וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הצהרת נתניהו: מועצת הביטחון דנה "בכיבוש ברמת הגולן"

26.4.2016 / 20:58

בתמיכת מצרים, קיימה המועצה דיון סגור על דברי ראש הממשלה ולפיהם הגולן יישאר "לנצח" בידי ישראל. בתום הדיון הצהירה המועצה ש"כל החלטה של ישראל להחיל את החוק והריבונות שלה בגולן אינה קבילה חוקית"

צילום: מאיר וקנין, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד בנושא "הכיבוש הישראלי ברמת הגולן" - זאת בתגובה על ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, ולפיה הגולן עתיד להישאר בידי ישראל "לעולם". בתום הדיון הצהירה המועצה שהיא מחויבת להחלטה 497 שקבעה ש"כל החלטה של ישראל להחיל את החוק והריבונות שלה בגולן אינה קבילה חוקית".

את הדיון דרשה לכנס ונצואלה, והוא בתמיכת מצרים, המדינה הערבית היחידה החברה במועצה כיום. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בעקבות הדיון כי קיומו הוא "התעלמות מוחלטת מהמציאות במזרח התיכון". הוא הוסיף: "בזמן שאלפים בסוריה נטבחים, ועוד מיליוני אזרחים הפכו לפליטים, מועצת הביטחון בוחרת להתמקד במדינת ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. על המועצה לא לאפשר לגורמים בעלי אינטרס פוליטי מובהק להשתמש בה ככלי ניגוח נגד מדינת ישראל".

בשבוע שעבר החליט ראש הממשלה לכנס את ישיבת הממשלה השבועית ברמת הגולן ולמסור שם הצהרה על כך שהגולן יישאר בידי ישראל לנצח. בתגובה לכך, הבהירו ארצות הברית וגרמניה, שתיים מידידותיה החשובות ביותר של ישראל, כי אין שינוי בעמדתן המסורתית ולפיה הגולן הוא שטח כבוש, שעתידו צריך להיקבע במשא ומתן בין ישראל לסוריה. שתי המדינות הבהירו כי אין כל דרישה מישראל לסגת מהגולן כרגע, אך אין זה אומר שהן יכירו בשינוי חד-צדדי של מעמד הגולן.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו לפוטין: הגולן הוא קו אדום - וחייב להישאר בשליטתנו
ארצות הברית מגיבה לדברי נתניהו: "רמת הגולן אינה שטח ישראלי"
נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן: "תישאר לעד בידי ישראל"

ישיבת ממשלה בראשות רה"מ בנימין נתניהו ברמת הגולן. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במקרה האמריקני, מדובר בעמדה הקבועה של ארצות הברית מאז 1967 ועד היום. בשנת 1981, כאשר ישראל סיפחה את רמת הגולן, הנשיא הרפבוליקני דאז, רונלד רייגן, הודיע כי ארצות הברית מסרבת להכיר במהלך הישראלי, והאמריקנים אף נמנעו מהטלת וטו על החלטה נגד הסיפוח הישראלי במועצת הביטחון של האו"ם.

ביום חמישי שעבר ביקר נתניהו במוסקבה ונפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בסיום הפגישה, אמר נתניהו כי נושא רמת הגולן לא עלה בשיחתו עם הנשיא הרוסי, והוסיף כי "יש להם את העמדה שלהם". העמדה הרוסית הרשמית תקיפה עוד יותר מזו של ארצות הברית וגרמניה, וזאת לאור הקשרים הקרובים מאוד בין רוסיה למשטרו של בשאר אסד, הדורש בבירור שישראל תיסוג מרמת הגולן.

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully