וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: יהודים השתטחו בהר הבית - וגרמו למהומה

26.4.2016 / 12:14

לאחר ששני מבקרים יהודים הפרו את כללי הביקור במתחם הרגיש בירושלים, החל עימות במקום בינם לבין המתפללים המוסלמים. שוטרים ולוחמי מג"ב שהיו במקום הרחיקו אותם ופעלו למניעת הפרת הסדר

עריכה: יאיר דניאל

שני יהודים נעצרו היום (שלישי) במהלך ביקורם בהר הבית בחשד שהשתטחו במקום, בניגוד לכללי הביקור במתחם הרגיש שבירושלים. במקום התפתחה מהומה בינם לבין המתפללים המוסלמים. השוטרים ולוחמי מג"ב שהיו במקום הרחיקו את היהודים ופעלו למניעת הפרת הסדר והשבת השקט. מאז תחילת הבוקר, הוצאו משטח הר הבית שמונה מבקרים יהודים שהפרו את הכללים.

מאז תחילת חול המועד, המשטרה נמצאת בכוננות גבוהה בשל המתיחות בעיר והחשש מפני פיגועים. מהמשטרה נמסר כי היא "ערוכה היום, כמו גם במהלך כל ימי החג, עם מיטב הכוחות במזרח העיר ומערבה, בכותל המערבי ובהר הבית על מנת לאפשר לכלל המבקרים והמאמינים, מכל הדתות והעדות, לממש את חופש הדת והפולחן. המשטרה תפעל בנחישות נגד כל מי שינסה להפר את כללי הסטטוס קוו הנהוגים".

לקריאה נוספת בנושא
ירדן מזהירה את ישראל: להמשך העלייה להר הבית יהיו השלכות חמורות
מאות מבקרים עלו להר הבית ביום הראשון של חול המועד; 13 הורחקו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום התפתחה מהומה. השניים שהשתחוו והוצאו מהמקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הזהירה ירדן את ישראל כי להמשך העלייה להר הבית יהיו השלכות חמורות. דובר הממשלה בעמאן מוחמד אל-מומני "מעשי הכיבוש הישראלי והמתנחלים מחללים את זכויות המתפללים במסגד אל-אקצא". אל-מומני, שמשמש גם שר התקשורת, הזהיר כי התנהלות זו תוביל להשלכות חמורות. הוא קרא לממשלת ישראל להפסיק את "כניסת כוחות הביטחון והמבקרים היהודים להר באופן מידי".

סוגיית העלייה להר הבית הייתה אחת הסיבות לפרוץ גל הטרור בחודש אוקטובר שעבר. במהלכו הציעה הממלכה להציב מצלמות במתחם הר הבית, במטרה להפיג את המתיחות בין ישראל לפלסטינים. ואולם, בשבוע שעבר הודיע ראש ממשלת ירדן עבדאללה א-נסור כי הפרויקט נעצר. זאת, לדבריו, בשל התנגדותם של שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully