וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק הכריז: העיר פלוג'ה שוחררה מידי דאעש

ארבעה שבועות לאחר תחילת המבצע לשחרור העיר שממערב לבגדאד, דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה על השלמת אחד היעדים המרכזיים של כוחות הביטחון. אזרחים רבים נמלטו, ודאעש עדיין שולט בחלק מהעיר

עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי מסר אמש (שישי) בהודעה שפרסם בטוויטר כי הוא "יכריז ניצחון לעם העיראקי בשחרור פלוג'ה". זאת לאחר שכוחות עיראקיים השתלטו מחדש על מבנה הממשל שבמרכז פלוג'ה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובהמשך נכנסו לבית החולים המרכזי בעיר, שנמצאת בשליטת הארגון זה שנתיים וחצי.

הודעתו הגיעה כארבעה שבועות לאחר תחילת המבצע לשחרור העיר שנמצאת ממערב לבירה בגדאד. בהצהרה מטעם הצבא נמסר כי המשטרה הפדרלית הניפה את דגל עיראק מעל מבנה הממשל וכי הם ממשיכים לרדוף אחר לוחמי הארגון, שעדיין שולט בחלקים מהעיר.

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר התייחס להישג של צבא עיראק בפלוג'ה, ואמר כי הכוחות השתלטו על חלק מהעיר – אך לא על כולה. "נותרו עוד קרבות", הבהיר. הוא הזכיר כי פלוג'ה היא העיר שנמצא בידי דאעש לאורך פרק הזמן הממושך ביותר.

עוד בנושא:
מסוקי קרב אמריקניים תקפו לראשונה מטרות של דאעש בעיראק
תיעוד: דאעש בעיראק מחריב מקדשים עתיקים - ומאיים על הפירמידות
ארגון זכויות אדם: "דאעש טובח באזרחים המנסים להימלט מפלוג'ה"

חיילים של צבא עיראק בפלוג'ה. רויטרס
עבאדי הכריז על ניצחון. חיילים בפלוג'ה, אתמול/רויטרס

אלפי תושבים נמלטו מפלוג'ה בשבועות האחרונים בשל הלחימה העזה בין כוחות הממשלה, המגובה בידי מיליציות שיעיות והקואליציה האמריקנית, לבין לוחמי דאעש. פלוג'ה הייתה מעוז הלחימה של השבטים הסוניים ושל ארגון אל-קאעדה נגד הכוחות האמריקניים שהפילו את שלטונו של סדאם חוסיין ב-2003.

העיר משמשת את אנשי "המדינה האסלאמית" כבסיס להוצאת פיגועים בבירה בגדאד. ולכן, הצלחת המתקפה הכרחית כדי לשפר את ביטחון האזרחים בבירה כפי שהבטיחה ממשלתו של חיידר אל-עבאדי. ארצות הברית, מנגד, מעדיפה להתרכז במבצע לשחרור מוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה ששוכנת בקצהה הצפוני.

(עדכון ראשון: 13:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיילים של צבא עיראק בפלוג'ה. רויטרס
המשטרה הניפה דגל מעל מבנה הממשל. צבא עיראק בפלוג'ה, אתמול/רויטרס
כוחות הביטחון העיראקיים בלחימה נגד דאעש מחוץ לפלוג'ה, עיראק, 29 במאי 2016. רויטרס
לחימה בין צבא עיראק לדאעש באזור פלוג'ה, במאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully