וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מאסר עולם נוסף לנשיא לשעבר מורסי שהורשע בריגול לקטאר

18.6.2016 / 15:06

בית משפט בקהיר גזר עונש כבד נוסף על בכיר "האחים המוסלמים" לשעבר, שהודח בהפיכה ב-2013 ומאז נידון לעונש מוות. על שישה מורשעים אחרים, בהם שני עיתונאים של אל-ג'זירה, נגזר מוות בתלייה

צילום: רויטרס

(בווידאו: אישור עונש המוות למורסי)

בית משפט במצרים גזר היום (שבת) מאסר עולם נוסף על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי שהורשע בריגול ובהדלפת סודות מדינה לקטאר. מוסרי, איש תנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק מאז הדחתו לפני שלוש שנים, כבר הורשע בשלושה תיקים אחרים. באחד מהם נגזר עליו עונש מוות בגין בריחה מהכלא במהלך ההתקוממות נגד הנשיא לשעבר חוסני מובארק ב-2011. באחר הוא נשלח למאסר עולם אחרי שהורשע בריגול לטובת חמאס.

התביעה טענה כי מורסי, הנשיא הראשון של מצרים שנבחר בבחירות חופשיות, ועוזריו היו מעורבים בהעברת מסמכים רגישים למודיעין הקטארי, שחשף את מיקומם של כלי נשק המוחזקים בידי צבא מצרים. כל המורשעים יכולים לערער על גזר דינם בבית המשפט העליון.

היחסים בין קטאר למצרים הורעו מאז ההפיכה הצבאית ביולי 2013, שאותו הוביל עבד אל-פתאח א-סיסי, הנשיא הנוכחי והרמטכ"ל דאז. הנסיכות תומכת במורסי, שנכלא לצד אלפים נוספים מאנשי "האחים המוסלמים", רבים מהם נידונו לעונש מוות בתיקים אחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
סיסי: "אם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר לכולנו יהיה טוב יותר"
מכה ל"אחים המוסלמים": עונש מוות לנשיא מצרים המודח מורסי
המופתי של מצרים אישר: עונש מוות לנשיא לשעבר מורסי

הנשיא המודח של מצרים מוחמד מורסי, בבית המשפט נידון לעונש מוות. יוני 2015. אחמד עומר, AP
הנשיא המודח של מצרים, מוחמד מורסי/AP, אחמד עומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully