, להשתלב בקווים העירוניים ביוקנעם ובעפולה, שבהן מפעילה חברת "סופרבוס" את שירותי התחבורה הציבורית. חברות תחבורה נוספות בוחנות את האפשרות להצטייד באוטובוסים דומים.

יו"ר חברת "גולדן", דני בליליוס, אמר: "אזרחי ישראל זכאים לפתרונות טכנולוגיים ולהפחתת הזיהום. אנחנו תקווה שנחולל שינוי של קיימות ואנרגיה ירוקה, לצד השיפורים הטכנולוגים". האוטובוסים המצוידים במנועי FPT יורו 6, מזגנים חדישים, רשת אלחוטית ושקעי USB. לאוטובוסים יש את כלל אישורי התקינה האירופאים, ובימים הקרובים צפוי להתקבל אישור התקינה הישראלי מה שיאפשר לחברה אפשרות לשיווק, הפצה והפעלה של האוטובוסים החדישים בארץ.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מפגשים ליליים במסווה "הערכת מצב": כך מתנהלת חטיבת המשטרה הרגישה ביותר
תיעוד: סוהר במשטרה הצבאית חונק עציר, מכה אותו ומפיל אותו לרצפה
"לא מתאים לישראלים": דווקא בכביש המתקדם בארץ כמות התאונות רק עולה

אוטובוסים המונעים בגז טבעי וחשמל. ארז עוזיר, ספק 500
"מקווה שהיוזמה תצבור תאוצה". פנים האוטובוס החדש/ספק 500, ארז עוזיר

"שנים שאני נוסע על אותו קו", סיפר דוד לוי, שמתגורר ברמת גן ועובד בסדנת פלדה ואלומיניום בדרום העיר בזמן שהמתין לאוטובוס ליד הבורסה. "מאז שהתחילו החכמולוגים לבנות את הרכבת הקלה, עשו טקס ופוצצו לנו את גשר נהיה רק בלגאן. מצדי שהאוטובוסים ייסעו על וודקה, העיקר שיגיעו בזמן ממקום למקום".

מיכל איילון, סטודנטית לתקשורת ותקציבאית במשרד פרסום בתל אביב, סיפרה כי "הגיע זמן שיתחילו לעסוק בישראל במושגים של אנרגיה וחיסכון ולא רק ידברו על עליהם. נמאס בכל בוקר להתקרב לתל אביב ולהרגיש כאילו שאתה נכנס לתוך סאונה אדים. מקווה שהיוזמה הזאת תצבור תאוצה ושיותר ויותר כלי תחבורה יעברו לאנרגיות חלופיות. אני חוששת שכמו שמיזם המכוניות החשמליות נכשל פה, זה גם מה שיקרה למיזם החיובי הזה".

חנוך אברהם, גמלאי מפתח תקווה, אוסף את נכדותיו מהגן בקריית אונו שלוש פעמים בשבוע. את דרכו הוא עושה באמצעות שני אוטובוסים. "מדובר ביוזמה נהדרת, אבל השאלה החשובה היא האם אנחנו באמת מטפלים בבעיה?", תהה, "ישראל ידועה בכמות הרבה של מכוניות פרטיות שנוסעות בדרכים ומזהמות את הסביבה. זה שכלי התחבורה הציבורית יוחלפו באחרים, פחות מזהמים, זה יפה וחשוב, אבל חייבים לפעול בהקדם להורדת מספר כלי הרכב הפרטיים מהכביש".

לדבריו, "יש ערים בעולם שבהן הכניסה למרכזים בכלי רכב פרטיים אסורה. רק תחבורה ציבורית ושאטלים נכנסים לעיר. לא בדקתי, אבל בטוח שבאותן ערים מספר תאונות הדרכים נמוך משמעותית מבערים שבהן כלי רכב מסתובבים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully