וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופתי של מצרים אישר: עונש מוות לנשיא לשעבר מורסי

16.6.2015 / 16:30

בית משפט בקהיר אישר פעם נוספת את גזר הדין שהוטל על הנשיא ועל מנהיג "האחים המוסלמים" בדיע בגין בריחתם מהכלא. התנועה קראה ל"אינתיפאדה" ביום שישי הקרוב. טורקיה: "גזר הדין לא חוקי, אלא פוליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי במהלך דיון שבו נגזר עליו עונש מוות, 16 במאי 2015. רויטרס
הנשיא לשעבר מורסי בבית המשפט בחודש שעבר/רויטרס

בית משפט במצרים אישר היום (שלישי) את עונש המוות שהוטל על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ועל שורת בכירים נוספים בתנועת "האחים המוסלמים" בגין בריחה המונית מהכלא ב-2011. העונש נגזר על הקבוצה בחודש שעבר, אולם הוא היה זקוק לאישור המופתי העליון של מצרים. הם יכולים עוד לערער על עונשם.

במסגרת הבריחה מהכלא שהתרחשה בזמן המהומות שקדמו להדחת הנשיא חוסני מובארק, נטען כי מורסי וחבריו לתנועה חטפו והרגו שוטרים, תקפו מטות משטרה וארגנו מהפכה. ההחלטה להוציאו להורג גררה גינויים מארגוני זכויות אדם ומנהיגים בעולם.

מוקדם יותר נשפט מורסי ל-25 שנות מאסר בגין עבירות ריגול שביצע לטובת חמאס וארגוני טרור נוספים, בהם חיזבאללה. נוסף על כך, לפני כחודשיים הוא נידון ל-20 שנות מאסר בגין הרג מפגינים ועינויים.

בהודעה שפרסמה התנועה בדף הפייסבוק שלה, קראו פעילי האחים המוסלמים ל"אינתיפאדה" שתחל ביום שישי, בתגובה לאישור גזר הדין. "'האחים המוסלמים' קוראים למכובדי האומה להשתתף בהתקוממות עממית נגד עונש המוות, המעצרים, החטיפות וההיעלמויות", נמסר. כמו כן, טענו כי העונש "משולל כל בסיס".

עוד בוואלה חדשות:
גזר הדין של מורסי: עונש מוות שאיש לא מתכוון להוציא לפועל
מכה ל"אחים המוסלמים": עונש מוות לנשיא מצרים המודח מורסי
בית משפט במצרים הכריז רשמית: חמאס - ארגון טרור

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
הפגנת "האחים המוסלמים" בקהיר/רויטרס

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'אבושואלו, הביע התנגדות להחלטה להתיר את העונש על כנו. "אין חוק, אין צדק", טען במסיבת עיתונאים. "לא הפותענו לראות גזר דין פוליטי כל כך ממשטר כזה".

מורסי הוא הנשיא הראשון והיחיד של מצרים שנבחר בבחירות דמוקרטיות ביוני 2012 עד שהודח בידי הצבא שנה לאחר מכן לאחר מחאות המוניות. אחרי שהגנרל עבד אלפתח א-סיסי, הנשיא הנוכחי, עלה לשלטון, הוצאה תנועת האחים המוסלמים מחוץ לחוק.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully