וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: ענבל אור תפנה את הדירה שאליה פלשה בגבעתיים

8.5.2016 / 12:35

אור תצטרך לפנות את הבית, ששוויו כ-5 מיליון שקל, עד 1 ביוני לפי דרישת המפרק הזמני של החברה - שטען כי עליה לשכור דירה "המתאימה ליכולותיה הכלכליות". אשת העסקים טענה כי רכשה את הנכס מכספה הפרטי, אך בפועל הוא שועבד לבנק משום ששויך לאחת מהחברות שלה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (ראשון) כי על אשת העסקים ענבל אור לפנות את הדירה שאליה "פלשה" ברחוב הל"ה בגבעתיים, שכן בניגוד לטענותיה כי מדובר בבית בבעלותה, הנכס שייך לאחת מהחברות שלה ועל כן משועבד לבנק. אור תחויב לפנות את הדירה עד ה-1 ביוני בשעה 11:00 מכל חפציה האישיים, ולמסור אותה לחזקת המפרק של חברתה, עו"ד איתן ארז.

הדירה בגבעתיים נמצאת בבעלות חברת "אליענה אור" מקבוצת אור. מדובר בדירה בת חמישה דברים שעליה משכנתא בסכום של כמיליון וחצי שקלים לבנק "מזרחי טפחות". כמו כן, הדירה כולה משועבדת ללא הגבלת סכום לכיסוי חובות קבוצת החברות של אור לבנק, ושוויה המוערך עומד על בין ארבעה וחמישה מיליון שקלים. כעת, המפרק דורש לממש את מלוא סכום שוויה של הדירה על מנת להתחיל בכיסוי חובותיה של הקבוצה כלפי הנושים והלקוחות שלה. במשרדו של עו"ד ארז טוענים כי על אור לשכור דירה בהתאם לכיולותיה הכלכליות הנוכחית, וכי אין סיבה שתחזיק בדירה בשווי גבוה כל כך, המשועבדת לבנק.

לקריאה נוספת:
המפרק על מיזמי ענבל אור: דירות "בנויות" לא הוקמו, שיפוצים לא שולמו
ענבל אור פרצה בבכי במהלך הדיון: "תעצרו את הזוועה הזו"
העלימה דירה במנהטן: "הדוח של ענבל אור לא מדויק וחסר"

ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
טענה כי הדירה נרשמה בטעות על שם החברה. אור בבית המשפט, בשבוע שעבר/מגד גוזני

הדיון בנוגע לפינויה של אור מהדירה התקיים ביום חמישי האחרון, אך רק הבוקר התקבלה ההחלטה. במהלך הדיון בשבוע שעבר התעקשה אור כי הדירה בבעלותה וכי שילמה עליה דמי שכירות מראש. כמו כן, טענה אור כי הדירה נרכשה מכספה הפרטי, אך נרשמה בטעות על שם חברת הבת של "אור סיטי נדל"ן".

במהלך הדיון, שאל השופט איתן אורנשטיין את אור כיצד ייתכן ששילמה את דמי השכירות שנתיים מראש. לדבריו, בחוזה השכירות לדירה כתוב שדמי השכירות ישולמו מדי חודש, ועל כן לא ייתכן ששילמה שנתיים מראש. "אני נותן לך את הקרדיט שאת מבינה מה כתוב שם בהסכם, זה מאוד ברור, זו עברית צחה. אבל זה לא מתיישב עם הטענה שלך ששילמת מראש שנתיים", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ביתה של ענבל אור בגבעתיים. אבי כהן
המפרק מעוניין לממש את מלוא שווי הדירה. הבניין שבו נמצאת דירתה של אור בגבעתיים/אבי כהן

אור השיבה: "ביצעתי העברה בנקאית ב-29 בפברואר מבנק דיסקונט בסכום של מיליון וחצי שקלים למי שמחזיקה בדירה". כשנשאלה על ידי אורנשטיין מדוע לא כתבה בהסכם השכירות שדמי השכירות כבר שולמו, אמרה אור: "חסר לכם כנראה עמוד של ההסכם, יש עמוד נוסף בהסכם השכירות שבו מפורטים כל הסכומים שהעברתי - אפשר להראות גם את ההעברות".

בהמשך, נשאלה אור מתי עברה לדירה מאחר שבתצהיר שנמסר לבית המשפט מופיעים שני תאריכים עם פער של עשרה ימים ביניהם. על כך ענתה אור כי עד היום היא "עם ארגזים". לדבריה, "אני לא זוכרת מתי נכנסתי לדירה. לקח לי זמן להתארגן, אני אם חד-הורית עם ארבעה ילדים. מעבר עם ילדים וארגזים זה לא משהו שמתבצע ביום אחד". לאחר שאורנשטיין לא השתכנע, אמרה אור כי ביצעה את המעבר ב-14 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully