וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה פגישת ליברמן וקרטר; "בישראל מאמינים שניתן לאשר את הסיוע בקרוב"

20.6.2016 / 19:18

מקור ישראלי בוושינגטון טען בתום פגישתם של שר הביטחון ומקבילו האמריקני, כי "אפשר יהיה לגשר על כל המרכיבים של תכנית הסיוע הביטחוני - כולל התכנית להגנה נגד טילים". על הפיוס עם טורקיה: "עוד אין סיכומים"

צילום: ועידת AJC, עריכה: אביב אירגז

(סוזן רייס, החודש: "האינטרס הוא שמירה על ישראל")

מקור ישראלי בוושינגטון אמר הערב (שני) בתום פגישתם של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, עם שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, כי בצד הישראלי מאמינים שניתן לסכם על הסכם הסיוע הביטחוני בהקדם. "אני מקווה שנסכם בקרוב", אמר המקור, והוסיף: "אפשר לגשר על כל המרכיבים כולל התכנית להגנה נגד טילים. האינטרס שלנו, בגלל שצה"ל עובד לפי תכנית רב שנתית, היא לסכם. בלי קשר לממשל כזה או אחר ובלי קשר לבחירות. הודאות היא חשובה".

לדברי המקור, הפגישה בין ליברמן לקרטר התנהלה באווירה טובה מאוד, והאמריקנים הפגינו "את כל המאמצים שהאווירה תהיה חיובית", בין היתר באמצעות מחווה כלפי שר הביטחון הנכנס, כאשר העמידו לרשותו מטוס של הפנטגון, אשר אתו יקיים את טיסותיו הפנימיות בארצות הברית. בפגישה עצמה עלתה לדיון, מעבר לנושא הסיוע הביטחוני, גם הנושא האיראני, וליברמן הדגיש בפני מקבילו כי המעורבות האיראנית בלבנון, סוריה ותימן מסכנת את היציבות באזור.

המקור לא הסכים לפרט כשנשאל האם בשיחה עלתה גם הודעת הבית הלבן מהשבוע שעבר, שלפיה הממשל מתנגד לשורה של תוספות תקציביות שמתכוון הקונגרס לתקצב בניגוד לעמדתו, בשורה של פרויקטים - ובהם גם תוספת תקציב למערכות ההגנה נגד טילים עבור מערכת הביטחון הישראלית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"יש כאן מכונית תופת": נחשפו שיחות היורה מאורלנדו עם המשטרה
"גוננת עלינו ושלפת ציפורניים": אמה של ספיר ניסני הובאה למנוחות
אחרי הסערה: נתניהו ממנה את רן ברץ לתפקיד שהממשלה לא תוכל להתנגד לו

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. 20 ביוני 2016. משרד ההגנה האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
הגורם הבהיר: "הוודאות חשובה". ליברמן וקרטר/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה האמריקני

הנושא הפלסטיני לא תפס מקום מרכזי בשיחתם של השניים. לשאלת וואלה! NEWS האם בישראל מתכוננים לאפשרות שהנשיא אובמה ינסה במהלך 60 הימים שבין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ובין תום כהונתו לקדם מהלך מדיני במועצת הביטחון, והאם ישנה כוונה לפנות לרוסיה שתטיל על כך וטו, השיב המקור: "לצפות שהרוסים ישימו וטו בנושא הישראלי? לא הייתי נסחף עד כדי כך. צריך להבין. שלא ברור את מי אבו מאזן מייצג. בחירות היו אמורות להתקיים בינואר 2010. אנחנו ביוני 2016. אבו מאזן פועל רק בזירה הבינלאומית כי בזירה המקומית הוא לא קיים".

לדבריו, "הוא ביקר בשכם וג'נין בפעם האחרונה לפני שמונה שנים. איך אפשר להאשים רוצים לא רוצים. אי אפשר להציע יותר ממה שהציעו לו אולמרט וציפי לבני באנאפוליס. לא יהיה מישהו, גם זהבה גלאון שתציע יותר ממה שהציע אולמרט שם. כדי להכריז על סופיות הסכסוך צריך מנהיגות חזקה עם תמיכה מקצה לקצה".

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
"חשוב שהפיוס עם טורקיה לא יבוא על חשבון מצרים". ארדואן ונתניהו/רויטרס

באשר להסכם הפיוס המתגבש מול הטורקים, אמר המקור כי "עוד לא הגיעו לסיכומים. אנחנו שומעים מהטורקים כל שבוע שזה אוטוטו מגיע. בהחלט צריך לקחת בחשבון את האינטרסים שלנו. מה האינטרס הישראלי? לא סוד, הרבה שנים היחסים עם מצרים הייתה אחד מעמודי התווך. חשוב שהפיוס עם טורקיה לא יבוא על חשבון מצרים. בשנים האחרונות יש לנו יחסים מצוינים עם קפריסין ויוון. גם בנושא של רצועת עזה. אנחנו לא יכולים להסכים למעברים לא מבוקרים, שחמאס יכניס חימושים וציוד צבאי ללא בקרה. הנושא הזה מורכב. אני מקווה שבאותו הסכם שמגבשים יש תשובות לכל אותם אינטרסים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully