וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת המצילים: יחזרו לעבודה מלאה בחופים מחר

16.6.2016 / 16:10

יותר מחודש לאחר שהחלה, הגיעו נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר להגיע להבנות בין הצדדים, שהביאו לסיום השביתה. במסגרת ההבנות החדשות המצילים יעבדו שמונה חודשים במקום שישה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: עונת הרחצה נפתחה - דיון באולפן: "מגיע למצילים יותר"

נציגי ההסתדרות והאוצר הגיעו היום (חמישי) להבנות שהביאו לסיומה של שביתת המצילים, ואלה יחזרו לעבודה מלאה החל ממחר בבוקר. ההבנות שאליהם הגיעו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד ומ"מ הממונה על השכר באוצר יוסי כהן כוללות בין היתר החלטה לפיה שירותי ההצלה בחופי הים יהיו פתוחים שמונה חודשים בשנה, במקום שישה, כפי שהיה נהוג עד היום.

השביתה החלה בחודש מאי השנה, עם תחילת עונת הרחצה, בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז ועל רקע מבוי סתום במשא ומתן להסדרת יחסי העבודה במערך ההצלה ברחבי הארץ. במסגרת השביתה עבדו המצילים עד השעה 14:00 בלבד, בכל ימות השבוע.

המשא ומתן עלה על שרטון בין היתר על רקע הפערים בצורות ההעסקה בין דורות המצילים ובפרט תנאי העסקתם של מצילי דור ב', הדורשים שיפור משמעותי במהרה, תוך התחשבות במקצוע חשוב זה כמציל חיים.

לקריאה נוספת:
עונת הרחצה נפתחה - והמצילים שובתים: "עובדים עלינו שנתיים"
תלמידי התיכונים שובתים גם היום: "לא רואים התקדמות משמעותית"
שביתת בוחני הנהיגה נמשכת: "המדינה מתנערת מאחריות"

המצילים עוזבים מוקדם את חופי הים בתל אביב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
מחו על פערים בצורות ההעסקה בין דורות המצילים. תחנת הצלה/ראובן קסטרו

מפרטי ההסכם שהביא לסיום שביתת המצילים עולה כי סעיפיו יקבעו כי תנאי השכר והעבודה של מצילי דור ב' ישופרו בהשוואה למצילי דור א'. כמו כן, מצילי דור א' יקבלו תוספות שכר לקראת פרישתם. ההסכם יהיה בתוקף לעשר שנים שבהן יישמר "שקט תעשייתי".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר בהתייחס להסכם שהושג: "אני מברך על ההבנות, המצילים ברחבי המדינה ימשיכו לבצע את עבודתם באופן מסור ויעמדו על משמרתם למען האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully