וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הרחצה נפתחה - והמצילים שובתים: "עובדים עלינו שנתיים"

9.5.2016 / 14:50

עם פתיחת העונה, שאמורה לספק שירותי הצלה בחופים המוכרזים עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, הכריזו המצילים על סכסוך עבודה על רקע הפערים בין צורות ההעסקה שלהם. "שהשלטון המקומי ידאג לביטחון המתרחצים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עונת הרחצה בחופי ישראל נפתחה היום (שני) ותימשך עד 31 באוקטובר. משמעות הדבר היא כי מצילים יחזרו לפעול במתכונת קיץ בכל רחבי הארץ, מ-07:15 בשעות הבוקר עד שעות אחר הצהריים המאוחרות בחופים המוכרזים. ואולם, ההסתדרות הודיעה השנה – כמו בשנה שעברה – על סכסוך עבודה כלל ארצי שבמסגרתו ייפסקו שירותי ההצלה בשעה 13:45.

"לצערנו, פתחנו את עונת הרחצה בעיצומים", אמר אלי מזמר, מנהל החופים של עיריית אשקלון. "אני מאוד מקווה שהשבוע הנושא הזה ייפתר, אבל מה שהכי חשוב מבחינתנו שהתארגנו לעונת הרחצה 2016 בצורה מושלמת - מבחינת ציוד, שילוט, סוכות וכל ציוד ההצלה מוכן - כאילו אנחנו נמצאים באמצע העונה. הכל דופק". הוא העריך כי העיצומים לא ייארכו יותר משבוע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בניגוד לעמדת הפרקליטות: עונשו של שלומי לחיאני קוצר בשליש
רגב פגשה את מדליקי המשואות בצל פרשת האב נדאף: "גאה בכולם"
"חנק למוות עם חולצה": "הרוצח הסדרתי" הואשם בשני מקרי רצח בלבד

חוף דלילה באשקלון, 9 במאי 2016. שי מכלוף
"על הרשויות לדאוג הלכה למעשה לא ייכנסו למים ללא מציל". חוף אשקלון, היום/שי מכלוף

"אני סומך על עצמי", אמר נעים ציון, רוחץ מקריית מלאכי. "אני אשב ואשתזף עד כמה שאפשר היום. לא יודע מה יש למצילים בראש, אבל כל מה שהם רוצים מגיע להם. הם עובדים כל יום מבוקר עד לילה בהצלת חיים".

שגיא מיכאלי, רוחץ מבאר שבע, הוסיף: "באנו להיכנס לים פעם-פעמיים, לא יותר מזה. אם המצילים שובתים, נקווה שיש להם סיבה טובה ושזה יעבוד להם. אם לא יעבוד להם, לא נורא - כולם שובתים. חבל מאוד שזה פוגע במתרחצים בעונה הזאת, אבל שיהיה להם בהצלחה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חופי תל אביב. פסח 26 באפריל 2016. ראובן קסטרו
"שהשלטון המקומי ידאג למתרחצים". חופי תל אביב/ראובן קסטרו

המשא ומתן עלה על שרטון בין היתר על רקע הפערים בצורות ההעסקה בין דורות המצילים ובפרט תנאי העסקתם של מצילי דור ב', הדורשים שיפור משמעותי במהרה, תוך התחשבות במקצוע חשוב זה כמציל חיים. בר-דוד התריע כי על הרשויות להיערך מבעוד מועד לקראת צעדי המחאה, על מנת לשמור על שלום ציבור המתרחצים. "עליכם לדאוג הלכה למעשה לכך שמתרחצים לא ייכנסו למים ללא מציל", כתב.

"אנחנו מרגישים מרומים כבר שנתיים על ידי האוצר והשלטון המקומי", אמר אבי עפיה, יו"ר ארגון המצילים הארצי. "הבנו שאנחנו צריכים להעביר את האחריות לשלטון המקומי, וכך אנחנו נעשה מתחילת העונה. בשעה 14:00 נסיים את העבודה, ושהשלטון המקומי ידאג לחיי המתרחצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully