וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את הים: המצילים ישבתו - ויעבדו רק עד 14:00

3.5.2016 / 21:56

בשבוע הבא נפתחת עונת הרחצה, והמצילים פותחים בעיצומים על רקע תנאי ההעסקה. "שהשלטון המקומי ידאג לחיי המתרחצים", אמר יו"ר ארגון המצילים הארצי

המצילים עוזבים מוקדם את חופי הים בתל אביב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אני הולך. שביתת מצילים החל מהשבוע הבא/ראובן קסטרו

עונת הרחצה בפתח – והמצילים פותחים בעיצומים ובשביתה בחופים, כך הודיעו היום בהסתדרות המעו"ף. ההחלטה היא בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז, ועל רקע מבוי סתום במשא ומתן להסדרת יחסי העבודה במערך ההצלה ברחבי הארץ. עם פתיחת עונת הרחצה ביום שני הבא, ה-9 במאי, המצילים יעבדו עד השעה 14:00 בלבד, בכל ימות השבוע.

"התנהלות השלטון המקומי ופקידי האוצר הביאה אותנו בלית ברירה למאבק", כתב היום יו"ר ההסתדרות של עובדי המנהלה, משק והפקידים ארנון בר-דוד, "כולי תקווה כי הם יתעשתו ויימצא הפתרון שיביא להסכם בנושא ההצלה במדינת ישראל". את הדברים כתב לראשי עיריות תל אביב, חיפה, מנכ"לי עיריות וממונים על השכר באוצר ובמרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות.

עוד בוואלה! NEWS:
החשודה בניסיון רצח אמה לאחותה: "אימא שיקרה בצווי ההגנה נגדי"
פעוט מעזה עבר ניתוח מציל חיים בישראל: "בבי"ח אין פוליטיקה"
שלושה חיילים נפצעו בפיגוע דריסה בבנימין; המחבל נורה ונהרג

המשא ומתן עלה על שרטון בין היתר על רקע הפערים בצורות ההעסקה בין דורות המצילים ובפרט תנאי העסקתם של מצילי דור ב', הדורשים שיפור משמעותי במהרה, תוך התחשבות במקצוע חשוב זה כמציל חיים. בר-דוד התריע כי על הרשויות להיערך מבעוד מועד לקראת צעדי המחאה, על מנת לשמור על שלום ציבור המתרחצים. "עליכם לדאוג הלכה למעשה לכך שמתרחצים לא ייכנסו למים ללא מציל", כתב.

"אנחנו מרגישים מרומים כבר שנתיים על ידי האוצר והשלטון המקומי", אמר אבי עפיה, יו"ר ארגון המצילים הארצי. "הבנו שאנחנו צריכים להעביר את האחריות לשלטון המקומי, וכך אנחנו נעשה מתחילת העונה. בשעה שתיים נסיים את העבודה, ושהשלטון המקומי ידאג לחיי המתרחצים".

עונת הרחצה תחל ב-9 במאי, ותימשך עד ה-31 באוקטובר 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully