וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן: "תישאר לעד בידי ישראל"

17.4.2016 / 12:50

ראש הממשלה אמר בישיבה, שהתקיימה לראשונה ברמה, כי ישראל לא תסכים לכל שינוי בקו הגבול הצפוני: "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות". לדבריו, "ספק אם סוריה אי-פעם תחזור להיות מה שהייתה". אקוניס טען בטעות: "סוריה כבשה את רמת הגולן ב-1948"

צילום: מאיר וקנין, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית, שנערכה לראשונה ברמת הגולן, כי לא יאפשר כל שינוי בגבול הצפוני. "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן", אמר.

לדבריו, לישראל אורבת סכנה מצפון ויש לעמוד על המשמר. "אני מסופק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאעש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני וממנה להמשיך להשליט אותו על שאר העולם".

לקריאה נוספת:
המתיחות בדרום: חמאס מאיים כי "כל מעשה טיפשי של ישראל - יעלה ביוקר"
מנוף הלחץ שהפך לנטל: טעות החזרת הגופה שהציפה את הדילמה של צה"ל
הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן: "תקלה שמקורה באי הבנה"

ישיבת  ממשלה רמת הגולן. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"לא נתנגד להסדר מדיני בסוריה". נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"אמרתי למזכיר המדינה ג'ון קרי שלא נתנגד להסדר מדיני בסוריה בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל, כלומר שבסופו של יום כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה", הוסיף נתניהו. "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד: אחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. שתיים, הגיע הזמן, אחרי 50 שנה, שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

עוד באותו נושא

נתניהו בגולן: "פועלים בעשרות התקפות כדי למנוע מחיזבאללה נשק"

לכתבה המלאה

אקוניס: "סוריה כבשה את רמת הגולן ב-1948"

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס טען בטעות במהלך הישיבה כי "השטח הכבוש (רמת הגולן - ע"ח) היה תחת כיבוש בין השנים 1967-1948 - סוריה כבשה את רמת הגולן ואנחנו שחררנו אותה. אין על זה ויכוח ואסד יכול להגיד מה שהוא רוצה". אקוניס אמר את הדברים למרות שברמת הגולן לא הייתה התיישבות יהודית בעת החדשה, והיא לא נכללה במפת החלוקה לפני קום המדינה.

ישיבת הממשלה התקיימה בנוכחותם של ראשי רשויות מהצפון. הממשלה מציינת שנה לכהונתה, ובמקביל מציינים בסוריה את יום העצמאות במדינה.

ישיבת ממשלה בראשות רה"מ בנימין נתניהו ברמת הגולן. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שנה לכהונת הממשלה. הישיבה בגולן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully