וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מבקרים עלו להר הבית ביום הראשון של חול המועד; 13 הורחקו

כוחות משטרה רבים תגברו את האבטחה בירושלים, בעוד 1,043 מבקרים עלו להר הבית הבוקר, בהם 885 תיירים. כמו כן, "נשות הכותל" קיימו תפילה ברחבת הכותל המערבי. גליק בריאיון לוואלה! NEWS: "מי שמקדם אלימות שלא יהיה כאן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביבאירגז

מחוז ירושלים במשטרה תגבר הבוקר (ראשון) את כוחותיו בעיר עם תחילת חול המועד. 1,043 מבקרים, בהם 885 תיירים, עלו היום להר הבית. במהלך הביקורים הוצאו משטח ההר 13 מבקרים יהודים, בהם שלושה נערים, שהפרו את כללי הביקור במקום. לפי התקנות, מהשעה 7:30 ועד 11:00 ומ-13:30 ועד 14:30 קבוצות של יהודים הורשו להגיע למקום הנפיץ.

המשטרה מסרה כי משימות הביטחון והאבטחה של השוטרים ולוחמי מג"ב ברחבי העיר, לרבות בהר הבית, מנוהלות במקצועיות וברגישות, המאפיינת את ייחודיות המקום והצורך לשרת את הכלל באופן הוגן ושוויוני. "המשטרה תמשיך לשמור מכל משמר על הסדר בהר הבית לרווחת הכלל ולפעול בנחישות כלפי כל מי שינסה לפגוע בשלום הציבור וביטחונו".

לנוכח המתיחות, הוציא מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק, לכמה פעילי ימין צווים המגבילים את כניסתם לירושלים. ביום שישי, בערב החג, עלו כמה פעילים, בהם אחד המורחקים רפאל מוריס, מראשי תנועת "חוזרים להר". חלקם הביאו עמם גדיים, בניסיון להקריב קורבן כפי שהיה נהוג בזמן בית המקדש. כ-15 מהם עוכבו או נעצרו, ובראשם מוריס.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נהרגה ו-3 נפצעו בתאונה קשה בכביש 375 הסמוך לביתר עילית
שני סטודנטים ישראלים נהרגו בתאונת דרכים במזרח רומניה
רחבעם זאבי "אנס": כתובת גרפיטי רוססה ברחוב על שמו באשקלון

הר הבית בירושלים, 8 אפריל 2016. רויטרס
במשטרה קוראים לציבור לשמור על איפוק. הר הבית/רויטרס

פעיל הימין יהודה גליק אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי האנשים שהגיעו הבוקר להר הבית "לא באו כדי להפר סדר או כדי ליצור מתיחות". הוא שיבח את פעילות המשטרה במקום, אך ציין כי לדעתו הארגון נוקט לעיתים בפעולות חריפות מהנדרש.

"אני שמח שכוחות הביטחון נערכו בצורה מצוינת והכל נעשה בצורת מתאומת", אמר גליק והוסיף: "במהלך הלילה כוחות הביטחון עצרו את הפורעים והבוקר הכול עובר בשלום. תפקידה של המשטרה להיות בלחץ ויש להם אינטרס שהכול יעבור בשלום, לפעמים הם נוקטים בצעדים חריפים מכפי שאני חושב שהם צריכים לעשות, אבל הם לא צריכים לשאול אותי, הם צריכים לאפשר לכל מי שרוצה לעלות להר לעשות זאת בשלום ומי שרוצה לקדם אלימות, יהודי או לא יהודי, שלא יהיה כאן".

גליק ציין כי לא הגיע לאתר ביום שישי כדי להקריב את קורבן הפסח, אך הדגיש כי הוא "שמח שיש לאנשים רצון. ברגע שעם ישראל ירצה להקריב קורבן פסח, זה יקרה. אנחנו נמשיך לעודד עלית יהודים להר הבית מתוך שלום, שמחה וכבוד הדדי. אני מזמין את המנהיגים המוסלמים לקרוא לציבור שלהם לבוא ולהתפלל יחד לאותו אלוהים אחד". מוקדם יותר קרא גליק לפעילים שנגדם הוצאו צווי הרחקה לכבד אותם. "אני לא יודע מה עומד מאחורי הצווים הללו ומדוע המשטרה דרשה את הוצאתם, אבל אני בעד שכל אחד ישמור את החוק", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יהודה גליק מבקר בהר הבית. ארנון סגל, מערכת וואלה! NEWS
"אני שמח שכוחות הביטחון נערכו בצורה מצוינת". גליק בהר הבית, מרץ האחרון/מערכת וואלה! NEWS, ארנון סגל

ממשטרת ירושלים נמסר כי "שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, במקומות הומי קהל, במרכזי קניות ושווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת, לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה". עוד נמסר כי "משטרת ירושלים תנקוט מלאכת מחשבת של איזונים על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי. אנו מצפים שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות ובכבוד הדדי".

גידור מתחם בתפילה של נשות הכותל ברחבת הכותל– חול המועד פסח. רוני כנפו
המתחם המגודר שהוקם ל"נשות הכותל" ברחבת הכותל המערבי, הבוקר/רוני כנפו

בתוך כך, ארגון "נשות הכותל" קיים תפילת שחרית ומוסף בכותל המערבי. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לאסור על הנשים לקיים את תפילת "ברכת הכוהנות" בכותל. היועץ קבע בשבוע שעבר כי עריכת הטקס אסורה בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, בטענה כי טקס זה אינו בגדר "מנהג המקום" ברחבה.

בעמוד האירוע שהוקם לתפילה בפייסבוק נכתב בשם הארגון: "שימו לב – התפילה תתקיים כתפילת שחרית חגיגית עם מוסף והלל. תהיה שמחה, התרגשות והרבה אור. התפילה תתקיים ללא טקס 'ברכת הכוהנות'. עכשיו, יותר מתמיד, נוכחותכם ונוכחותכן חשובה. בואו להראות שיש ציבור רחב בישראל שתומך בתפילת נשים ומעוניין לקבל ברכה מידי נשים".

התפילה מתקיימת במתחם מגודר שהוקם להן ברחבת הכותל המערבי. במהלך התפילה אמרו "נשות הכותל" את הפסוקים מברכת הכוהנים אך לא קיימו בפועל את הטקס. מהארגון נמסר כי המשטרה התנתה את התפילה במקום בכך שלא יישאו כפיים לשמים, שלא ישימו את הטליתות על הראש ושלא יברכו את עם ישראל בברכת הכוהנות. "ללא התנאים הללו איימו שלא יאשרו את התפילה בכלל", טענו בארגון.

רב הכותל שמואל רבינוביץ' אמר כי "חג הפסח הוא חג ניצחונה הגדול של מסורת ישראל. לא בכוח הזרוע שמר עם ישראל את מורשתו, אלא בכוח יכולתו להתאחד סביב מסורת אבותיו מדי שנה, ולהתחבר אל שרשרת הדורות. כואב ומצער לראות כיצד קבוצה קטנה, המבקשת לסלול דרכים חדשות לעצמה, בוחרת לפגוע שוב ושוב באחדות הזו ובמסורת ישראל ובסמלה המובהק – הכותל המערבי".

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully