וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט מעזה עבר ניתוח מציל חיים בישראל: "בבי"ח אין פוליטיקה"

26.4.2016 / 15:47

סלימאן, בן 3, הגיע להדסה עין כרם עם גידול שפיר נדיר בעמוד השדרה, ונותח בהצלחה על ידי ד"ר ג'וש שרודר. "מקווה שיחזור לעזה ויגיד שיש צדדים טובים לישראל", אמר המנתח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

"הפתולוגיה של הילד הייתה קשה. הוא הגיע אלינו במצב מתקדם, עם לחץ ניכר על עמוד השדרה שלו. היה פסע בינו לבין שיתוק" – כך סיפר ד"ר ג'וש שרודר, רופא בכיר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שניתח את סלימאן בן השלוש מעזה והוציא גידול שפיר מעמוד השדרה של הפעוט.

סלימאן שוחרר בשבוע שעבר, כשלושה שבועות לאחר הניתוח. "כרתנו את החלק האחורי של הגידול מעמוד השדרה. יישרנו את העיוות ועיצבנו את עמוד השדרה בצורה שתיתן לו איכות חיים טובה לאחר מכן. העיוות היה קשה ביותר, לא ראינו דבר כזה. הייתה סטייה לצד, כך שהוא לא יכול היה לעמוד ולהסתכל קדימה", סיפר ד"ר שרודר.

לדבריו, "גידולים בגודל ובצורה כזו הם נדירים ביותר. במקום הספציפי שבו הגידול נמצא, הוא חודר בין בית החזה לעמוד השדרה הצווארי, ולוחץ. לא נתקלנו במקרים כאלו, נתעד את זה במאמר רפואי לטובת הספרות הרפואית הכללית. אנחנו נעקוב אחר הילד לאורך השנים ואם צריך נעשה התערבויות".

לקריאה נוספת:
משפחת ההרוגה בתאונה במנהרות הכרמל: עזרו לנו למצוא את הטלפון שלה
ביקש שימדדו בגד ים - ותקף: נתפס החשוד בעשרות עבירות מין בקטינות
חשד: בני זוג הדליקו מנגל, לא כיבו – וגרמו לשריפת הענק ביער ביריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין פוליטיקה בבית חולים". הדסה עין כרם בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על דרכי ההתמודדות של המשפחה סיפר ד"ר שרודר: "הילד הגיע מעזה עם אביו. זה לא פשוט לאבא: הוא השאיר את כל החיים שלו מאחור. אנחנו נותנים להם תמיכה בכל מה שצריך, יש גם צוות רפואי ומתמחים שמגיעים מהרשות הפלסטינית ומדברים את השפה ומודעים לקשיים. בהתחלה היו הרבה חששות מצד האב כלפינו, אבל ברגע שמביאים חבר'ה שמדברים בשפתם, והם שותפים מלאים להחלטה, יוצרים חברות שמביא את הילד למקום הטוב ביותר שהוא יכול להגיע אליו.

"האבא היא מאוד מאושר ושמח. רואים את ההדמיות של הילד וגודל העיוות, הוא מודע לדרמה ואין הורה שלא מכיר טובה למי שמטפל בילדים שלו. מקווה שייקח את זה חזרה לעזה ויגיד שיש צדדים טובים לחברה הישראלית. אין פוליטיקה בבית חולים, יש אנשים ואנחנו מטפלי באנשים באופן יום-יומי. רק אתמול טיפלנו בילדה שהגיע מרמאללה וכולם שווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully