וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב השומרון נחקר בחשד שהסית נגד מפקדו של אלאור אזריה

19.6.2016 / 14:08

תלונה שהגיש המ"פ, רס"ן תום נעמן, עד במשפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל בחברון, על איומים שקיבל, הובילה לעיכוב החשוד, בן 34. ייתכן שייחקרו מעורבים נוספים. עו"ד החשוד: "מותר להעביר ביקורת"

צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: ניר חן. עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס. הפקה: תום רוכלין. תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט

שוטרי מחוז יהודה ושומרון (ש"י) עיכבו היום (ראשון) לחקירה תושב השומרון בן 34 בחשד שהסית נגד רס"ן תום נעמן, מפקדו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל מחברון. נעמן העיד ביום חמישי האחרון במשפטו של אזריה והודה כי לא חש סכנה מכיוון המחבל. ייתכן שייחקרו מעורבים נוספים בחשד להסתה.

מאז עדותו נפוצו ברשתות החברתיות איומים רבים נגד המפקד. בין היתר נכתב כי על נעמן: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך". כמו כן, קיבל המ"פ עשרות הודעות טקסט מאיימות. ביום שישי האחרון הוא הגיש תלונה במשטרה בגין הודעות אלה.

התושב נחקר גם בחשד להטרדת עד ולהעלבת עובד ציבור. מדוברות המשטרה נמסר כי בחיפוש בביתו נתפסו כמה אמצעי תקשורת. החשוד נלקח לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י.

לקריאה נוספת:
מפקד הפלוגה של אזריה: "הוא אמר 'המחבל צריך למות' וירה ללא אישור"
חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"
לקראת עדותו: איומים על הצלם שתיעד את הירי במחבל בחברון

תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
המ"פ מגיע להעיד, בחמישי האחרון/ניב אהרונסון

רס"ן נעמן, שהיה מפקדו הישיר של אזריה העיד מטעם התביעה הצבאית כי לא היה מקום לירי. המ"פ אמר בדיון כי לאחר הירי, הוא שאל את אזריה מי אישר לו לירות. לטענתו, אזריה השיב: "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד".

עדותו, שהזיקה לאזריה, הפכה את נעמן, קצין בחטיבת כפיר, בעל כורחו למטרה עבור תומכיו של החייל הנאשם. הם הפיצו את תמונתו והאשימו אותו בבגידה. "עוד מפקדים כמוך ואבדנו", כתב אחד הגולשים עם תמונתו של הקצין. "מפקד שלא תומך בחיילים שלו אין לו מה לחפש בצה"ל", כתב אחר. אחרים היו בוטים יותר וכתבו בין השאר: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, מסר: "מעצרו של הצעיר הוא מיותר. מדובר בצעיר שהעביר ביקורת על מפקד הפלוגה וטען כי הוא בגד בחייליו. במדינה דמוקרטית מותר להעביר ביקורת, בוודאי נגד קצין שמעיד כנגד פקודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully