וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: היורה מאורלנדו הסתמס עם רעייתו במהלך הטבח

כשעתיים לאחר תחילתה של מתקפת הירי, עומר מטין כתב הודעה לרעייתו, ובה שאל אותה אם היא "ראתה את החדשות". היא השיבה כי היא "אוהבת אותו", וניסתה להתקשר כמה פעמים – אך הוא לא ענה

צילום: צולם באמצעות סמרטפון של וואווי, עריכה: שניר דבוש

עומר מטין, שירה למוות ב-49 בני אדם ופצע 53 נוספים במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, ביום ראשון האחרון, התכתב עם רעייתו בהודעות טקסט במהלך אירוע הירי – כך מסר אמש (חמישי) גורם ביטחוני המעורה בפרטי החקירה לרשת CNN. לדברי הגורם, מטין שלח לרעייתו, נור סלמאן, הודעה בשעה 4:00 (שעון מקומי), כשעתיים לאחר שמתקפת הירי החלה, ושאל אותה אם היא "ראתה את החדשות".

סלמאן השיבה בהודעה שבה כתבה כי היא "אוהבת אותו". כמו כן, גורם ביטחוני נוסף מסר כי היא ניסתה להתקשר למטין כמה פעמים במהלך האירוע, שכלל החזקת בני ערובה בתוך המועדון למשך שעות בודדות ועימות עם כוחות המשטרה. השיחות התבצעו לאחר שמתקפת הירי החלה, ולהערכת הגורם, סלמאן הבינה כי מטין מעורב במקרה. עם זאת, הוא לא ענה לשיחות.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מאורלנדו כתב בפייסבוק בזמן הטבח: "טעמו את נקמת דאעש"
אשתו של המחבל מאורלנדו: "הסעתי אותו למועדון כדי לבחון את השטח"
"בחור שקט וחביב": ביקור במסגד שממנו יצא המחבל מאורלנדו

עומר מטין, שביצע את הטבח באורלנדו, אשתו נור זהי סלמאן ובנו של מטין. טוויטר, צילום מסך
הסיעה אותו למועדון "כדי לבחון את השטח". מטין ורעייתו/צילום מסך, טוויטר

מוקדם יותר השבוע דווח ברשת NBC כי סלמאן נחקרה בידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) וסיפרה להם כי היא עמדה לצד בעלה בעת שרכש את התחמושת והמחסנית ששימשו אותו בביצוע הירי, ואף הסיעה אותו למועדון "כדי לבחון את השטח". לפי הדיווח, סלמאן, אשתו השנייה של מטין, ניסתה לשכנע את בעלה שלא לבצע את המתקפה.

עם זאת, היא עשויה לעמוד לדין בגין אי-דיווח על הכוונה לבצעה. גורמים המעורים בפרטי החקירה טענו כי הרשויות אכן שוקלות להגיש כתב אישום נגד סלמאן, אך עד כה לא נתקבלה החלטה סופית בנושא. כמו כן, נמסר כי היא משתפת פעולה עם החקירה.

יו"ר ועדת ביטחון הפנים של הסנאט, רון ג'ונסון הרפובליקני, חשף הלילה בריאיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז" פוסטים שכתב מטין במהלך הטבח בפייסבוק. בהודעה אחת, כתב: "אתם הורגים נשים וילדים חפים מפשע בתקיפות אוויריות, עתה טעמו את נקמת דאעש". בהודעה נוספת, כתב: "אני נשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי. הלוואי שאלוהים ייקח אותי". הוא הוסיף: "המוסלמים האמיתיים לעולם לא יקבלו את הדרכים המטונפות של המערב".

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully