וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור פרצה בבכי במהלך הדיון: "תעצרו את הזוועה הזו"

5.5.2016 / 11:01

הדיון הסתיים ללא החלטת השופט אם לקבל את עמדת המפרק הטוען שאור לפשה לדירה בגבעתיים. היום יגיש המפרק המלצות בנוגע לפרויקטים "התקועים" של חברתה, שבחלקם נגבו דמי מקדמה מלקוחות מבלי שהושלמה רכישת הזכויות בקרקע

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

הדיון בעניינה של ענבל אור בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסתיים לפני שעה קלה (חמישי) אך ללא החלטה מצד השופט, איתן אורנשטיין, בשאלת פינוי אור מהדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים. אורנשטיין ציין בסוף הדיון כי ההחלטה תישלח לצדדים. במהלך דברי הסיכום, פרצה אור בבכי ושאלה את עורכי דינה: "ממה אני אחיה? אין לי כסף, לקחו לי הכל".

"אני מזועזעת, אני נלחמת פה", אמרה אור. "אני לא מבינה מה המפרק עושה ולמי הוא דואג? לנכסים? לכו תראו מה הוא עשה בחפציבה. הוא לקח 20 מיליון לכיסו ונתן 2 מיליון שקלים לנושים. תעצרו את הזוועה הזו". המפרק בפרשת חפציבה היה יצחק מולכו. עו"ד איתן ארז, המשמש מפרק במקרה של ענבל אור, ייצג את אחד הלקוחות שנפגעו בפרשת חפציבה.

הדירה בגבעתיים, שנמצאת בבעלות חברת אליענה אור מקבוצת אור, היא דירת חמישה חדרים שעליה נלקחה משכנתה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל בבנק מזרחי טפחות. כמו כן, הדירה כולה משועבדת ללא הגבלת סכום לכיסוי חובות קבוצת החברות לבנק בשווי המוערך בארבעה עד חמישה מיליון שקל. לטענתו של ארז, אור פלשה אל הדירה בגבעתיים באופן בלתי-חוקי. הדיון בעניין תוכנן להתקיים ביום ראשון בתחילת השבוע, אולם אור לא התייצבה אליו במועדו המקורי ואף לא הגישה בזמן את דוח מצבת הנכסים האישיים שלה עד לשעה שנקבעה.

עוד בנושא:
העלימה דירה במנהטן: "הדוח של ענבל אור לא מדויק וחסר"
פעם נוספת: ענבל אור נחקרת במשטרה בחשד להלבנת הון ולמרמה
תכשיטים במיליונים וחובות עתק: נחשף דוח הנכסים של ענבל אור

ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
הדירה בגבעתיים משועבדת לבנק בסכום של כ-5 מיליון שקל. אור במהלך הדיון, היום/מגד גוזני

במהלך הדיון, שאליו איחרה אור ברבע שעה, נזף השופט אורנשטיין בפרקליטה של אור, עו"ד אילן בומבך, והודיע על הפסקה מיוחדת של רבע שעה - על מנת לאפשר לעורכי הדין מצידו של המפרק לעיין במסמכים שהגישה אור לבית המשפט באיחור. "לא ייתכן שכל פעם יבוא עורך דין ויבקש בקשות חדשות. זה שיש עורך דין חדש לא מאפשר לבעל הדין להגיש בקשות חדשות", אמר השופט. אורנשטיין ציין בפני פרקליטה של אור כי הבקשות מצידה אינן מוגשות בזמן באופן עקבי ואינן עומדות בדרישות בית המשפט: "בנסיבות האמורות, שעה שבאתי לקראתה ודחיתי את הדיון - חילופי עורכי דין אינם מאפשרים לבעל דין לבצע מקצה שיפורים על ידי הגשת בקשות חדשות".

עו"ד עמית פינס, נציג בנק מזרחי, שאל את אור במהלך הדיון מי עשה את הטעות החשבונאית בנוגע לרישום השגוי של הדירה בגבעתיים, שנרשמה על שם חברת אליענה אור, חברת בת של אור סיטי נדל"ן. "הדירה הזו נרשמה על שם חברה שהייתה אמורה להפוך להיות חברה משפחתית", טענה אור, שהוסיפה כי חברת הבת מעולם לא עשתה עסקאות. לדבריה, " בהנהלת הכספים שינו את הרישום - רשמתי את זה בתחילה על שמי ואז שינו את זה. אפשר להוכיח את זה".

אור המשיכה וטענה כי חסרים לבית המשפט נספחים ומסמכים של חוזה השכירות של הדירה בגבעתיים. "בוא לא נשכח באיזה תהליך היינו ב-10 למרץ, אדוני חושב שיכולתי לשבת ולכתוב את ההסכם כמו שצריך? לא היה לי זמן לעבור על הכל", אמרה בדיון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
"אדוני חושב שיכולתי לשבת ולכתוב את ההסכם כמו שצריך?" אור בבית המשפט, היום/מגד גוזני

מפרק הקבוצה, עו"ד איתן ארז, דורש לממש את הסכום על מנת להתחיל בהליך כיסוי חובותיה של הקבוצה כלפי בעלי החוב והלקוחות. במשרדו של המפרק טוענים כי על אור לשכור דירה בהתאם ליכולותיה הכלכליות וכי אין סיבה שתחזיק בדירה המשועבדת לבנק, בשווי כה גבוה. אם יוחלט בדיון לקבל את עמדתו של המפרק צפויה אור לקבל פרק זמן מוגבל להתארגנות – ולהתפנות מהדירה עד למועד שיקבע בית המשפט.

אור צפויה להגיש היום לבית המשפט את הדוח המפרט את נכסיה האישיים. ביום ראשון הגישה אור באמצעות עורך דינה, אילן בומבך, דוח חלקי ולא מפורט. עו"ד בומבך התייחס לאופן הכנת הדוח והתנצל בפני השופט איתן אורנשטיין על התוצאה הסופית באומרו: "ישבנו עם רואה חשבון במשך שעות בערב החג אבל לא קיבלתי את החומרים בצורה מסודרת, ולא הובהרו לי לוחות הזמנים. לא באתי לעשות מעצמי צחוק". הוא הוסיף כי המפרק לא העביר להם את המסמכים הדרושים, ולכן ביקש ארכה.

בפרויקט ברמת גן שילמה רק עשירית מעלות הקרקע

מפרק הקבוצה, עו"ד ארז, צפוי להגיש היום, לראשונה מאז החל הליך הפירוק, דוח מעודכן שיכלול את פירוט הצעדים שנקט עד כה, ולצדו המלצות ראשוניות בנוגע להיתכנות של כל אחד מ-15 הפרויקטים של אור סיטי נדל"ן.

על פי ההערכות, בחלק מהפרויקטים של אור צפויות בעיות רבות בדרך למימושם. כך למשל, בכמה פרויקטים של תמ"א 38 גבתה אור דמי מקדמה מלקוחות רבים עבור הדירות העתידות להיבנות בפרויקט – בשעה שהיא כלל לא השלימה את המשא ומתן לרכישת הזכויות בקרקע. כך, לדוגמה, בפרויקט שביקשה אור לקדם ברחוב הירדן ברמת גן, היא הספיקה לשווק דירות ליותר ממאה לקוחות, וגבתה מהם דמי מקדמה בסך מאה אלף שקלים – שהצטברו יחד לעשרה מיליון שקלים.

עוד צפוי דוח המפרק לעסוק בנכסים שבהם אור החלה לשלם על הזכויות בקרקע – אך לא השלימה את התשלום. למשל בפרויקט ברחוב אלוף הניצחון ברמת גן, שבו מתוך סך של 18 מיליון שקלים – שילמה אור 1.7 מיליון שקלים בלבד. לצד זה, ישנם פרויקטים אחרים, שבהם יתרת התשלום עבור השלמת העסקה היא נמוכה יותר – ובהם יהיה קל יותר לממש את העסקה ולהציל את הכסף שכבר הושקע.

(עדכון ראשון: 7:49)

ביתה של ענבל אור בגבעתיים. אבי כהן
המפרק טוען כי אין סיבה שאור תחזיק בדירה המשועבדת לבנק בשווי כה גבוה. הבניין בגבעתיים אליו לכאורה פלשה אור/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully