וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: חמאס מאיים כי "כל מעשה טיפשי של ישראל - יעלה ביוקר"

בצל הדיווחים הרבים בסוף השבוע על פעילות דחפורים של צה"ל מעבר לגדר בעזה, פרסם הארגון הודעה שבה הוא מבטיח לחשוף את סיכול הנסיונות של ישראל לבצע פעולות צבאיות. במהלך היום צפויה מסיבת עיתונאים מיוחדת של הארגון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חמאס הגביר בימים האחרונים את נוכחותו הביטחונית ומאמציו הצבאיים בתוך הערים, הכפרים, ומחנות הפליטים ברצועת עזה - כך מסרו מקורות פלסטיניים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סמא". לדבריהם, היערכות זו נובעת מחשש מ"קשר ישראלי נגד מנהיגי חמאס, או ניסיון לחטוף פעילים של הארגון".

אנשי חמאס מסרו לסוכנות הידיעות כי "מלחמת מודיעין אמתית בסגנון המלחמה הקרה מתקיימת כעת בין חמאס לישראל". הם הצהירו כי "כל מעשה טיפשי מצד ישראל יעלה לה ביוקר", והוסיפו כי בקרוב יחשפו את נסיונותיה של ישראל לבצע פעולות צבאיות ברצועה, שסוכלו על ידי חמאס. במהלך היום צפויה מסיבת עיתונאים מיוחדת של הארגון.

בימים האחרונים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים, על בסיס עדי ראייה מקומיים, כי כלים הנדסיים כבדים פועלים בגבול הרצועה זה כמה ימים. בסוף השבוע דווח על ירי של כוח צה"ל לעבר רועים פלסטיניים ממזרח לרפיח שבדרום הרצועה, לאחר שלטענת צה"ל התקרבו לגדר המערכת.

לקריאה נוספת:
מדכא עד מוות: הייאוש והרעב גורמים לגל התאבדויות ברצועת עזה
שומרים על שקט בגזרה: האם חמאס באמת מורתע מעוצמתו של צה"ל?
קצין בכיר בפיקוד דרום: יחידת העילית של חמאס מתעצמת באלפי חיילים

גדר המערכת סביב עזה, פברואר 2016. ראובן קסטרו
"מעשה טיפשי יעלה לישראל ביוקר". גדר המערכת בגבול עם רצועת עזה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הופעל מטען חבלה נגד דחפור D9 של צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מצה"ל נמסר כי האירוע התרחש בעת פעילות שגרתית.

שלושה ימים לאחר מכן דווח כי שלושה לוחמים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרגו בקריסת מנהרה באזור רפיח, סמוך לגבול מצרים. על פי הדיווחים, המנהרה קרסה באזור מחנה הפליטים יבנא.

במקביל דווח על פעילות של צבא מצרים באזור הגבול עם רצועת עזה. כוחות הצבא הציפו מנהרה של חמאס באזור רפיח, פעולה שהובילה לפצועים ולנעדרים, אולם טרם התברר אם יש קשר בין שני המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully