וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: סוהר במשטרה הצבאית חונק עציר, מכה אותו ומפיל אותו לרצפה

22.6.2016 / 1:06

בתיעוד מתוך אגף הכליאה ניתן לראות כי החייל, שהגיע להיקלט במקום לפני חקירה, מתווכח עם שלושה סוהרים. בשלב מסוים, אחד מהם מכה אותו נמרצות והשניים הנוספים מתיישבים עליו ואוזקים אותו. בכתב האישום טען הסוהר: "הוא ניסה לנגוח בי"

עריכה: שניר דבוש

סוהרי משטרה צבאית הכה נמרצות חייל מחיל הקשר שנעצר והובא לאגף הכליאה בכלא 4 שבבסיס צריפין, בעוד שניים מחבריו יושבים עליו – כך עולה מתיעוד מתוך בית הכלא. בסרטון, נראה כי החייל והסוהרים מתחילים להתעמת עד שהם מקיפים אותו ומתקרבים אליו. לפתע, לופת אחד מהם את צווארו של העצור, חונק אותו, דוחף אותו לאחור, מנער את ראשו ומפיל אותו בחוזקה. שני הסוהרים האחרים התיישבו עליו בשלב זה על מנת לאזוק אותו. האירוע התרחש במאי 2015.

בכתב האישום שהוגש לימים נגד החייל, נכתב כי איים באלימות על שוטר צבאי. ואולם, התיעוד כפי שהועבר לסניגוריה דווקא מציג תמונה אחרת. הקצין טען כי החייל שנעצר ניסה לנגוח בו, לא נשמע להוראות הסגל, איים על השוטרים ואילו האחרונים הורידו את האזיקים על מנת להרגיע אותו ולתדרך אותו לקבלה באגף. לפי כתב האישום, שעובדותיו סותרות את הסרטונים, "במהלך התדרוך התקרב הנאשם לראשו של המ"מ והורחק, והתקרב בשנית במטרה לנגוח בו. עקב כך הורד הנאשם לרצפה טוב שהוא מתנגד מאוד ואף נותן לסגן שלו אגרוף בגב, עד שבסופו של דבר נאזק בידיו וברגליו".

סוהרים תוקפים ואוזקים עציר לפני חקירתו בכלא ארבע בצריפין. מערכת וואלה! NEWS
"זה היה על מנת לצמצם פגיעה בסגל ובחייל". התקיפה המתועדת/מערכת וואלה! NEWS

"החייל התקרב לראשי עם הראש שלו, הרחקתי אותו כשאני מניח את ידי על חזהו ובזרוע השמאלית שלו מרחיק אותו ממני ותוך כדי שאני תופס בו הוא מנסה לנגוח בראשי", טען קצין המשטרה. "על כן ביצענו לו הורדת זקיף. מדובר בהתנהלות פנימית שבה אנחנו אוזקים חיילים על מנת לצמצם פגיעה בסגל ובחייל תוך כדי שימוש בכוח סביר".

עו"ד אייל אבולפיה, סניגורו של העצור, מסר: "מדובר בתקיפה ברוטלית של עצור חסר אונים אל מול שלושה סוהרים, כאשר אחד מהם קצין התנהג בביריונות ללא כל הצדקה, לא בכדי נמנעה הפרקליטות מלהאשים את מרשי באותו ניסיון תקיפה לכאורה בו האשים הקצין את מרשי בתלונתו כמצדיק אלימות זו. אני סמוך ובטוח שלאחר חקירתם של כלל המעורבים בפרשה זו בבית הדין, תצא האמת לאור ומרשי יזוכה".

מדובר צה"ל נמסר: "במקרה המדובר שאירע לפני כשנה, הכלוא איים על קצין ובעקבות כך הופעל כוח בכדי להשתלט עליו. האירוע תוחקר על ידי המפקדים. בימים אלה מוגש כתב אישום נגד הכלוא בגין אירוע זה וכן בגין אירועי אלימות ואיומים נוספים".

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully