וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הצתה גרמה לשריפה שפרצה ליד שלומי וכילתה 300 דונמים

שורת דליקות פרצה היום ברחבי הארץ, ומחקירותיהן מתברר כי מזג האוויר לא היה הגורם היחידי להן. שריפה ליד שלומי נגרמה מהצתה ואילו דליקה בעמק יזרעאל נבעה מרשלנות מטיילים שהותירו גחלים בוערים על האדמה

צילום: כיבוי אש זבולון, כיבוי והצלה מחוז צפון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

שריפות פרצו היום (שלישי) בכל רחבי הארץ בשל מזג האוויר והן בגלל מטיילים. בשעות אחר הצהריים התפשטה אש בין שלומי לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. השריפה כילתה 300 דונמים של חורש טבעי, יער נטוע, מטעי בננות ועשבייה. יותר מ-20 צוותים פעלו לכיבויה וכן ארבעה מטוסי כיבוי. באזור דווח על הפסקות חשמל ומחברת החשמל נמסר כי עקב פגיעה בקו המתח הגבוה אירעו שיבושים באספקת החשמל בנהריה, שלומי, כפר ראש הניקרה, חניתה, מצובה, אדמית, בצת, נתיב השיירה, סער, עבדון, אילון, גשר הזיו, כברי, יחיעם ואילון. כמה שעות לאחר מכן תוקנה התקלה. בעקבות השריפה הורגשו עומסי תנועה בכבישים הסמוכים לנהריה.

שריפה נוספת פרצה ליד נהר הירדן באזור קיבוץ גדות וגשר הפקק. שני צוותי כיבוי פעלו באזור. השטח היה אפוף עשן ומטיילים פונו ממנו. קודם לכן שריפת קוצים גדולה השתוללה בסמוך לקיבוץ יזרעאל ויותר מעשרה צוותים פעלו לכיבוי הבערה. לאחר כשעה הושגה שליטה על האש. מחקירתה עלה כי מדובר ברשלנות מטיילים שהותירו גחלים בוערים על האדמה.

מוקדם יותר פרצו דליקות נוספות במוקדים אחרים: אחת השתוללה באזור קריית גת ובין לוד לבאר יעקב, שם הופסקה תנועת הרכבות במשך שעה קלה. כוחות כיבוי אש הוקפצו למקום והשתלטו על השריפות לאחר כשעה קלה. שריפה פרצה גם בכביש 1, בסמוך למחלף ענבה. כתוצאה מכך נסגר לתנועה הכביש מכיוון ירושלים לתל אביב, בקטע שבין מחלף ענבה למחלף בן שמן, אולם הוא נפתח כעבור זמן קצר. כוחות משטרה וכיבוי הוקפצו למקום וכיבו את השריפה. בנוסף לכך, התבקשו תושבי שייח דנון שבגליל המערבי להסתגר בבתיהם עקב שריפת קוצים ואסבסט שפרצה באתר גרוטאות במקום כשעה לאחר מכן. צוות כיבוי השתלט עליה בתוך זמן קצר.

לקריאה נוספת:
ברקע המתיחות: יהודים השתטחו בהר הבית - וגרמו למהומה
משפחת ההרוגה בתאונה במנהרות הכרמל: עזרו לנו למצוא את הטלפון שלה
בעקבות הצהרת נתניהו: מועצת הביטחון תדון "בכיבוש ברמת הגולן"

כיבוי השריפה בין שלומי לקיבוץ מצובה. הגליל המערב, 26 באפריל 2016. ערן גילווארג
15 יישובים ללא חשמל בגליל המערבי/ערן גילווארג
כיבוי שריפה ליד עמק יזרעאל. כבאות והצלה זבולון, דוברות כב"ה
מאות דונמים נשרפו. עמק יזרעאל/דוברות כב"ה, כבאות והצלה זבולון

בני זוג מהדרום נחקרו היום בחשד שפעלו ברשלנות שהובילה לשריפת הענק אתמול ביער ביריה שבגליל העליון. לפי המשטרה, הם הדליקו מנגל מאולתר והאש יצאה מכלל שליטה, ולאחר מכן דיווחו על הדליקה והזעיקו את אנשי הכבאות וההצלה. הם שוחררו בתנאים מגבילים. המשטרה וחוקרי השריפות של כבאות והצלה ממשיכים בחקירת האירוע.

בחקירתם סיפרו בני הזוג כי משב רוח גרם לאש להתפשט לכיוון המדרון. לטענתם, הם ניסו לכבות את האש בכל האמצעים שהיו ברשותם יחד עם יתר בני המשפחה. משראתה שהיא לא מצליחה להשתלט על האש בכוחות עצמה, נמלטה המשפחה מהמקום והזעיקה את המשטרה וכיבוי והצלה.

שריפה בין קיבוץ גדות לגשר הפקק. 26 באפריל 2016. כיבוי והצלה
קרדיט
דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
שולחן פיקניק שנשרף ליד קיבוץ גדות/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי והצלה קרדיט דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

השריפה כילתה עשרות דונמים של חורש טבעי בשעה שמאות מבקרים טיילו באזור. האש פרצה בסביבות השעה 15:45 ליד קבר יהונתן בן עוזיאל סמוך לצפת. עשרה צוותי כיבוי משירותי הכבאות גליל גולן, שישה מטוסי כיבוי ושני צוותי קק"ל הצליחו אחרי שעה קלה להשתלט על השריפה. כוחות משטרה וכבאות הוקפצו למקום ופינו את המטיילים באזור.

כבאות והצלה: "הפוטנציאל לשריפות כפול בימים אלו"

רשף יניב קטן, מפקד מרכז שליטה ובקרה הארצי של שירותי הכבאות, אמר כי ימים אלו טומנים בחובם סיכון מוגבר לשריפות. "אלו ימים חמים עם פוטנציאל שריפה. הייתה סכנה למטיילים, עשרה מטוסים זה גיוס רציני של כוח המערך. עשרות דונמים נשרפו. ההערכה היא שמדובר במטיילים שסיימו לאכול ולבלות וניסו לכבות אבל השאירו גחלים בצורה לא בטיחותית. ציפינו לעלייה משמעותית באירועים - עם ישראל יוצא לבלות ונכנס ליערות, מבעיר מדורות ומנגלים, ואם מוסיפים לכך את נתוני מזג האוויר זה יוצר ביחד כפול אירועים ממה שרגילים לחוות", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, יש לנקוט משנה זהירות. "כל זמן שהאש דולקת צריך להשגיח עליה, לשים עין. לא להבעיר אש באזור רבוי צמחייה. הדבר הכי חשוב הוא לחכות רבע שעה לאחר הכיבוי, לראות שאין שום דבר ורק אז לעזוב את המקום".

שריפת קוצים במעורבות אסבסט באתר גרוטאות בצידו המזרחי של הכפר שייח דנון.. דוברות כבאות והצלה מחוז חוף, דוברות כב"ה
שריפה ליד כפר שייח דנון/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

חופשת חול המועד ומזג האוויר החם הוציאו משעות הבוקר אלפי מטיילים לאתרי ויערות קק"ל ברחבי הארץ. בשמורות הטבע והגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים ביקרו עד לשעה זו כ-80 אלף מטיילים. האתרים הבולטים הם אתרי המים של הרשות, ובהם: יהודייה, נחל עיון, בניאס, עין פרת, עין גדי וגן השלשה. עומסים כבדים במיוחד נרשמים בשמורת טבע נחל שניר ובחניוני הלילה חורשת טל וגן לאומי אשקלון.

מגמת ההתחממות הניכרת היום, שתגיע לשיאה עם שרב ברוב אזורי הארץ, הובילה לתפוסה גבוהה ב-15 חופי איגוד ערים כינרת. מאז תחילת החג, ביקרו בחופים כ-100 אלף איש ומשעות הבוקר פוקדים את האזור כ-25 אלף מטיילים. ברשות הכינרת מסרו כי מתחילת החג נאספו 90 טון אשפה מהחופים, מרביתה מהפחים.

שריפה באזור נהרייה. דוברות כב"ה זבולון,
שריפה באזור נהריה/דוברות כב"ה זבולון

הטמפרטורות החזויות ליום וללילה: בתל אביב מ-36 מעלות במהלך היום עד 20 מעלות בלילה, בירושלים מ-35 עד 21, בחיפה מ-34 עד 20, בצפת מ-35 עד 18, בקצרין מ-37 עד 18, בטבריה מ-40 עד 22, בים המלח מ-39 עד 27, בבאר שבע מ-39 עד 19, במצפה רמון מ-35 עד 19 ובאילת מ-35 מעלות ביום עד 25 מעלות בלילה.

(עדכון ראשון: 12:50)

שריפה ביער ביריה שבגליל העליון, אפריל 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
השריפה ביער ביריה אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully