וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על שקט בגזרה: האם חמאס באמת מורתע מעוצמתו של צה"ל?

15.4.2016 / 0:15

ההרתעה שצה"ל השיג עדיין שרירה וקיימת, כך קובע קצין בכיר בפיקוד דרום. בארגון מבינים שמערכה נגד ישראל תגרור תגובה קשה שתביא לאיום ממשי על משילותו

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

שאלת ההרתעה בכל הנוגע לארגון חמאס ברצועת עזה, נותרה חלוקה מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, ובתדריך שקיים אתמול (חמישי) קצין בכיר בפיקוד הדרום, הבהיר דווקא שזו שרירה וקיימת. לראיה, הציג את נתוני שיגורי הרקטות – רק 25 בשנת 2015 לעומת 123 שיגורים בשנת 2014. בשנת 2015, נרשמו רק שמונה שיגורים וכלל פעילות הטרור באזור גדר המערכת, הייתה של גורמים סוררים שניסו לאתגר את ישראל – ולא של חמאס. לדברי הקצין, המהלומות שהונחתו על הארגון במבצע עוד עושות את שלהן וצרובות היטב בזיכרונם של בכירי הארגון. הם יודעים כי מערכה נוספת, עלולה להביא אף לאיום ממשי על משילותו.

לפיכך, חמאס מעדיף להישאר בפרופיל נמוך, לעסוק בשיקום כוחו ולהיערך למערכת הבאה. אמנם לפי קצין בכיר נוסף לא מזהים בצה"ל אף הסלמה אפשרית מול הארגון, אך לא מעט נורות אדומות דולקות. במערכת הביטחון יש לא מעט גורמים שמעריכים כי המושג "הרתעה" הוא חמקמק ביותר, ועלול להשתנות בכל יום. לדבריהם, חמאס מכין את עצמו בפירוש למערכה מורכבת מול צה"ל, שעשויה להיפתח בפיגוע אסטרטגי שיסייע לו לגרוף הישגים מול ישראל.

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
כלל פעילות הטרור הייתה של ארגונים סוררים. לוחמי חמאס ברצועה/רויטרס

הארגון למעשה משקם בימים אלה את הכוח כדי לחזור להיקף אמצעי הלחימה שהיו לפני מבצע "צוק איתן", דבר שמונע ממנו להיכנס לחיכוך מול ישראל, שמאפשרת מדי יום הכנסה של כ-900 משאיות לרצועה דרך מעבר כרם שלום ויציאה של חולים וסוחרים מהרצועה. קשה להאמין שדווקא עכשיו, כשחמאס תר אחר פטרון שיממן את הוצאותיו הרבות, הוא יצא להרפתקה נגד ישראל.

ואולם, חמאס נוטה לשחק באש: גם בשנת 2014 הוא לא ציפה למערכת שתיארך 52 ימים, אך קידום הפיגועים ביהודה ושומרון – עד לרצח שלושת הנערים – רק ליבה את הלהבות. בחודשים האחרונים מפעיל הארגון משאבים רבים כדי לקדם טרור בשטחים במסגרת גל הטרור והולך, שוב, על חבל דק. בחצי השנה האחרונה סיכל שב"כ עשר התארגנויות לחטיפות בגדה המערבית. אם היה יוצא אל הפועל פיגוע חטיפה, הייתה המציאות יכולה המציאות להתהפך על חמאס בעזה – ולגרור את האזור לסבב נוסף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
נמנעים מחיכוך מול ישראל כדי להמשיך ולשקם את הכוח/רויטרס

חשוב לזכור שמאחורי המושג "הרתעה" יושב רמטכ"ל חמאס מוחמד דף, המבוקש מספר אחת ברצועת עזה, שישראל נכשלה בחיסולו חמש פעמים. לדברי קצין בכיר בפיקוד הדרום, דומה שהוא לא מורתע במיוחד, אלא עסוק עד מעל הראש בבניית הכוח של הזרוע הצבאית ליום פקודה.

(עדכון ראשון: 23:45)

שכונת שג'אעיה בעזה בזמן הלחימה באוגוסט 2014 ושנה אחרי, יולי 2015. רויטרס
מנסים להתמקד בשיקום. שג'אעיה - לפני ואחרי המבצע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully