וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה השתלמה: רשויות בפריפריה יממנו עד 80% מעלות קייטנות

20.6.2016 / 15:09

קייטנות עירוניות לילדים בני שלוש עד חמש בנגב, בגליל וב-135 שכונות חלשות יסובסדו ב-680-300 שקלים, בהתאם למצב הסוציו-אקונומי. דרעי: "קייטנה צריכה לעלות עד 850 שקל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

קייטנות עירוניות ברשויות הנגב והגליל יסובסדו עד 80% – כך הודיע היום (שני) השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי במסיבת עיתונאים. מלבד רשויות אלו תכללנה גם 135 שכונות חלשות מערים מבוססות יותר, דוגמת תל אביב, רמת גן, חולון ובת ים. הקייטנות שיסובסדו הן לילדים בגני טרום-טרום חובה, טרום חובה וגן חובה. זאת, לאחר מאבק מתמשך שניהלו הורים שרחבי הארץ, שאף הגיע לדיון בכנסת.

הסבסוד יחול על קייטנות שעלותן עד 852 שקלים. היקף הסבסוד ינוע בין 300 שקלים ועד 680 שקלים, בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של המשפחה. הסבסוד המקסימלי יינתן למשפחות שבהן אחד ההורים מוכר לגורמי הרווחה או זכאי להנחה של 50% בארנונה.

לקריאה נוספת:
הורי "מחאת הקייטנות" מפגינים: "בנט – אתה בפגרה, אנחנו בעבודה"

קייטנת צו פיוס 2015. אבי כהן
קייטנת צו פיוס, בשנה שעברה/אבי כהן

על פי עיקרי התכנית, כל רשות מקומית שתגיש בקשה לסבסוד תקבל תקציב ייעודי לכך. כל רשות תחליט באופן עצמאי על מספר הילדים שיכללו התכנית. הרשות אף תוכל להגדיל את הסבסוד לילד נוסף מאותה משפחה.

לדברי דרעי, המהלך ישפיע על כלל הקייטנות. "זעקת ההורים והקייטנות הגיעה גם אלינו, דרך התקשורת. לא ייתכן שיש ילדים במדינת ישראל שבגלל מצוקת הוריהם או בגלל סיבות אחרות לא יכולים לשלוח את הילדים לקייטנות. החלטנו לעשות פעולה שתשפיע קודם כל באופן גלובלי על כל שוק הקייטנות - להוזיל את מחיר הקייטנות. התוודענו למחירים של קייטנות שמגיעים עד ל-2,500 שקלים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת הורים נגד מחירי הקייטנות מול הכנסת. 6 ביוני 2016. פורום ועדי ההורים, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד מחירי הקטיינות, החודש/מערכת וואלה! NEWS, פורום ועדי ההורים

דרעי הוסיף כי "הבשורה הגדולה שאנחנו מביאים היום היא שקייטנה צריכה לעלות עד 852 שקלים. כולם יצטרכו להתיישר על פי ההנחיה שלנו. הרבה רשויות הודיעו לנו שהן הורידו את המחירים. אנחנו מתעסקים בשלב זה בשלוש שכבות של ילדים, בני שלוש, ארבע וחמש. אנחנו מדברים על 164 רשויות מקומיות, שזה כל הרשויות המקומיות בנגב והגליל, 30 רשויות במצב סוציו-אקונומי מ-1-4 ועוד 135 שכונות גדולות שנמצאות ברשויות מבוססות כמו תל אביב, רמת גן, בת ים וחולון, שגם הן יכללו בתוך הסבסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully