וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח זר תמהוני איים בפיגוע ובהתאבדות המונית בירושלים - ונעצר

20.6.2016 / 0:56

אזרח אל סלבדור שהה במעצר לאחר שחברו טען כי הוא הודה בפניו על כוונתו לבצע פיגוע בעיר הבירה עם אזרחים זרים נוספים. היום הוא שוחרר והוחלט בהסכמת הצדדים כי יעזוב את הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשד כי התכוון לבצע התאבדות המונית יחד עם אזרחים זרים נוספים בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב ארצות הברית, המחזיק באזרחות של מדינת אל סלבדור, שוחרר אתמול (ראשון) לאחר ששהה במעצר במשך חמישה ימים, בחשד כי ביקש לבצע פיגוע התאבדות בירושלים וכן בחשד למעורבות בכוונה לבצע התאבדות המונית בעיר יחד עם אזרחים זרים, שלטענת חוקרי המשטרה הוא איגד סביבו. על פי המשטרה, הוחלט בהסכמת הצדדים כי עם שחרורו יעזוב החשוד את הארץ.

לפי המשטרה, החשוד נמנה על קבוצת אזרחים זרים הרואים עצמם כמקיימים את מצוות הדת היהודית, שחלקם מתגוררים באזור העמקים. על פי ההלכה הם אינם נחשבים יהודים, ואינם זכאים לאזרחות על פי חוק השבות.

החשוד עצמו לא מגדיר עצמו כמי שמשתייך לקבוצה או לכת דתית. עורך הדין אבי מוסקוביץ' מהסנגוריה הציבורית, שייצג את החשוד מיום מעצרו, אמר כי הוא כלל לא בטוח שהחשוד מהווה דמות מנהיג, ואם בכלל קיימת היררכיה בקרב מה שתואר בדיון בבית המשפט כאותה קבוצה בעלת מאפיינים דתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום חמור נגד יזמת נדל"ן: ניצלה את היותה עיוורת - והונתה במיליונים
לאחר סגירת התיק: השופט שנחשד בעבירות מין בבתו חזר לכהן
תקלה חמורה: העליון פרסם פסק דין – ואחרי חודשיים חזר בו

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
החשוד נעצר לאחר שחברו הגיע לתחנת המשטרה והעיד על כוונת החשוד לבצע פיגוע/ראובן קסטרו

מעצרו של החשוד בוצע לאחר שלמשטרת טבריה הגיע חברו, גם הוא בעל אזרחות זרה, וטען כי שוחח עם החשוד וזה הודה בפניו על כוונתו לחולל אירוע גדול בירושלים. לטענת אותו חבר, מדובר היה בפיגוע התאבדות, או בהתאבדות המונית ביחד עם תיירים נוספים ממדינות שונות שנמצאים בארץ ושיש ביניהם היכרות קודמת.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בטבריה, בעקבות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים, טען חוקר המשטרה רס"ב צה"ל שמו כי "החשד הוא אמיתי ונפיץ ביותר, ויש לנהל את החקירה במשנה רגישות". שמו אף הציג דוח סודי בפני השופט יריב נבון, וציין כי החשוד נמנה על הקבוצה שומרת המצוות שעמה הגיע לישראל. עוד העיד החוקר כי בביתו של החשוד נמצא מצית דמוי אקדח, שנראה אמיתי מאוד, וכן משקפת. בתום הדיון, הכריע השופט כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע עבירות חמורות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עו"ד מוסקוביץ' ציין בפני בית המשפט כי החשוד נשוי ואב לשבעה ילדים, שמשפחתו אף אמורה להצטרף אליו בישראל. עוד ציין כי זהו אינו ביקורו הראשון של החשוד בישראל – הוא כבר ביקר בארץ שמונה פעמים ואף רכש פה דירה. "התרשמתי כי מדובר באדם שאוהב את הארץ ולא התכוון להזיק לאף אחד", אמר עו"ד מוסקוביץ'. בנוסף, קרא לבחון היטב את דברי האדם שטען כי שמע התבטאויות מסוכנות מפי החשוד. על פי עו"ד מוסקוביץ', ניתן להסביר את הדברים שנאמרו למשטרה במניעים שונים של המתלונן, שלטענת החשוד היה בקשרי חברות עמו עד שלאחרונה השניים הסתכסכו.

בדיון שנערך אתמול בבית המשפט השלום בטבריה לא ביקשה המשטרה להאריך שוב את מעצרו של החשוד, אלא הסתפקה בעזיבתו את ישראל לאחר שחרורו. על פי המשטרה, "קשה היה לדעת מה הייתה רצינות כוונותיו של החשוד. מדובר באדם תימהוני".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully