וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום חמור נגד יזמת נדל"ן: ניצלה את היותה עיוורת - והונתה במיליונים

19.6.2016 / 13:32

לירז רז הואשמה במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שניצלה לכאורה את לקותה על מנת לרכוש את אמונם של קורבנותיה. הין היתר, הנאשמת הוציאה במרמה עשרות אלפי שקלים מחייל מילואים שאיבד את מאור עיניו ב"עמוד ענן"

עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יזמת הנדל"ן לירז רז, בגין עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון והתחזות כבעל תעודה, וכן עבירות על פקודת מס הכנסה ועל פקודת פשיטת הרגל. לצד רז, הואשמה חברת "כאן גרים" שבבעלותה בעבירות מרמה והשמטת הכנסה במזיד בכוונה להתחמק ממס.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צלי פלג, רז הפעילה תכנית הונאה מתוחכמת, שיטתית וארוכת טווח כלפי אנשים שעמם קשרה יחסי ידידות, תוך שהיא מנצלת את היותה עיוורת על מנת לרכוש את אמונם. רז הציגה לכאורה בפני המתלוננים מצגי שווא שקריים, בין היתר שהיא אשת עסקים בעלת חברה מצליחה בתחום הנדל"ן, שהיא עובדת ברשות מקרקעי ישראל, שהיא שמאית מקרקעין מורשית, שהיא בעלת היתר מיוחד להגשת הצעות במכרזים המפורסמים על ידי כונס הנכסים הרשמי ובעלת קשרים עסקיים ענפים.

בהסתמך על מצגים אלה, לפי כתב האישום, קיבלה רז מקורבנותיה סכומי כסף במרמה בעבור הגשת הצעותיהם במכרזים שבדתה לרכישת דירות בתל אביב ובאזור המרכז, ועסקאות רכישה ושותפות פיקטיביות בקרקעות, בהיקף של יותר משלושה מיליון שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: עורכת דין גנבה עשרות מיליוני שקלים מלקוחותיה
חשד: שישה תושבי ערערה הונו לקוחות בנקים ביותר ממיליון שקלים
בית המשפט אישר הסכם פשרה בפרויקט של ענבל אור - אף שהתנגדה

כתב אישום ללירז רז, יזמית נדל"ן המואשמת בהונאה, מרמה וזיוף, בימ"ש המחוזי תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
"תכנון קר רוח והיעדר חמלה". רז בבית המשפט, היום/מגד גוזני

בכתב האישום מפורט, בין היתר, כי רז ערכה את פגישותיה בבנייני משרדים יוקרתיים במרכז תל אביב, השתמשה ברכב מפואר עם נהג צמוד, כשלצידה עוזרת אישית, וקיימה שיחות טלפון רבות, שנועדו לכאורה לתת רושם של שיחות עסקיות חשובות. הנאשמת שלחה למתלוננים מכתבים שזייפה כביכול מטעם כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל, וכן החתימה את המתלוננים על חוזים כוזבים לרכישת נכסי מקרקעין, לשותפות עסקית או להצעת הצעות במכרזים בדויים. במטרה למנוע מהמתלוננים לבדוק באופן עצמאי את מצגי השווא, היא חייבה אותם בהסכמי סודיות.

אחד מנפגעיה של רז הוא יהודה פרסי, מילואימניק שאיבד את מאור עיניו במבצע "עמוד ענן". בכתב האישום מפורט כי במהלך שנת 2014, הנאשמת הכירה את פרסי בנסיבות חברתיות, וטענה בפניו כי היא "מאשרת היתרי בניה" ו"מאשרת קרקעות". כמו כן, טענה הנאשמת כי היא קיבלה לידיה זכויות שיווק בלעדיות של קרקעות ביישוב הקהילתי כרמית, שמיועדות בחלקן לנכי צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יהודה פרסי. באדיבות המצולמים
רז באה עמו לסניף הבנק. פרסי/באדיבות המצולמים

"במטרה להעניק אמינות למצג השווא, הציעה לו רז כי תגיש את מועמדותו להגרלת הקרקעות המיועדות לנכי צה"ל, ללא כל עלות מצדו", צוין בכתב האישום. בהמשך, סיפרה לו הנאשמת כי היא שיווקה כבר 22 מגרשים לאחרים, אך "שכחה אותו". בשלב זה, לפי כתב האישום, טענה רז כי היא תשכנע אדם מסוים שלו מכרה כביכול שלושה מגרשים, לוותר על אחד מהם. פרסי השתכנע וביקש לרכוש את המגרש. רז הסבירה לו, לפי כתב האישום, כי בשל הזמן הדוחק, עדיף שיעביר לידיה את הסכום במזומן. פרסי העביר לרז, שהגיעה עמו לסניף הבנק שממנו משך את הכסף, 157 אלף שקלים במזומן.

בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרה נכתב כי "מסוכנותה של המשיבה לציבור ולרכושה נלמדת מהתנהגותה כפי שהיא עולה מכתב האישום, מהתכנון קר הרוח של העבירות, תחכומן, משכן, היקפן, והיעדר החמלה כלפי קרבנות העבירה, ובכללם אנשים קשי יום, הנהגים שהעסיקה, ואף חייל צה"ל, עיוור כמוה, שאיבד את מאור עיניו במהלך שירותו במבצע 'עמוד ענן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully