וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ל"אחים המוסלמים": עונש מוות לנשיא מצרים המודח מורסי

לאחר שורה ארוכה של עונשים כבדים לבכירי התנועה, בית המשפט בקהיר גזר עונש מוות גם על הנשיא לשעבר, שהורשע בגין חלקו בבריחה המונית מהכלא ב-2011. גזר הדין ממתין לאישור המופתי הגדול. הנאשמים קראו: "מורסי הוא נשיא הרפובליקה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט בקהיר גזר היום (שבת) עונש מוות על מוחמד מורסי, בכיר "האחים המוסלמים" והנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים. עונש מוות הוטל על 15 נאשמים נוספים. מורסי הורשע בארגון בריחה המונית מהכלא ב-2011. בידי מורסי תהיה נתונה הזכות לערער בפני בית המשפט העליון במצרים, בהליך שעשוי להימשך חודשים ארוכים, ואף שנים. גזר הדין הועבר למופתי הגדול של מצרים לאישור, והוא צפוי למסור את החלטתו הסופית עד 2 ביוני.

מורסי הורשע גם בריגול ובמסירת ידיעות לחמאס. בחודש אפריל, בית המשפט גזר 20 שנות מאסר על מורסי, שהודח בהפיכה צבאית ב-2013 בידי הגנרל שנבחר בהמשך למחליפו בלשכת הנשיא, עבד אל-פתאח א-סיסי. בית המשפט התבקש להכריע אם מורסי אחראי בהסתה להרג מפגינים במהומות שפרצו בדצמבר 2012, בזמן שבכיר "האחים המוסלמים" עדיין כיהן כנשיא. מורסי הורשע עם 12 נאשמים נוספים מבכירי התנועה, בהם עיסאם עריאן ומוחמד בלתגאי, שנידונו גם הם ל-20 שנות מאסר. כולם הורשעו באחריות למותם של שלושה מפגינים ולעינויים של כמה מפגינים נוספים, במהומות שפרצו מול ארמון הנשיאות בין תומכי השלטון למתנגדיו.

עוד בוואלה חדשות:
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות
נשיא מצרים המודח מורסי נידון ל-20 שנות מאסר
חודש לאחר שדווח כי חוסל: "פורסמה הקלטה של סגנו של סדאם"

הפגנות של תומכי האחים המוסלמים בקהיר, 28 במרץ. AP
הפגנת תומכי האחים המוסלמים בקהיר/AP

בכיר "האחים המוסלמים", עמר דראג, גינה את החלטת בית המשפט וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול בנושא. "זהו גזר דין פוליטי שמייצג רצח פושע שיבוצע בקרוב", טען. "הקהילה הבינלאומית חייבת לעצור את זה". דראג, ממייסדי "מפלגת החירות והצדק", הזרוע המדינית של התנועה, שוהה כעת באיסטנבול לאחר שנמלט ממצרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
"מצרים חוזרת למצרים העתיקה. עונש מוות נגזר על הנשיא שנבחר בהצבעת העם"

בשנה האחרונה לא היססו שופטים בקהיר לגזור עונשי מוות על בכירים ב"אחים המוסלמים". לאחרונה נגזר עונש מוות על המדריך הכללי של התנועה, מוחמד בדיע, ועל 13 נאשמים נוספים, בהם בנו של דובר "האחים המוסלמים". בדיע ובלתגאי הופיעו היום בבית המשפט, לצד 27 הנאשמים בפרשת הבריחה מהכלא.

בכלי התקשורת המקומיים דווח כי הנאשמים קראו בפתח המשפט "מורסי הוא נשיא הרפובליקה" והוסיפו קריאות בגנות צבא מצרים. בדיע ונאשמים נוספים לבשו מדי אסיר אדומים, השמורים למי שכבר נגזר עליו עונש מוות.

בפתח הקראת הדין, השופט ציין את שמו של פריד איסמאעיל, חבר הפרלמנט לשעבר, שמת באמצע השבוע בבית הכלא. לטענת תומכיו, מותו נגרם בשל כישלונן של הרשויות לדאוג לו לטיפול רפואי הולם. בימים האחרונים הוא הועבר לבית חולים בקהיר מכלא זגאזיג, אולם הצוות הרפואי שם לא הצליח להציל את חייו.

בחודש פברואר השנה הוצא להורג בפעם הראשונה תומך של "האחים המוסלמים" במצרים. מדובר באדם שהואשם ברצח במהלך עימותים שפרצו בין המשטרה לתומכי התנועה לאחר הדחת מורסי ב-2013. האיש, מחמוד חסן רמדאן, הואשם במעורבות באירוע שבו הושלכו ילדים מגג בניין במהלך העימותים.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיב להחלטת בית המשפט וטען כי "מצרים חוזרת למצרים העתיקה. עונש מוות נגזר על הנשיא שנבחר בהצבעת העם". הוא הוסיף כי מדינות המערב "מעלימות עין" מההפיכה בשנת 2013 שהדיחה את מורסי מכס השלטון, והציבה עליו את עבד אל-פתאח א-סיסי, הנחשב ידידותי למערב.

(עדכון ראשון: 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully