וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר שדווח כי חוסל: "פורסמה הקלטה של סגנו של סדאם"

ערוץ של מפלגת הבעת' בעיראק שחרר קטע קול שבו נשמע לכאורה עיזאת א-דורי, שהיה יד ימינו של הדיקטטור. זאת על אף שנטען כי נהרג בקרבות באזור תיכרית, שם פיקד על כוחות דאעש. "עיראק נמצאת תחת כיבוש פרסי"

שליט עיראק סדאם חוסיין וסגנו עיזת איברהים א-דורי. רויטרס
סדאם חוסיין וא-דורי/רויטרס

כלי תקשורת המזוהה עם מפלגת הבעת' בעיראק פרסם היום (שישי) קלטת קול שבה נשמע לכאורה סגנו לשעבר של הרודן סדאם חוסיין, עיזת איברהים א-דורי - שנטען כי חוסל בחודש שעבר בסמוך לעיר תיכרית. עם זאת, לא ברורה מידת מהימנותה של הקלטת, שבה מדבר האיש שנטען כי הוא א-דורי על אירועים שקרו מאז הדיווח על מותו.

בחודש שעבר אמר מושל מחוז סלאח א-דין כי א-דורי - בכיר בכוחות המורדים מאז הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003 ומנהיג מפלגת הבעת' לאחר מותו של חוסיין - נהרג במהלך קרב שפרצו בין כוחות הביטחון העיראקים המגובים בלוחמי מיליציה שיעית לבין אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). המושל הוסיף כי א-דורי היה "המוח מאחורי דאעש בעיראק", וכי הריגתו היא מכה קשה לארגון הטרור הסוני. "תהיה לזה השפעה עליהם, יהיה שבר בקרבם", הוסיף אז. לדבריו, דגימת DNA נלקחה מהגופה ונשלחה לבדיקה כדי לוודא את זהותה באופן מוחלט, אך מאז לא הצליחו הרשויות לאשר את מותו. לטענתן, אין בידיהן דגימות DNA של א-דורי שביניהן הן יוכלו לבצע את ההשוואה.

עיזת איברהים א-דורי, סגנו לשעבר של סדאם חוסיין שנהרג בעיראק כשלחם לצד המורדים. מתוך רשת הטלוויזיה "אל-ערביה", צילום מסך
גופתו של האדם שנטען כי הוא עיזת איברהים א-דורי/צילום מסך, מתוך רשת הטלוויזיה "אל-ערביה"

בהקלטה מדבר לכאורה א-דורי בכינוס של המפלגה על ההתפתחותיות האחרונות בשדה הקרב במדינה, ומתייחס בעיקר לשליחת המיליציות השיעיות לעיר א-נוחייב שבמחוז אנבאר מוקדם יותר החודש. "א-נוחייב היא מטרה אסטרטגית עבור איראן בעיראק ואחת מיעדי כיבושה הוא פתיחת חזית נגד ערב הסעודית וחיבור גבולות סוריה ולבנון אחרי שהמערב הצפוני נחסם", טען. "אני מאשר בכינוס זה כי מה שקורה כיום במדינה הוא כיבוש פרסי ישיר תחת הכסות של מלחמה דתית".

א-דורי, שהיה כאמור סגנו של חוסיין, החזיק בתפקיד סגן יו"ר מועצת המהפכה העיראקית עד לפלישה של ארצות הברית למדינה. הוא אף הופיע כ"מלך תלתן" בחפיסת קלפי המבוקשים שחולקו לחיילי הצבא האמריקני, כיוון שהיה הבכיר ביותר במפלגת הבעת' העיראקית לאחר הפלישה, שלא נלכד. הוא מונה למנהיג המפלגה לאחר הוצאתו להורג של הדיקטטור ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully