וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר הסכם פשרה בפרויקט של ענבל אור - אף שהתנגדה

7.6.2016 / 12:16

השופט אורנשטיין אישר הסדר במתחם "מציצים" שבתל אביב, לפיו "מלך השוק האפור" יקנה את חלקו של עופר לוזון עבור 2.25 מיליון שקלים. מדובר בפרויקט הראשון של אור שיוצא לדרך לאחר שסולקה ממנו

צילום: יעל דראל, עריכה: יאיר דניאל

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, אישר היום (שלישי) את ההסדר בין הצדדים בפרויקט הדיור "מציצים" – למרות התנגדות ענבל אור. לפי ההסדר, שלי נרקיס יקנה החוצה את עופר לוזון וישלם לו עוד 2.25 מיליון שקלים בנוסף ל-7.5 מיליון שכבר הלווה לאור. מדובר בפרויקט הראשון מבין הפרויקטים של אור שיוצא לדרך לאחר שסולקה ממנו סופית.

נרקיס, המכונה "מלך השוק האפור", התחייב גם להוסיף 2.5 מיליון שקלים משכנתה, הרובצת על הזכויות של אור, וכן עלות בנייה שמוערכת בכשישה עד שבעה מיליון שקלים. בנוסף, קופת הכינוס תקבל כחמישה מיליון שקלים כדמי ייזום - כלומר הסכום שהייתה אמורה לקבל חברת "מציצים" במקור. בית המשפט אישר למעשה את ההצעה של המגשרת ורדה אלשיך ואת עמדתו של הכונס הזמני, עו"ד איתן ארז.

דירת המיני-פנטהאוז, השייכת לפרויקט שייבנה ברחוב הושע בתל אביב, נמכרה בינואר 2016 ללוזון, והוא העביר תמורתה שלושה מיליון שקלים. עם זאת, לאחר התפוצצות הפרשה הגיש לוזון בקשה להכריז על אור כפושטת רגל בטענה כי הדירה שועבדה במקביל לנרקיס בשל חוב בסך 7.5 מיליון שקלים. נוסף על כך, גם לענבל אור יש "זכות רעיונית" בדירה זו.

לקריאה נוספת:
הדירות של ענבל אור במגדלי הצעירים מוצעות למכירה
הבנק דורש למכור את הג'יפ של ענבל אור: "לא עמדה בתשלומים"
בית המשפט קבע: ענבל אור תפנה את הדירה שאליה פלשה בגבעתיים

ענבל אור בבית המשפט 5.4.2016. ניב אהרונסון
אור/ניב אהרונסון

עו"ד עופר שפירא, המייצג את שאר חברי קבוצת הרכישה בפרויקט, ציין כי אישור הפשרה הוא "הצלחה כבירה של הדיירים שהצליחו להתארגן בזמן קצר ולהביא לקידום הפרויקט כך שלא "ייתקע" בשל קריסתה של אור".

עו"ד אילן בומבך, פרקליטה של אור, התנגד להסדר בשמה ואמר כי מדובר בהסדר שפוגע בקופת הכינוס ושעבור הדירה הזו ניתן לקבל סכומים גבוהים בהרבה. "גם לאדם שנמצא בכינוס מהיר יש זכויות וראוי שטענותיה יישמעו. ענבל אור מתנגדת להסדר ומרגע שזוהי העמדה אי אפשר לאשר את ההסדר". לדבריו, אור לא מכרה פעמיים את הדירה. "המכירה לשלי נרקיס הייתה מכירה מותנית והסיכום איתו היה שאם בקשת הפירוק תידחה – הסכם המכר יבוטל. יש פה ריקון של קופת הכונס, יש הערכת שמאי ראשונית של חיים מסילתי שמדברת על 18 מיליון שקל – יש פה פרויקט בקו ראשון לים. מה עם קופת הכינוס, מה עם שאר הנושים? שודדים את כל הנושים?", תהה בומבך.

בתום דיון שהתקיים שלשום בבית המשפט והסתיים ללא תוצאות, תועדו נרקיס ואור משוחחים ללא עורכי דינם. השניים הוקלטו לכאורה מסכימים על כך שאור תשלם לנרקיס שבעה מיליון שקלים תמורת ויתורו על הדירה. בתחילת השיחה נשמע נרקיס אומר לאור: "הנה, אני מוכן להגיד". אור משיבה לו: "אבל יש הסכם מכר, הדירה נמכרה". בהמשך מפציר בה נרקיס: "בואי ניכנס עכשיו לשופט", ואור מסכימה. כשעו"ד בומבך, המייצג את אור מתערב בשיחה, היא אומרת לו: "הוא מוכן בשבע (שבעה מיליון, י"ד) לצאת". נרקיס מאשר: "שבע תן לי ואני יוצא, קח את כל הדירה". בשלב זה מנסה בומבך להרחיק את השניים מעין המצלמות: "בוא, אני לא חושב שצריך לעשות את זה מול כולם". בסופה של השיחה הם נכנסו לשופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully