וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בכביש 443: הנער הפלסטיני שנהרג מאש צה"ל לא היה מעורב

21.6.2016 / 13:20

תחקיר ראשוני של צה"ל מעלה כי באירוע, שכלל השלכת אבנים ובקת"בים על רכבים ישראליים, נפגעו בשוגג חמישה פלסטינים שלא היו מעורבים. לפי מקורות פלסטיניים, הם נורו על ידי צה"ל כשנסעו ליד הזירה. משרד החוץ הפלסטיני: "ממשלת ישראל מבצעת הוצאות להורג בשטח"

צולם באמצעות סמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: דובר צה"ל

דיווח לאולפן וואלה! NEWS

תחקיר ראשוני של צה"ל בגין תקרית יידוי האבנים ובקבוקי התבערה בכביש 443 מגלה כי במהלך ירי כוחות צה"ל נפגעו בשוגג פלסטינים שלא היו מעורבים בו. מהתחקיר עולה כי הפלסטינים, בהם ההרוג, נער בן 15, שהו בסמוך לנקודה שבה התרחש האירוע.

בתקרית נפצעו שלושה ישראלים באורח קל מהעצמים שיודו לעבר רכבם בסמוך לבית חורון שליד מודיעין. הם הועברו לטיפול בבית החולים שערי צדק שבירושלים. לפי דובר צה"ל, בנוסף להשלכת בקבוקי התבערה ויידוי האבנים שפכו הפלסטינים שמן על הכביש.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בנוסף להרוג, מוחמד רפאת בדראן, בן 15 מבית עור א-תחתא, נפצעו ארבעה פלסטינים אחרים באורחים שונים באירוע. שלושה מהם הועברו לבית החולים ברמאללה ואחד פונה לבית חולים בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
"היה מחנה ריטמן, והיה מחנה גיא": עדותו של ראש להב 433 נחשפת
"כתם על החברה הישראלית": הכנסת דנה בפרשת חטיפת ילדי תימן
פרישות בכירי הקמפיין ומיעוט תרומות: החריקות שמטרידות את טראמפ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלסטיני שנהרג מאש צה"ל, מוחמד בדראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כביש 443, בסמוך לכפר בית סירא שבבנימין, יוני 2016. דובר צה"ל
זירת האירוע, הלילה/דובר צה"ל

מקורות פלסטיניים אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חמישה נערים פלסטינים נסעו ברכב בכביש שבין בית עור א-תחתא לבין הכפר הפלסטיני בית סירא ממערב לרמאללה. לפי הדיווח, בזמן נסיעתם ירו כוחות צה"ל על הרכב באש חיה. מאש זו נהרג אחד הנערים וארבעה נפצעו.

האבנים יודו אל עבר כלי הרכב סמוך להתנחלות בית חורון הממוקמת על הציר ושלידה נמצא גם בסיס הכשרה של משמר הגבול. בכביש המחבר בין ירושלים למחלף בן שמן חולפים מדי יום אלפי מכוניות והוא נחשב לאחד משני צירי הנסיעה המרכזיים לירושלים.

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר כי "פעולות ההוצאה להורג בשטח שמבצעת ישראל הגיעו בזמן שבו מרחיבה ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו את סירובה ואת הכשלתן של כל היוזמות והמאמצים האזוריים והבינלאומיים להחייאת תהליך שלום רציני ואמיתי. מנגנוניה וזרועותיה השונות ומתנחליה הטרוריסטים ממשיכים בפעולות ההוצאה להורג בשטח כלפי בני עמנו מכל הגילאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת גל הטרור חלה עלייה במספר אירועי זריקות האבנים על הכביש אולם בשבועות האחרונים פחת מספרם, זאת בין היתר הודות לנוכחות מוגברת של כוחות צבא ומשטרה על הציר לצד תגבור הכוחות במקום.

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully