וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי: "אם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר לכולנו יהיה טוב יותר"

נשיא מצרים העניק ריאיון מיוחד לסיכום שנתיים מאז שהושבע לנשיאות, והביע תמיכה ביוזמה המצרית לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. הוא הוסיף כי "אנשים רעים" רוצים לפגוע במצרים, וקרא לעם לעבוד יחד עמו "למען שגשוג המולדת"

עריכה: ניר חן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי העניק אתמול (שישי) ריאיון לסיכום שנתיים מאז שהושבע לנשיאות, והתייחס לתחומים שונים הנוגעים לחיי האזרחים – החל מהטרור בחצי האי סיני, דרך התהליכים הכלכליים והמדיניים החלים במדינה, ועד ליוזמת השלום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בהתייחסו למאמצים האחרונים להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המו"מ, אמר א-סיסי כי היוזמה הצרפתית היא חשובה, והדגיש: "אם נפתור את הסוגיה לכולנו יהיה טוב יותר. אנו מעוניינים להמשיך בתהליך השלום במזרח התיכון". הוא התייחס גם למעורבותה של ארצות הברית בנעשה, וציין כי היא בעלת תפקיד חיובי בכל בנוגע לתהליכים באזור.

בנוגע לאיומים על יציבות המשטר, אמר סיסי כי "אנשים רעים" רוצים לפגוע במצרים ולעכב את התפתחות המדינה ואזרחיה. הוא ציין כי במהלך השנתיים שבהן הוא מכהן כנשיא היו ניסיונות רבים להסית את העם נגד השלטון, "אך העם היה מודע לכך, לא הקדיש תשומת לב לניסיונות אלה וסיכל אותם".

עוד כתבות מהעולם:
במהלך פסטיבל רוק: 71 נפצעו ממכת ברק בסופות במערב גרמניה
בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה
"לא מורבידי בכלל": עשרות השתתפות בתחרות כריית קברים בהונגריה

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בריאיון לאי-פי בניו יורק, 26 בספטמבר, 2015. AP
הממשל הקודם יזם ויכוחים עם כל מוסדות המדינה". סיסי/AP

סיסי התייחס גם למשטר הקודם של מוחמד מורסי, שבו כיהן כשר ההגנה, ואמר כי בתקופה זו הבין שהעם לא מרוצה מהשלטון. "הממשל הקודם יזם ויכוחים עם כל מוסדות המדינה ועם דעת הציבור – דבר שהוביל אותנו לקיפאון משמעותי", אמר.

"המשטר הזה לא הכיר את העם המצרי, שבו לא ניתן לשלוט בכוח", הוסיף, והדגיש כי כוחות הביטחון פעלו אז במטרה להגיע להבנה בין המדינה לבין החברה. "התערבנו בנעשה מתוך תחושת אחריות ואהבה לאנשינו וכדי שהעניינים לא יחמירו", הוסיף בהתייחסו להפלת המשטר הקודם. "מועמדותי בבחירות לנשיאות נועדה כדי למנוע מהמדינה ליפול. המטרה שלנו כעת היא למנוע מהמדינה ליפול ולהתגבר על האתגרים הפוליטיים, הכלכליים והביטחוניים" .

בכל הנוגע לטרור, סיסי אמר כי הוא קיים "רק באזורים מוגבלים" בצפון סיני, בין הגבול עם רצועת עזה לעיר אל-עריש – 2-3% מחצי האי. הנשיא התייחס גם לסוגיה שעוררה את זעמם של רבים במדינה – ההחלטה להעביר את האיים טיראן וסנפיר לידי ערב הסעודית. "העניין של טיראן וסנפיר יהיה אחד הנושאים שיעלו לדיון בפרלמנט", ציין. הוא קרא למצרים להמשיך ולעבוד יחד עמו "למען שגשוג המולדת וכדי להתגבר על המצב הקשה שעמו מתמודדת המדינה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully