וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשים של מחלוקות: אושרה הקמת פארק נחל הקישון בחיפה

20.6.2016 / 17:10

הוועדה המחוזית לתכנן ובנייה חיפה אישרה את התכנית להקמת הפארק שישתרע על כ-600 דונמים ויהווה המשך לפארק מעגן הקישון. בכך תמה המחלוקת עם חברת נמלי ישראל באשר לגודל השטח שיוקצה לפארק

צילום: אדריאן הבשטיין, עריכה: נאביב אירגז

בווידאו: חגיגות יום כדור הארץ בפארק נחל הקישון, לפני כחודשיים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה אישרה היום (שני) את הקמתו של פארק מורד נחל הקישון בחיפה. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הודיע במהלך הדיון כי הוא תומך בהחלטת הוועדה להפקיד את התכנית ולוקח על עצמו לקדם את התכנית להקמת הפארק. הפארק ישתרע על כ-600 דונמים, והוא יהווה את המשכו של פארק מעגן הקישון המשתרע על כ-33 דונם. בכך, מסתיימת המחלוקת בין רשות נחל הקישון לחברת נמלי ישראל באשר לשטח שיוקצה להקמת הפארק.

"נחל הקישון והפארק שלצדו הינם נכסי הציבור ואין להתפשר על ערכים סביבתיים", אמר יהב, "אנחנו נעמוד על מימוש הפארק במלואו ועל המדינה להקצות שטח חלופי לחברת נמלי ישראל על מנת שהתכנית תהפוך מחזון למציאות". את הדברים אמר בהתייחסו לטענת חברת נמלי ישראל כי רשות נחל הקישון אינה מוסמכת להגיש את התכנית.

נוסף על הקמת הפארק, הוחלט בוועדה כי הצדדים יפעלו במשותף לאיתור חלופות מקרקעין לשטחי עורף לוגיסטי לנמל המפרץ. אחת מחלופות המקרקעין הזמינות, הן שטחים באזור רמת יוחנן וקריית אתא. סוכם גם כי לאחר איתור השטחים החלופיים יפעלו רשות נחל הקישון ועיריית חיפה להשגת תקציבים למימון הקמת הפארק ותחזוקתו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
השרה גמליאל ליעלון: "חזור לליכוד והתמודד נגד נתניהו מבפנים"
המחאה השתלמה: רשויות בפריפריה יממנו עד 80% מעלות קייטנות
מטרים בודדים מהגבול עם ישראל: מגדלי שמירה נוספים נבנו בלבנון

פארק נחל הקישון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
"מברכים את חברי הוועדה שראו את האינטרס הציבורי מול עיניהם". פארק נחל הקישון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

החברה להגנת הטבע, שפעלה בשנים האחרונות לקידום הפארק, הצביעה בעד התכנית. יעל לביא אפרת, נציג החברה להגנת הטבע בוועדה אמרה לאחר אישורה: "אנו מברכים את חברי הוועדה, שראו מול עיניהם את האינטרס הציבורי ואת טובת תושבי כל המטרופולין ואישרו תכנית שתשמור על ערכי הטבע ועל מרחב הנחל הפתוח וערכיו הייחודיים, למען האזרחים. גם לתושבי מטרופולין חיפה מגיע קצת ירוק בעיניים ושטח איכותי לבילוי, נופש ופנאי". במסגרת פעילותה של החברה להגנת הטבע, נשלחו בשנה האחרונה כמה פניות לשר להגנת הסביבה ולראש העירייה בבקשה לפעול לקידום הקמת הפארק.

14 ראשי רשויות מאזור חיפה תמכו גם הם בתכנית. בשבוע שעבר הם חתמו על מכתב שהופנה למשרד להגנת הסביבה ולשר האוצר משה כחלון. במכתב נכתב כי פארק מורד נחל הקישון הוא הצפוני מבין שלושת הפארקים שעליהם הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמשימה לאומית, כשבדרום פארק נחל באר שבע ובמרכז פארק אריאל שרון. לפי המכתב, פארק מורד נחל הקישון עתיד לשרת את תושבי המטרופולין והם תומכים נלהבים בהקמתו.

פארק הקישון, מבט לכוון דרום מזרח. משמאל בתי העיר נשר מימין שכונת נווה שאנן בחיפה. Hanay, אתר רשמי
בתחילה היה אמור הפארק להשתרע על שטח של 1,200 דונם. פארק נחל הקישון/אתר רשמי, Hanay

לפני כחודשיים קיימו ארגוני סביבה מחאה בשטח המיועד להקמת הפארק נגד המשרד להגנת הסביבה והכוונה לצמצם את השטח המיועד לפארק הקישון בשני שלישים לבקשת חברת נמלי ישראל. זאת, לטענתם, מבלי לשתף את אנשי המקצוע המוסמכים לכך ברשות נחל הקישון או להתייעץ עמם. תחילת המאבק בין הצדדים הוא לפני כחמישה חודשים, אז נעתר השר להגנת הסביבה לבקשה לצמצם דרמטית את השטח המיועד לפארק.

בתחילה היה הפארק אמור להשתרע על שטח של 1,200 דונם. בעקבות מאבקים מצד בעלת הקרקע, חברת נמלי ישראל, שטענה כי היא זקוקה לשטחים לטובת הקמת מתקנים לוגיסטיים שישמשו עורף לנמל, צמצמו את השטח המיועד לפחות ממחצית – 586 דונם. ב-2011 התקיים טקס חגיגי להנחת אבן הפינה של הפארק במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה בשעתו, גלעד ארדן. אלא שלפני כארבעה חודשים הסכים השר דאז אבי גבאי לצמצם את השטח המיועד לתכנית ל-160 דונם בלבד. עתה נפתרה המחלוקת והשטח שיוקצה למען הפארק הוא כמתוכנן - 586 דונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully