וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזרתי להם": הרגע שבו הצעירה הסורית השתחררה משלטון דאעש

16.6.2016 / 23:18

כשסועאד חמידי הבינה שהלוחמים שהגיעו לביתה הם מארגוני המורדים – ולא לוחמים אסלאמיסטיים – היא הסירה בהפגנתיות את הניקאב שהוכרחה ללבוש תחת שלטון דאעש. "יש לנו חיים חדשים. אני רוצה למחוק את דאעש מהזיכרון"

עריכה: יאיר דניאל

כשכוחות הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בהובלת ארצות הברית כבשו את הכפר אם עדסה שבצפון סוריה מידי דאעש, סועאד חמידי בת ה-19 מיהרה לקרוע מעליה את הניקאב שהוכרחה להתכסות בו מאז שנת 2014 – וחייכה. "הרגשתי משוחררת", סיפרה חמישי בריאיון, לאחר שהסירה את הרעלה שנאלצה ללבוש במהלך השלטון האסלאמיסטי בכפרה, ב"כיס מנבג'" הסמוך לגבול סוריה-טורקיה. לדבריה, "הם הכריחו אותנו ללבוש את זה בניגוד לרצוננו, אז הסרתי את זה כך כדי להחזיר להם".

"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", הנתמכים בידי התקיפות האוויריות של הקואליציה האמריקנית, פעלו בשבועיים האחרונים באזור, והצליחו להשתלט על דרכי גישה אסטרטגיות ועל כפרים שסביב לעיר מנבג', כמו אם עדסה. חמידי סיפרה כי היא התעוררה בוקר אחד למשמע החדשות כי "הכוחות הדמוקרטיים", הכוללים מיליציות ערביות וכורדיות, הגיעו לכפר.

עוד בוואלה! NEWS:
מסוקי קרב אמריקניים תקפו לראשונה מטרות של דאעש בעיראק
עוד מכה לדאעש: כוחות הממשל בלוב נכנסו למעוז הארגון
ארגון זכויות אדם: "דאעש טובח באזרחים המנסים להימלט מפלוג'ה"

סועאד חמידי, לאחר שחרור כפרה אם סעדה באזור מנבג', חאלב, סוריה, יוני 2016. רויטרס
"הרגשתי משוחררת". חמידי/רויטרס

"ראינו את הלוחמים מאחורי הבית, חופרים עמדות לצלפים שלהם", שחזרה, "חשבנו שהם לוחמי דאעש, שעדיין היו בכפר". לדבריה, "נמלטנו, מחשש שנהפוך למגן אנושי במהלך התקיפות האוויריות". משפחתה שבה לאחר שהבינו כי כוחות האופוזיציה הדפו את כוחות "המדינה האסלאמית" מהכפר לחלוטין.

אם עדסה היה תחת שליטת דאעש מאז ההכרזה על החליפות האסלאמית בשטחים שבשליטת הארגון בשנת 2014. חמידי סיפרה כי החיים תחת הארגון האסלאמיסטי לא היו פשוטים. "הם היו מענישים אנשים שלא מילאו את החוקים שלהם, ולפעמים הכריחו אותם להישאר בקברים שנחפרו עבורם במשך כמה ימים", סיפרה.

"מאז שהם (כוחות האופוזיציה) השתלטו, יש לנו חיים חדשים", הוסיפה חמידי. עם זאת, היא סיפרה כי היא עדיין חוששת ש"המדינה האסלאמית" תשוב יום אחד. "אני רוצה למחוק את דאעש מהזיכרון שלי", הבהירה, "אני מקווה שכל אזור תחת שליטת דאעש ישוחרר, שאנשים ישתחררו מהם, ושנוכל לחיות כמו שאנחנו חיים עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סועאד חמידי, לאחר שחרור כפרה אם סעדה באזור מנבג', חאלב, סוריה, יוני 2016. רויטרס
חמידי בשחרור אם עדסה, 9 ביוני/רויטרס
סועאד חמידי, לאחר שחרור כפרה אם סעדה באזור מנבג', חאלב, סוריה, יוני 2016. רויטרס
חמידי בשחרור אם עדסה, 9 ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully